MrTurbo_1645 May 13, 2006 Report May 13, 2006 En polare frågade mig en sak häromdagen. Nått jag inte direkt funderat på innan faktiskt. Varför heter klubben "Classic" när det trots allt är en klubb för alla modeller av Mustanger? De nyare är ju lika välkommna och dessutom blir de ju bara fler å fler. Han tipsade även om att man med hjälp av vägverkets bilregister kunde sända ett en broschyr med info om klubben till alla med en reggad mustang. Citera
Leffe N cmc712 May 13, 2006 Report May 13, 2006 Jag tänkte på exakt samma sak för ett par dagar se´n! Det kanske skulle vara en idé att ändra namn till tex. "MustangClub of Sweden". (I usa heter dom ju "...of america". )Vad säger klubbens ansvariga? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 13, 2006 Report May 13, 2006 Hej.Det har spånats en del runt detta ämne, inget beslut har tagits heller, men alla förslag är bra. Min idé varit att vi skulle dela upp klubben i grupper därföratt det finns olika intressen för årsmodeller. Alla Skulle i vart fall gå under det registrerade namnet Classic Mustang Club Sweden därför att namnet är så hårt rotat. Årtalen under Old växer hela tiden därför att det finns enflytande 30års regel och det är bara dom älsta som kommer in påveteranträffar. 64½-73 Old Classic Mustang Club. 74-86 Late Classic Mustang Club.87-99 New Classic Mustang Club.2000-06 New Mustang Club.Hoppas att jag inte blir klassad som idiot har nog hållit på för länge,klubben är stor med många medlemmar och intresset brett. Citera
MrTurbo_1645 May 13, 2006 Author Report May 13, 2006 Behövs det olika grupper? Fyller ju ingen direkt funktion eftersom vi (ännu) inte är såå överdrivet många medlemmar. Mustangklubben (MustangClubSweden) är ju det som klubben kalls i folkmun så det är ju ett gångbart namn. Så inrotat så bland ickemedlemmar är det nog inte och vi medlemmar märker ingen större skillnad. Just "classic" tror jag kan avskräcka nya medlemmar som äger senare årsmodeller. Vad som klassas som veteran eller inte har väl ingen direkt betydelse för klubbens aktiviteter? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 13, 2006 Report May 13, 2006 Nej det är klart allt är relativt men vi är idag ca:2000 medlemmaroch stadigt växade så det behövs någon liten justering. Men det är klart att det inte skall göras svårare att förstå möjligenlättare, kanske med det förslagsgivna namnet (Mustang Club Sweden. Citera
Jimmy_the_1 May 13, 2006 Report May 13, 2006 Jag räknar redan de nyaste mustangerna för klassiker, plus att märket är klassiskt så jag stör mig inte på namnet. Men man kanske skulle göra en omröstning ang. namnet. Det finns väl en sån "omröstningsfunktion" på detta programmet?JJ Citera
pineman May 14, 2006 Report May 14, 2006 Tycker det är själva klubben som är Classic. Håller med, behåll namnet... Citera
JH May 15, 2006 Report May 15, 2006 Varför skulle man gruppera ytterligare? Det är ju redan tydligt med årsmodellsindelning. Det är ju Mustangen oavsett årgång eller kaross som är fokus för klubben. För många medlemmar spänner intresset även över flera årgångar.En stor klubb innebär mycket administration, (negativt naturligtvis) men samtidigt en styrka vid avtal och överenskommelser med andra. Förr fanns det en delning mellan Fastback owners club och övriga Mustanger i Sverige. Det var då de flesta körde med Hijackers och Magfälgar............. Citera
NiklasW May 15, 2006 Report May 15, 2006 Tycker inte det finns någon anledning att behålla Classic längre.Mustang Club of Sweden låter väl utmärkt? EN klubb för ALLA med Mustang. Citera
David_gävle May 15, 2006 Report May 15, 2006 Om man ser på adressen till sidan så passar mustang club sweden bättre.Men för mig spelar namnet ingen roll så länge alla människorna som är med har bilintresse för märket. Citera
Fredrik fd 863 May 16, 2006 Report May 16, 2006 Mustang club of Sweden tycker jag.Eller varför inte på svenska. Svenska Ford Mustangklubben ellen Svenska mustangklubben. Citera
Fredde77 May 16, 2006 Report May 16, 2006 Mustang club of Sweden tycker jag.Jag håller med!/Fredde Citera
mrv8 May 17, 2006 Report May 17, 2006 Om nu byte av namn ska bli av så lägger jag min röst för.Mustang Club SwedenMen annars har ja inte tänkt så mycket på det, utan bara köpt det hela att det heter Classic Mustang Club Sweden.Flera olika gruperingar tror jag inte på utan det tror jag kan leda till mycket extra jobb samt kanske gruperingar inom klubben som är lite tråkiga, själv tycker jag det är roligt med alla modeller även om min tillhör dom nyare.ja det var mitt ord i frågan Lycka till med besluten.MvhMrV8 Citera
Recommended Posts