March 9, 200620 yr comment_26228 Jag skulle inte köpa denna "nya" mustang GT när den ser ut såhär. Report
March 9, 200620 yr comment_26231 Hej.Då har jag sett värre, var ute och handlade en vända med frugan, när vi var på väg från bilen så i snöyran mitt i Handens centrum södra Stockholm kommer en knallgul 2005 Musse full av vägsaltsskit och parkerar. Det första man reagerar på är ljudet från V8a men det är svårt attförstå vad det kommer ifrån mitt i vintern, ett sommar sound mitti vintern. Mustangen var mer brun än gul mer behöver inte förklaras om ni vet hur mycket salt det finns på Stockholmsvägarna i år. Ur Mussen ramlar en man i yngre medelåldern, smäller igen dörren och knallar iväg synnerligen helt oberörd. Den Mussen vill nog inte jag köpa när den kommer på beg marknaden, synd att inte kameran var med, blev så förvånadså att jag glömde till och med att kolla regnummer. Report
March 9, 200620 yr comment_26235 Det är bilar vi pratar om, glöm inte bort det. De är gjorda för att användas. Om nu någon väljer att köra på vintern så skulle jag klassa honom som minst lika stor entusiast som den som har en bil i garaget och aldrig använder den för att det kanske ska bli regn. Om det var ett stycke bilhistoria som någon sladdade runt i snömodden med så skulle jag nog åxå bli lite fundersam, men en -05 Mustang? Det går ju att köpa en helt ny om man så vill och anser att man har råd. Vem vet, killen i den gula Mustangen kanske kör en Ford GT på sommaren...eller så är han kanske bara jäkligt stolt över sin nyinförskaffade drömbil och vill köra den till varje pris... Min Mustang skaffade jag för att ha som brukis, men det tar vi en annan gång...mvhJocke Report
March 9, 200620 yr Author comment_26239 Jag gjorde i och för sig min bil til vinterbil när jag tog ut den på firman, men jag ångrade mig illa kvickt och gick med svansen mellan benen och köpte en vinterbil..........kört 1000 mil och kommer vara glad när jag löser den om två år, med inget salt på bilen samt låga mil... Report
March 9, 200620 yr comment_26244 Nä, bilar ska användas, det är ju en ny bil, ingen klassiker. Såg en silverfärgard 06:a ? komma åkande i Solna häromdagen, den är vacker även i vinterlandskap ! Nya mussen är ju som vilken(nåja) modern bil som helst. Skulle däremot bli förvånad om jag mötte en 60-talare ute så här års.Hade åxå tänkt köra min på vintern men den står i garaget, så jag lever inte riktigt som jag lär ;-) Men nu är man redigt SUGEN på att få ut den :-) Report
March 10, 200620 yr comment_26278 Min Musse har rullat hela vintern, bilar är ju till för att användas... Får erkänna att den är ordentligt saltig nu, men gjorde i alla fall en rostskyddsbehandling i höstas. Är något för kallt för handtvätt utomhus än så länge. Har inte vågat köra den i maskintvätt, någon som provat? Har funderat över hur det går med antennen... Report
March 10, 200620 yr comment_26282 Min Musse har rullat hela vintern, bilar är ju till för att användas... Får erkänna att den är ordentligt saltig nu, men gjorde i alla fall en rostskyddsbehandling i höstas. Är något för kallt för handtvätt utomhus än så länge. Har inte vågat köra den i maskintvätt, någon som provat? Har funderat över hur det går med antennen...Kör borstfri bara.. Report
March 12, 200620 yr comment_26320 Om man inte vill ta bort antennen, få man välja borstfri + högt fordon, annars knallar väl torken ner över framrutan och över huven på tillbakavägen? Report
March 12, 200620 yr comment_26321 När man läser en del av inläggen ovan kan man tro att vinterkörning med mycket salt är en av underhållsmetoderna som man gör för att vårda sin fina Musse!? Hoppas verkligen att det finns Musse 05+ ägare som vet bättre. Mycket kortsiktigt tänkande tycker jag.... Report
March 12, 200620 yr comment_26322 Ja jag har min bil i garage. 6 års rostskyddsgaranti är = gammal peugeot a la 70 tal, och dom försvann ju ganska fort....April - november går att köra, förutsatt att det inte saltas....Jag kommer inte ta ut bilen förrän man sopat gatorna, och det kommit nån regnskur !! eller tvärt om.... Report
March 12, 200620 yr Author comment_26331 När man läser en del av inläggen ovan kan man tro att vinterkörning med mycket salt är en av underhållsmetoderna som man gör för att vårda sin fina Musse!? Hoppas verkligen att det finns Musse 05+ ägare som vet bättre. Mycket kortsiktigt tänkande tycker jag.... Min Musse har aldrig kommit i kontakt med snö o salt, kommer aldrig hända.... Report
March 13, 200620 yr comment_26335 Aven om mussen e "bara en bil" sa tycker jag personligen att det e en "fin-vader-bil",Under vintern sa "sover" min musse i min varma garage o vantar pa varen (som e har snart tack o lov!) ,,,, Har i Ohio e det jatte vanligt med pickup trucks , sa jag var tvungen o skaffa en ( 2006 Lincoln Mark LT 4x4) Report
March 13, 200620 yr Author comment_26341 Min Musse har rullat hela vintern, bilar är ju till för att användas... Får erkänna att den är ordentligt saltig nu, men gjorde i alla fall en rostskyddsbehandling i höstas. Är något för kallt för handtvätt utomhus än så länge. Har inte vågat köra den i maskintvätt, någon som provat? Har funderat över hur det går med antennen... Ta bort antennen, även om du kör borstfri. Annars kommer torken ta antennen. Report
March 13, 200620 yr Author comment_26342 Aven om mussen e "bara en bil" sa tycker jag personligen att det e en "fin-vader-bil",Under vintern sa "sover" min musse i min varma garage o vantar pa varen (som e har snart tack o lov!) ,,,, Har i Ohio e det jatte vanligt med pickup trucks , sa jag var tvungen o skaffa en ( 2006 Lincoln Mark LT 4x4)Härligt åk, den sitter du nog bra i. Funtade på en USA bil som vinterbil, men det var lite för mycket pengar så det fick bli en Korea SUV... Men jag e´glad ändå... Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.