Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Alltid krånglar något när man håller på. :? Igår försökte jag montera den nya glasfiberhuven utan att lyckas.

Huven sitter bra förutom i bakkant (mot vindrutan). Där sitter den 3-4 mm för långt till höger.

Hur justerar man huven i sidled i bakkant? Eller måste man böja gångjärnen?

Hej.

Det går tyvärr inte att justera i sidled i bakant endast framåt

och bakåt är möjligt. :shock:

Det går att flytta lite i sidled men som jag skrev framåt och bakåt

är det som gäller. :?

Förresten varför inte förstora hålen och använda en större bricka

på bullten för att dölja de omgjorda hålen. 8)

Knäck inte gångjärnen det kan sluta med att det går sönder i

nitarna eller att det inte går att stänga huven alls.;)

Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)

7156.jpg

Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant.

Tips någon?

Angående då huven inte passar i bakkant så brottades jag med det problemet själv förra våren. Fick ett tips som var ganska enkelt. Försök att justera hållarna i fästet vid innerskärmarna så hållarna "tippas" bakåt. Då löste sig det för mig. Tog bara några minuter att justera in.

Lycka till :D

Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

Min har gått i Texas... Ska man kanske låta det vara med hänvisning till att det blir bättre kylning i detta Texas liknande klimat... :--

Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)

7156.jpg

Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant.

Tips någon?

Löste mitt ptoblem på samma sätt som Madmac. Genom att lossa skruvarna till gångjärnen och vinkla dom ner i bak kant och upp i framkant så sänker man huven i bakändan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...