Mats Håkansson July 28, 2006 Report July 28, 2006 Har någon skaffat sig ett vindskydd att montera bakom stolsryggen? Var hittade ni den och vad kostade den i såfall?Till den tidigare modellen finns det snygga sådana finns ca 3.800 kr.Matscmc 13 Citera
grufman July 28, 2006 Report July 28, 2006 finns inga ännu. Vi hade en kund som köpt ett skydd till en bmw cab 3-serie -98. Gjort några små monteringshylsor, borrat små hål i "b-stolparna" och monterat. Såg sjukt fräsht ut faktiskt. och funkade görbra Citera
Pernolf cmc 558 July 28, 2006 Report July 28, 2006 Det sjuka är att jag har flera stycken som ringer och frågar mig om dessa, men Steeda tog dom ur sortimentet för att dom inte hade sålt en endaste! Citera
Ronis April 13, 2012 Report April 13, 2012 Hej !Väcker en gaaaaaaaaammal tråd...Hur ser det ut idag - någon som har vindskydd, wind stopper, wind blocker eller wind deflector (kärt barnverkar ha många namn) på sin Mustang 05->. Vilken modell/fabrikat har ni ? Är det värt pengarna ?Vad jag förstått blir det en enorm skillnad med detta monterat.Synpunkter, tips och idéer på dessa mottages tacksamt.mvh/ Ronis Citera
jalmebro April 13, 2012 Report April 13, 2012 Jag har köpt ett till min -06 och det funkar skitbra.Funkar som Grufman beskriver tidigare i tråden.Jag köpte min från: www.climairuk.com och hade den hemma vid dörren för 2,000 spänn. Hylsorna följer med.Bara borra små hål i B-stolpen och stoppa dit dom. Citera
Ronis April 13, 2012 Report April 13, 2012 -> jalmebroDom verkar ha ändrat modell - nu verkar man kunna montera dom utan att borra:D.159€ exl moms och frakt....?? Undrar vad det kan bli i slutändan ?Du har ingen bild att visa på ditt skydd monterat ?mvh/ Ronis Citera
jalmebro April 13, 2012 Report April 13, 2012 Har ingen bild nu men ska ta ut stålhingsten i morgon och kan ta en bild på den då.Man måste borra ett par små hål i alla fall vad dom än skriver.Dom syns ju inte just någonting.Men som sagt bilder kommer i morgon. Citera
JanneJ April 13, 2012 Report April 13, 2012 Jag vill också ha en sådan...synd att det inte fanns till en 70:a. Citera
Ronis April 13, 2012 Report April 13, 2012 Jag vill också ha en sådan...synd att det inte fanns till en 70:a.Inget är omöjligt för en händig karl - fram med vinkelslipen och symaskinen.... Citera
JanneJ April 13, 2012 Report April 13, 2012 Inget är omöjligt för en händig karl - fram med vinkelslipen och symaskinen....Har faktiskt tänkt tanken på att kombinera vindskydd och störtbåge, vi får se vad som händer... Citera
Ronis April 13, 2012 Report April 13, 2012 Beställde direkt :-) 188£ med fraktVarför känner jag en iver.....att beställa ?? Tror nog det lutar åt enClimair. Skulle dock vilja se formen på den och hur infästningen ser ut innan jag slår till. Om den går att stuva undan i skuffen när den inteanvänds vore också bra info...mvh/ Ronis Citera
jalmebro April 13, 2012 Report April 13, 2012 Lite bökig att få ner i skuffen men jag fäller bara ner den stående delen-så har man ett skydd för baksätet också. Citera
Micke05a April 13, 2012 Report April 13, 2012 Hej ! Jag är en nybliven 05 GT-cab ägare sen Aug. förra året. Jag hittade den här och köpte den från USA. Snabb leverans och c:a 1500 spänn. Hann bara testa den en kort sväng i höstas men jag tycker den funkar klockrent. Kolla in den här länken. www.windblockerse.com MVH / Mikael. Citera
Ronis April 13, 2012 Report April 13, 2012 Hej ! Jag är en nybliven 05 GT-cab ägare sen Aug. förra året. Jag hittade den här och köpte den från USA. Snabb leverans och c:a 1500 spänn. Hann bara testa den en kort sväng i höstas men jag tycker den funkar klockrent. Kolla in den här länken. www.windblockerse.com MVH / Mikael.Kikade på den tidigare idag. Verkar smidig. Jag blev dock tveksam att den blev fladdrig, mendu kanske kan dementera ...? Citera
Micke05a April 14, 2012 Report April 14, 2012 Kikade på den tidigare idag. Verkar smidig. Jag blev dock tveksam att den blev fladdrig, mendu kanske kan dementera ...?Som sagt jag hann bara testa den en gång i 90-100km/tim, de va inga problem. Hur de blir i något högre hastighet får jag väl återkomma till när vädret tillåter. Hoppas de blir snart....återkommer i frågan. Citera
Ronis April 16, 2012 Report April 16, 2012 Har ingen bild nu men ska ta ut stålhingsten i morgon och kan ta en bild på den då.Man måste borra ett par små hål i alla fall vad dom än skriver.Dom syns ju inte just någonting.Men som sagt bilder kommer i morgon.Fick du till nån bild?Mvh/ Ronis Citera
jalmebro April 16, 2012 Report April 16, 2012 Kom aldrig ut igår på grund av vädret.Här kommer några.Infästning ,uppfällt och nerfällt läge Citera
Ronis April 16, 2012 Report April 16, 2012 Det verkar som om det är en annan modell som är avbildad på deras hemsida.Denna verkar mer rundad/"bruten" i övre hörnen. Ser inte ut som en Musse 05-09 hellerser jag nu....hmmmm....Du är nöjd med den iaf ?? Tror jag slår till på en sån....mvh/ Ronis Citera
MOS April 16, 2012 Report April 16, 2012 Jag har en sådan här:http://www.lovethedrive.com/catalog/Mustang/Mustang_Wind_Deflector_2005_to_2013/13Fyller sin funktion. Fördel: ingen åverkan på bilen behövs. Nackdel: går precis inte ner i skuffen då jag har Shaker 1000-basen./MOS Citera
RoTe April 23, 2012 Report April 23, 2012 Jag har en sådan här:http://www.lovethedrive.com/catalog/Mustang/Mustang_Wind_Deflector_2005_to_2013/13Fyller sin funktion. Fördel: ingen åverkan på bilen behövs. Nackdel: går precis inte ner i skuffen då jag har Shaker 1000-basen./MOSTill Porschecabben vi hyrde var windblockern ihopfällbar, det gick alltså att vika ihop den på två håll. Finns inget sådant till Mustangen? Citera
laxkungen May 4, 2012 Report May 4, 2012 http://www.blocket.se/gavleborg/Vindskydd_Ford_Mustang____05_12__39354564.htm?ca=5&w=1&last=1Någon som har testat denna? Citera
Recommended Posts