Jump to content

Mustang Cab 70 projekt - CMC303


JanneJ

Recommended Posts

  • Replies 821
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har sett fram mot den bilden ett tag nu, den ser riktigt hård ut - ska bli kul att få se helheten samt få lite info om körupplevelsen. Tvättade av min bil idag efter vintern så jag är redo för att ta en sväng!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har haft bilen på lackbehandling, min kompis som är billackerare fixade alltsammans. Han har själv 3 mustanger och har ett extra gott öga till min bil, lacken är från 2007 och jag har inte gjort mer än att tvätta och vaxa. Nu blev bilen otäckt blank och jag vågar knappt köra med den..

Musse2012-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
Har haft bilen på lackbehandling, min kompis som är billackerare fixade alltsammans. Han har själv 3 mustanger och har ett extra gott öga till min bil, lacken är från 2007 och jag har inte gjort mer än att tvätta och vaxa. Nu blev bilen otäckt blank och jag vågar knappt köra med den..

Musse2012-1.jpg

Se där! Min gamla spoiler! :)

Ser kanon ut!

Bytte min enbart för att testa om det blivit bättre finish på dessa PET flaskor till spoilers

Så här blev min nya.....Märkte ingen skillnad...Lite halvbra passaning

post-2532-144839185907_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Se där! Min gamla spoiler! :)

Ser kanon ut!

Bytte min enbart för att testa om det blivit bättre finish på dessa PET flaskor till spoilers

Så här blev min nya.....Märkte ingen skillnad...Lite halvbra passaning

Den behövde lite anpassning med värmepistol, sedan satt den som en smäck!

Positiv inverkan på högfartstabiliteten har den också, att ligga och cruisa i 150 är helt odramatiskt om man bortser från vindbruset i mina mumifierade gummilister runt cabben. ( ska handla nya i morgon hos VP..).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Den tanken är avfärdad, sommaren är en tid då hjärnan kan hålla på att spåna på de mest galna projekt. Vi får se vad som händer med "paketet" i framtiden .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

På väg hem från Halden märkte jag att styrningen började kännas lite stum. Vägarna från Halden till Dingle var inspirerande ( Norrmännen har mycket bättre asfalt! ) och inbjöd till aktiv körning. E6 från Dingle till GBG och RV40 mot Borås är inte roliga utan där var det mest 120-130 tempo för att komma hem så fort som möjligt. Sträckkörningen kombinerat med värmen gjorde att servooljan fick lite för hög temperatur och ratten började kännas trög.

Kommer att försöka hitta en lämplig kylare ( har inte 71-73 något sådant? ) och klä in slangarna med värmereflekterande överdrag.

Resan upp på morgonen med lite trafik och lagom temperatur var en ren fröjd :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne!

Så här ser kylaren ut i -73an.

[ATTACH=CONFIG]21366[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]21367[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]21368[/ATTACH]

Den är , som sagt, vass när knogarna krockar med den men den kyler säkert oljan en del ;)

Den ser bra ut, en sådan ska jag fixa fram, kanske någon som har en till övers och vill sälja.

Tack för bilderna.

Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Du behöver ett större garage så du får plats med alla bilar när du ska meka.

Skriver under. :P

200 kvadrat, minst, + garage för bruksbilarna.

Cabben är riktigt fin som den är, så du kan lugnt koncentrera dej på Ferdinand Porsche.

En liten tur med Mussen befäste mina åsikter om att det är en värdelös vinterbil;)

Har själv kört fast, och blivit sittandes i en svag backe (nedåtlutande) med en odiffad Mustang, så....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu har jag äntligen plockat fram bilen från vinterdvalan. Till min förvåning var det bara att vrida på nyckeln och starta, trots att den har stått i nästan 4 månader.

Ena sonen fick göra sin premiärtur som förare, gissa om leendet var stort :)

Tyvärr hände det något precis när jag skulle köra hem efter att ha varit och kollat lufttrycket i däcken. Jag drog på lite extra, under huven hördes ett annorlunda ljud och en doft av glykol spred sig, shit!

Väl hemma konstaterade jag att övre kylarslangen hade ett skärmärke, fick genast mina misstankar...

Satte en domkraft under oljetråget och hissade upp, höger motorfäste helt av!

När jag drog på vred sig motorn och fläktbladet skar hål i slangen. Motorfästena är bara några år gamla och ser ut som nya, likväl släppte gummit från metallen, jäkla skitkvalitet :(

Får ta en tur förbi VP och hämta lite nya delar, ska ändå åka förbi Tämta i morgon på väg till en kund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...