Jump to content

Fraktkostnad


Man

Recommended Posts

Hej!

Undrar om där är ngn som har beställt fälgar från staterna ngngång? Funderar på att beställa ifrån 50Resto, men jag får olika fraktkostnad var ggn jag skickat mail o frågat - allt mellan 250 till nu senast 350 dollar.

Kan man förvänta sig ännu mer kanske i frakt när man väl beställt dem??? :? Man vill ju ha x-tra fina "skor" på Mussen i sommar!! :lol::lol::evil:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Undrar om där är ngn som har beställt fälgar från staterna ngngång? Funderar på att beställa ifrån 50Resto, men jag får olika fraktkostnad var ggn jag skickat mail o frågat - allt mellan 250 till nu senast 350 dollar.

Kan man förvänta sig ännu mer kanske i frakt när man väl beställt dem??? :? Man vill ju ha x-tra fina "skor" på Mussen i sommar!! :lol::lol::evil:

Hej, det beror ju helt & hållet på vilket fraktbolag de väljer, UPS, USPS, FEDEX etc. USPS är ju statligt och givetvis billigast men har regler för hur stora/tunga paket de kan hantera kolla http://ircalc.usps.gov/default.asp?Mode ... &CID=12260. FEDEX & UPS är svindyra men kan skicka hur stora/tunga paket som helst och snabbt går det. Kolla deras hemsidor. Det bästa vore nog om du kunde få med fälgarna i en container.

Kolla med

Anders Persson

Vellinge

040 - 46 96 19

http:// www.mustangdelar.se

Mvh

//Tommy

Link to comment
Share on other sites

har kollat mycket i sverige efter fälgar.. finns ju endel på bythjul.com men inga snygga.. vilka andra har fälgar till mustang??

Pernolf har ju Steedas fälgar... Dem är riktigt snygga passar bra på mustangen!

Han har mycket bra priser på dem nu med, bara o kolla.

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå kollat runder efter snygga fälgar här i Sverige, men de jag har fastnat för är de som sitter på Cobra -03, -04 ( maskinpolerade)

Så fort man kommer upp i över 8" breda här i Svedala, så skenar ju priserna här oxå, så kan man llika bra beställa från staterna....

De skulle skicka det usps, så då kanske det kan stämma med 300us? Fälgarna går på 146us/st, så helt hysteriskt dyrt blir det inte....

Har även kollat in Pernolfs fälgar............inte helt fel, men Cobrafälgarna är snäppet vassare......tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå kollat runder efter snygga fälgar här i Sverige, men de jag har fastnat för är de som sitter på Cobra -03, -04 ( maskinpolerade)

Så fort man kommer upp i över 8" breda här i Svedala, så skenar ju priserna här oxå, så kan man llika bra beställa från staterna....

De skulle skicka det usps, så då kanske det kan stämma med 300us? Fälgarna går på 146us/st, så helt hysteriskt dyrt blir det inte....

Har även kollat in Pernolfs fälgar............inte helt fel, men Cobrafälgarna är snäppet vassare......tycker jag.

Jag skickade med us postal service och det gick på ca 125 dollar stycket med flygfrakt. Tog tre dagar =)

Link to comment
Share on other sites

Jojo.....jag är helt med. Tycker bara att 300 us är lite lite i förhållande? Jag betala 75 us i frakt för ett set mattor. Då skickade de inte med DHL/ UPS el liknande... Fälgar väger ju lite mer än ett set mattor...

Link to comment
Share on other sites

hehe jag betalade 250 usd för totalt 17 kartonger med grejor sist (ca 500kg) från californien till sverige, tog ca 6 veckor, så har man inte brådis går de ju å få hem det väldigt billigt, dessutom slapp ja på nå vis både moms å tull :)

Link to comment
Share on other sites

hehe jag betalade 250 usd för totalt 17 kartonger med grejor sist (ca 500kg) från californien till sverige, tog ca 6 veckor, så har man inte brådis går de ju å få hem det väldigt billigt, dessutom slapp ja på nå vis både moms å tull :)

Känns lite som att ju längre frakttid desto lättare är det att saker kan komma bort i frakten. Kanske inte är så, men känns så speciellt om det går med båt. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...