Tybalt cmc1443 September 10, 2006 Report September 10, 2006 Har hittat ett par headers som jag tror skulle kunna vara något till min 289 (sitter i en 1964 1/2 HT), men är osäker på om de kommer att passa. Enligt beskrivning är det endast C6-automatlåda som kan vara ivägen. Har själv en 4-vxl manuell låda.Hittade dem på följande länk:http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANGNågon med erfarenhet i frågan? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 11, 2006 Report September 11, 2006 Hej.260-289- 302 har samma headers, problemet är attheaders till automat inte passar till en bil med manuell. Det är så att de som är till manuell har en annan typav bockning på två av rören på vänster sida för attreglaget till kopplingsarmen som sitter mellan motoroch ramben skall få plats. Däremot kan du ha båda typerna headers till automat, att det är någon skillnad pga C4 eller C6 kan jag inte tänka mig, här är det i sådant fall bara årsmodell som skiljer. Som du säkert vet är par år, 65-66, skillnad endastvilken typ av växellåda inget annat, värre blir detupp i åren. 67-68 samma här osv men här tillkom 390-428. 69-70 302-351W-351C-428 osv C4-C6-FMX 4 vxl Manuell3 växl Manuell. 71-72 samma som ovan.73 endast 6A-302-351HO mm. Citera
Tommyax September 11, 2006 Report September 11, 2006 Hej.Jag kollade också på detta . Jag beställde dessa headers http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=88300+01&Category=&catkey=EMUSTANGKänns lite bättre att ge sig på att rikta/knöla till (slight modification)ett par headers för under 2000, än att ge sig på ett par headers för 5000+ om det skulle behövas.Ett annat alternativ är att bygga om till wirekoppling.mvh Tommy Citera
Arjan September 15, 2006 Report September 15, 2006 Har också Hooker Super Competitions. Den passade perfekt in i motorrummet, men har väldigt liten markfrigång. Visserligen är min bil rejält sänkt, men jag lyckades skada den efter 10 meter Lägste punkten var kanske 7-8 cm under chassisbalken. Den slog i marken hela tiden, så till slut kapade jag sönder den och gjorde Tri Y headers av den. Inget jag rekommenderar: det tog evigheter.... Citera
Tybalt cmc1443 September 16, 2006 Author Report September 16, 2006 Tack för era snabba svar! Nu står valet mellan hedman eller hooker super competition... Citera
Lygdman cmc813 September 16, 2006 Report September 16, 2006 Tack för era snabba svar! Nu står valet mellan hedman eller hooker super competition...Jag hade Hedman på min och kan berätta att dom är riktigt svåra att få täta mot topparna och sitter långt under bilen så dom tar ofta i. Dom är billiga och håller kvalité där efter. Så jag avråder från dessa, men det finns kanske andra på forumet som har en helt annan uppfattning? Citera
Tommyax September 17, 2006 Report September 17, 2006 Som jag skrev innan så känns det bättre att modda ett par billiga headers än dyra. Har hört att markfrigången blir knapp med dessa båda.Då jag har svets vinkelslip, tigersåg slägga samt spett att tillgå så är headersena bara "råmaterialet", sedan är wirekoppling en moddning som jag överväger att applicera för att eliminera att kopplingsarmen blir ett problem.mvh Tommy Citera
Hakan rocker October 4, 2006 Report October 4, 2006 Hej!Jag har samma headers till man låda som jag hade till aut låda det funkar bra med kopplingsarmen men som vanligt när det gäller headers så blir det ju ganska trångt// Håkan Linder Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.