Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_27642

Hej.

Det går tyvärr inte att justera i sidled i bakant endast framåt

och bakåt är möjligt. :shock:

Det går att flytta lite i sidled men som jag skrev framåt och bakåt

är det som gäller. :?

Förresten varför inte förstora hålen och använda en större bricka

på bullten för att dölja de omgjorda hålen. 8)

Knäck inte gångjärnen det kan sluta med att det går sönder i

nitarna eller att det inte går att stänga huven alls.;)

comment_27675

Angående då huven inte passar i bakkant så brottades jag med det problemet själv förra våren. Fick ett tips som var ganska enkelt. Försök att justera hållarna i fästet vid innerskärmarna så hållarna "tippas" bakåt. Då löste sig det för mig. Tog bara några minuter att justera in.

Lycka till :D

comment_27697

Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

comment_27703
Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

Min har gått i Texas... Ska man kanske låta det vara med hänvisning till att det blir bättre kylning i detta Texas liknande klimat... :--

comment_27764
Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)

7156.jpg

Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant.

Tips någon?

Löste mitt ptoblem på samma sätt som Madmac. Genom att lossa skruvarna till gångjärnen och vinkla dom ner i bak kant och upp i framkant så sänker man huven i bakändan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.