Jump to content

Recommended Posts

finns inga ännu. Vi hade en kund som köpt ett skydd till en bmw cab 3-serie -98. Gjort några små monteringshylsor, borrat små hål i "b-stolparna" och monterat. Såg sjukt fräsht ut faktiskt. och funkade görbra

• 5 years later...

Hej !

Väcker en gaaaaaaaaammal tråd...

Hur ser det ut idag - någon som har vindskydd, wind stopper, wind blocker eller wind deflector (kärt barn

verkar ha många namn) på sin Mustang 05->. Vilken modell/fabrikat har ni ? Är det värt pengarna ?

Vad jag förstått blir det en enorm skillnad med detta monterat.

Synpunkter, tips och idéer på dessa mottages tacksamt.

mvh/ Ronis

Jag har köpt ett till min -06 och det funkar skitbra.Funkar som Grufman beskriver tidigare i tråden.Jag köpte min från: www.climairuk.com och hade den hemma vid dörren för 2,000 spänn. Hylsorna följer med.Bara borra små hål i B-stolpen och stoppa dit dom.

-> jalmebro

Dom verkar ha ändrat modell - nu verkar man kunna montera dom utan att borra:D.

159€ exl moms och frakt....?? Undrar vad det kan bli i slutändan ?:confused:

Du har ingen bild att visa på ditt skydd monterat ?

mvh/ Ronis

Har ingen bild nu men ska ta ut stålhingsten i morgon och kan ta en bild på den då.Man måste borra ett par små hål i alla fall vad dom än skriver.Dom syns ju inte just någonting.Men som sagt bilder kommer i morgon.

Janne J cmc303 said:
Jag vill också ha en sådan...synd att det inte fanns till en 70:a.

Inget är omöjligt för en händig karl - fram med vinkelslipen och symaskinen....;)

Ronis said:
Inget är omöjligt för en händig karl - fram med vinkelslipen och symaskinen....;)

Har faktiskt tänkt tanken på att kombinera vindskydd och störtbåge, vi får se vad som händer...;)

CMC-49 said:
Beställde direkt :-) 188£ med frakt

Varför känner jag en iver.....att beställa ?? :P Tror nog det lutar åt en

Climair. Skulle dock vilja se formen på den och hur infästningen ser ut

innan jag slår till. Om den går att stuva undan i skuffen när den inte

används vore också bra info...

mvh/ Ronis

Hej ! Jag är en nybliven 05 GT-cab ägare sen Aug. förra året. Jag hittade den här och köpte den från USA. Snabb leverans och c:a 1500 spänn. Hann bara testa den en kort sväng i höstas men jag tycker den funkar klockrent. Kolla in den här länken. www.windblockerse.com

MVH / Mikael.

Micke05a said:
Hej ! Jag är en nybliven 05 GT-cab ägare sen Aug. förra året. Jag hittade den här och köpte den från USA. Snabb leverans och c:a 1500 spänn. Hann bara testa den en kort sväng i höstas men jag tycker den funkar klockrent. Kolla in den här länken. www.windblockerse.com

MVH / Mikael.

Kikade på den tidigare idag. Verkar smidig. Jag blev dock tveksam att den blev fladdrig, men

du kanske kan dementera ...?

Ronis said:
Kikade på den tidigare idag. Verkar smidig. Jag blev dock tveksam att den blev fladdrig, men

du kanske kan dementera ...?

Som sagt jag hann bara testa den en gång i 90-100km/tim, de va inga problem. Hur de blir i något högre hastighet får jag väl återkomma till när vädret tillåter. Hoppas de blir snart....återkommer i frågan.

jalmebro said:
Har ingen bild nu men ska ta ut stålhingsten i morgon och kan ta en bild på den då.Man måste borra ett par små hål i alla fall vad dom än skriver.Dom syns ju inte just någonting.Men som sagt bilder kommer i morgon.

Fick du till nån bild?

Mvh/ Ronis

Det verkar som om det är en annan modell som är avbildad på deras hemsida.

Denna verkar mer rundad/"bruten" i övre hörnen. Ser inte ut som en Musse 05-09 heller

ser jag nu....hmmmm....

post-5810-144839183387_thumb.jpg

Du är nöjd med den iaf ?? Tror jag slår till på en sån....

mvh/ Ronis

• 2 weeks later...