October 17, 200618 yr comment_33619 Tyvärr så är det ju dax o ställa in bilen för vintern....Men man slutar väll inte pilla med den för det....tänkte lägga upp lite här vad jag har för mig på min Mustang..Köpte ett Kenne bell intercooled kompressor kit till min bil i slutet av september...Kompressorn är en KB 1.7L ICLägger upp lite bilder efter hand som bygget tar fart....hoppas ni gör det med...MVH Patrik Mustang GT 2003 SuperCharged
October 18, 200618 yr comment_33628 kan bli intressant att följa!speciellt nyfiken är jag på hur nästa besiktning kommer förtälja...dessa kontrollanter kan såga det mesta!
October 18, 200618 yr Author comment_33629 Besiktning va e det???....Nä men jag har lite kontakter....o installationen ser så snyggt ut så att man kan ta det för att det är orginal...skall försöka få upp lite bilder då o då...Men sen skall jag inte bes fören 2008..
October 19, 200618 yr comment_33639 Blir spännande att följa bygget Kliar lite i fingrarna ibland måste jag säga att skaffa ett liknade kit till min.Lycka till med byggandet, anntar att du snart är klar vill väll test köra så snabbt som möjligt MvhMrV8
October 27, 200618 yr Author comment_33774 Det är klart du kommer...Bara o komma förbi en dag i garaget...Blir inte körning för än till sommaren...tyvärr.... ...Har sett din bil ett par gånger i malmö...ser riktigt bra ut ju...o låter fint...låter nästan som magnaflow lr har mitt öra fel??..
October 28, 200618 yr comment_33792 Hehe tackar.. Din hörsel är det absolut inget fel på, Magnaflow är det minsann
November 12, 200618 yr comment_34066 själv så ska jag se till å få bilen omlackad under vintern, fick den repad för nån månad sedan, och LF ville bara stå för 50% av lackkostnaden, så ja jagar nåns om kan göra de svart istället,i övrigt ska den sänkas, riva maskin och byta kamdrivningen mm, troligen plocka på kompressor, byta koppling, bygga klart ljudbygget samt eventuellt ett annat kjolpaket i samband med lackningen, men just nu händer inte ett skit .........
November 22, 200618 yr comment_34274 Hehe fan vilken snygg lägenhet på kompressorbilderna! Hoppas du får mycket nöje med alla delar Patrik! Så får vi se hur snabbt du kör! De gick ju som sagt en 12a i min bil Back to topic då.Min bil kommer se ut som följande 2007:Motor:DSS Racing shortblock med smidda kolvar, stakarNoduar Cast VevaxelFederal Mogul lagerLevel 2 racepreppat block Rubbet blueprintat och balanseratARP-bultar i hela motornDSS Racing ramlageröverfallsgördelOriginaltoppar med ventiler och kammarFelPro topplockspackningarFord Racing högvolymsoljepumpMoroso 7qt oljetråg180 grader termostatBränsle/TändningJDM Engineering bränslesystemDubbla cobra pumpar upp till 2x-6AN till ett Mallory Marine filter, sedan -6AN fram till railsen.Fuel Rails är just nu okäntSpridare Siemens Dekka 60lbsKenne Bell Boost a PumpKenne Bell Boost a SparkMotorcraft 12c tändstiftSCT Pro Racer styrsystem för att mappa bilenInsugSCT Big Air MafBBK 75mm spjällhusC&L PlenumHP Performance Stage 1 twinturbo kitGarrett T3/T4 hybridturbos 50mm ChassieQA1 Tubular K-memberQA1 Tubular A-armarD&D motorsport coiloversLakewood dragracing lower control armsLakewood kardanringLakewood 50/50 dragracingstötdämpare bakBilstein dämpare framD&D motorsport caster/camberplatesEaton Posi 31 spline diffSuperior 31 spline drivaxlarFord Racing 3.73 utväxlingKenne Bell bakaxelgördelDrivlina:Energy Suspension växellåds+motorfästenCenterforce dual friction kopplingCenterforce urtrampningslagerFidanza svänghjulSteeda clutch quadrantSteeda adjustible clutch cableSteeda firewall adjusterBromsar:EBC Sport skivor runt omEBC redstuff belägg runt omSLP Line lockKaross:2003 Cobra front2003 Mach1 läppSaleen S281 vingeSteeda cowl induction motorhuvBlack out covers för framlampornaSvart toning på bakljusenInredning:Innovate Motorsport LMA-1, LC-1Autometer Z-series fuel pressure + boostSteeda headlight switchAutopower 6-punkt dragracingburRaidopower stolar i kolfiber (5kg/st)Hjul:Weld Pro Star 3,5x15 fram och 10x15 bakMoroso OS2 frontrunnersM/T ET-Street 26x11,5x15Vad säger ni gubbar? Kommer min bil gå igenom besiktningen i april?
