ht67 cmc 1502 April 23, 2006 Report April 23, 2006 Hej! Alltid krånglar något när man håller på. Igår försökte jag montera den nya glasfiberhuven utan att lyckas.Huven sitter bra förutom i bakkant (mot vindrutan). Där sitter den 3-4 mm för långt till höger.Hur justerar man huven i sidled i bakkant? Eller måste man böja gångjärnen? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 23, 2006 Report April 23, 2006 Hej.Det går tyvärr inte att justera i sidled i bakant endast framåtoch bakåt är möjligt. Det går att flytta lite i sidled men som jag skrev framåt och bakåtär det som gäller. Förresten varför inte förstora hålen och använda en större brickapå bullten för att dölja de omgjorda hålen. Knäck inte gångjärnen det kan sluta med att det går sönder initarna eller att det inte går att stänga huven alls. Citera
ht67 cmc 1502 April 23, 2006 Author Report April 23, 2006 Tack för tipset Lasse, jag ska prova prova det. Citera
MrTurbo_1645 April 23, 2006 Report April 23, 2006 Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant. Tips någon? Citera
MadMac April 24, 2006 Report April 24, 2006 Angående då huven inte passar i bakkant så brottades jag med det problemet själv förra våren. Fick ett tips som var ganska enkelt. Försök att justera hållarna i fästet vid innerskärmarna så hållarna "tippas" bakåt. Då löste sig det för mig. Tog bara några minuter att justera in.Lycka till Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 24, 2006 Report April 24, 2006 Hej.Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan avmotorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett mycket olågiskt resultat. Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och framåt. Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få ut varm luft från motorrumet snabbare. Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hitexportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga modellerna 65-68. Citera
MrTurbo_1645 April 24, 2006 Report April 24, 2006 Hej.Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan avmotorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett mycket olågiskt resultat. Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och framåt. Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få ut varm luft från motorrumet snabbare. Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hitexportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga modellerna 65-68. Min har gått i Texas... Ska man kanske låta det vara med hänvisning till att det blir bättre kylning i detta Texas liknande klimat... Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 25, 2006 Report April 25, 2006 Hej.Jag tror inte du behöver glipan i bakkant på huven, oftastså retar utseendet mer än det hjälper till att kyla motorn. Är det så varmt som i Texas hemma hos dig då kan det vara bra att ha glipan kvar, eller dra ner värmen kanske. Citera
winnerpatric cmc162 April 26, 2006 Report April 26, 2006 Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant. Tips någon?Löste mitt ptoblem på samma sätt som Madmac. Genom att lossa skruvarna till gångjärnen och vinkla dom ner i bak kant och upp i framkant så sänker man huven i bakändan. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.