Jump to content

Featured Replies

comment_27642

Hej.

Det går tyvärr inte att justera i sidled i bakant endast framåt

och bakåt är möjligt. :shock:

Det går att flytta lite i sidled men som jag skrev framåt och bakåt

är det som gäller. :?

Förresten varför inte förstora hålen och använda en större bricka

på bullten för att dölja de omgjorda hålen. 8)

Knäck inte gångjärnen det kan sluta med att det går sönder i

nitarna eller att det inte går att stänga huven alls.;)

comment_27675

Angående då huven inte passar i bakkant så brottades jag med det problemet själv förra våren. Fick ett tips som var ganska enkelt. Försök att justera hållarna i fästet vid innerskärmarna så hållarna "tippas" bakåt. Då löste sig det för mig. Tog bara några minuter att justera in.

Lycka till :D

comment_27697

Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

comment_27703
Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

Min har gått i Texas... Ska man kanske låta det vara med hänvisning till att det blir bättre kylning i detta Texas liknande klimat... :--

comment_27764
Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)

7156.jpg

Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant.

Tips någon?

Löste mitt ptoblem på samma sätt som Madmac. Genom att lossa skruvarna till gångjärnen och vinkla dom ner i bak kant och upp i framkant så sänker man huven i bakändan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...