November 23, 200618 yr comment_34278 Andreas,Har du nån uppfattning om hur mycket din bil kommer att väga, på ett ungefär? Anledningen till att jag frågar är att vi sett problem med Centerforce DF koppling vid 1600 kg bil och slicks på preppad bana med ca 500 hk på hjulen. (10 psi ProCharger, bänkad.) För mig så håller det bra med Centerforce DF och Fidanza svänghjul, men jag har kanske 270 hk och 1570 kg bil./Jocke
November 23, 200618 yr comment_34280 Andreas,Har du nån uppfattning om hur mycket din bil kommer att väga, på ett ungefär? Anledningen till att jag frågar är att vi sett problem med Centerforce DF koppling vid 1600 kg bil och slicks på preppad bana med ca 500 hk på hjulen. (10 psi ProCharger, bänkad.) För mig så håller det bra med Centerforce DF och Fidanza svänghjul, men jag har kanske 270 hk och 1570 kg bil./JockeJag har ingen aning tyvärr. Bilen är en rullande testbänk. Håller inte kopplingen måttet så får jag byta. Jag är dessutom sugen på att köra automat, en preppad C4.
November 23, 200618 yr comment_34282 Själv så har man sålt Cobran och gått över "to the dark side" och köpt en nästan ny Pontiac GTO Hursomhelst så ska den säljas sen ska det köpas en 05:a GT och den ska få värre behandling än min förra Cobra Allt detta ska hinnas med innan nästa säsong....
November 23, 200618 yr comment_34290 Hehe fan vilken snygg lägenhet på kompressorbilderna! Lägenhet? Det där är säkert garaget.
November 23, 200618 yr comment_34307 Själv så har man sålt Cobran och gått över "to the dark side" och köpt en nästan ny Pontiac GTO Hursomhelst så ska den säljas sen ska det köpas en 05:a GT och den ska få värre behandling än min förra Cobra Allt detta ska hinnas med innan nästa säsong.... GTO:n är ju hur cool som helst! såg en "judge" stripad rödorange utanför Keith Craft i Dallas förra året. Stod med ET Street Dragradialer på feta fälgar, var tydligen en bruksbil till en av killarna hos Keith. LS1 och 6 vxl manuell eller? Vad tycker du om den?/jocke
November 24, 200618 yr comment_34327 Själv så har man sålt Cobran och gått över "to the dark side" och köpt en nästan ny Pontiac GTO Hursomhelst så ska den säljas sen ska det köpas en 05:a GT och den ska få värre behandling än min förra Cobra Allt detta ska hinnas med innan nästa säsong.... GTO:n är ju hur cool som helst! såg en "judge" stripad rödorange utanför Keith Craft i Dallas förra året. Stod med ET Street Dragradialer på feta fälgar, var tydligen en bruksbil till en av killarna hos Keith. LS1 och 6 vxl manuell eller? Vad tycker du om den?/jockeStämmer bra det, skulle aldrig få för mig att ha auto i en sån här bil Har inte kört just min än då den befinner sig i stilla havet nånstans Men jag har kört en annan och oj oj oj vilken bil!! Kändes oehört välbyggd och mycket trevlig att köra!! Så fort den kommer så ska vinterdävken på och det ska köras!!
November 27, 200618 yr comment_34390 Det jag har tänkt att göra med min mustang är: Ta ner framvagnen och bakvagnen för att blästra och lacka upp dom samt byta till polyuretanbussningar. Montera 13" cobrabromsar fram samt renovera bakbromsarna så det blir nytt runt om. Eibach Sportline fjädrar kommer monteras tillsammans med Tokico 5-vägs justerbara dämpare. Även en hurst billet/plus shifter ska monteras och klarglas med svart insats fram. Fälgar kommer bli Saleen Style Polished 9" breda fram och 10" breda bak, 18". Eventuellt kommer ett catback system byggas eller köpas för att få lite mysigare ljud för orginal låter dom lite tamt.Bilen i fråga är en gul Mustang GT från 1995 och målet i år är att få så rolig bil med effekten den har orginal... Framtiden får utvisa vad som händer sen med den, hörde jag nån säga turbo? Bilder kommer senare då jag börjat med bilen samt fått hem lite grejer!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.