Jump to content

Fjädring


jentho

Recommended Posts

Intressant, skulle just posta en liknande tråd.

Jag har totalrenoverat min -65a under de senaste åren...

För ca sex månader sedan installerade jag nya fjädrar mm. Detta resulterade i att framvagnen sitter högt, bedömt ca en tum. Bilen har "satt" sig något efter installationen men har fortfarande negativ camber, d v s nedre delen av hjulen ligger något utanför den övre delen. Genom att eventuellt kapa ett halvt till ett varv på fjädern inbillar jag mig att jag kan få framvagnen inställd enligt spec.

Är det någon som har erfarenhet av detta och kan komma med någon rekommendation?

Vad innebär en "Shelby sänkning", och hur gör man den?

Mvh,

Björn

(Jentho, sorry om jag åker snålskjuts på din tråd ;) )

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Länk till Shelbysänkning:

http://dgath.com/users/jdg/dotbomb/shelbydrop.html

När det gäller kapning av fjädrar så är det individuellt hur mycket en kapning gör på ett varv.

Jag tror ett varv på en orginalfjäder kanske blir "för" mycket.

Prova att ta ett mått till skärmkanten, kapa bort ett kvarts varv sätt ihop och mät avståndet upp till skärmkanten. Fortsätt att ta bort ett kvarts eller halvt varv inte mer, till du är nöjd.

mvh Tommy 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...