MrTurbo_1645 July 15, 2006 Report July 15, 2006 HejsanVille bara medela att jag har tagit ett, för mig, STORT kliv frammåt i dataåldern. Jag har kastat ut icq/msm, comhem, InternetExplorer och OutlookExpress. Istället kör jag nu med Trillian, Bredbandsbolaget 100/10, FireFox och Thunderbird. (bara det är ju lockande) En helt ny värld har öppnats, datorn är snabbare, stabilare och mer medgörlig än tidigare. Kan inget annat än att rekomendera Mozilla programmen framför microsofts dito. Jag har btw 36 dagar kvar på min semester med... Citera
ht67 cmc 1502 July 15, 2006 Report July 15, 2006 Du har en poäng med bättre prestanda/stabilitet på icke ms program, men det brukar alltid vara nån annan nackdel istället. Firefox funkar mycket bra när MS Explorer strejkar. Det blir bättre nu när MS fick böter för att deras gränssnitt mot 3:e partsprogram inte var tillräckligt bra.Btw, 54 dagar kvar på semestern... Citera
dacke July 15, 2006 Report July 15, 2006 Har kört med Firefox i drygt 1½ år nu...Aldrig mer Explorer...Blir dock lite avundsjuk på hur långa era semestrar är....Jag får 20 dagar, med början på Måndag... Citera
ThomasFB July 17, 2006 Report July 17, 2006 Inte behövs M$ programvara för att datorn skall funka, mycket stabilare med Linux+ Mozilla. Inga problem med virus eller maskar. Dessutom kostar det betydligt mindre, speciellt om man har flera datorer. Citera
Radioman July 17, 2006 Report July 17, 2006 Mozilla Firefox sedan länge ...Däremot Outlook. Gillar det, både på jobbet och hemma kalender som synkas via blåtand och mobilen osv. Citera
ThomasFB July 17, 2006 Report July 17, 2006 Är det inte Outlook som läcker som ett såll åt alla håll? Citera
Sven July 17, 2006 Report July 17, 2006 Firefox sedan länge och en Thunderbird i garaget sen 1981 Sven. Citera
Laslo July 17, 2006 Report July 17, 2006 Skillnad på Outlook och Outlook Express.Outlook Express är det läckande sållet. Citera
mr_mike July 17, 2006 Report July 17, 2006 Firefox med thunderbird här. Smidigare och stabilare. Dock kan man stöta på att vissa sidor inte är riktigt 100% kompatibla.Annars har det ju kommit en ny vertion av Opera som fungerar riktigt bra.MvhMicke Citera
Nenne July 17, 2006 Report July 17, 2006 Jag har provat Firefox webläsare flera gånger under de senaste året men blivit irriterad på en del buggar och har gått tillbaka till kompletta Mozilla igen varenda gång.Inte alltid helt kompatibelt med alla websiter heller, men det funkar i de allra flesta fall. Om jag t.ex. inte kan handla på en site pga av att den är kodad med enbart Micro$haft Inter$uck Exploder i tankarna, så kan jag ju alltid handla någon annanstans. Citera
ThomasFB July 18, 2006 Report July 18, 2006 Skillnad på Outlook och Outlook Express.Outlook Express är det läckande sållet. Så var det, har inte erfarenhet av Micro$$itt dom senaste åren. Citera
Recommended Posts