Jump to content

Recommended Posts

Tyvärr så är det ju dax o ställa in bilen för vintern....Men man slutar väll inte pilla med den för det....tänkte lägga upp lite här vad jag har för mig på min Mustang..

Köpte ett Kenne bell intercooled kompressor kit till min bil i slutet av september...

Kompressorn är en KB 1.7L IC

Lägger upp lite bilder efter hand som bygget tar fart....hoppas ni gör det med...

MVH Patrik

Mustang GT 2003 SuperCharged :twisted:

Besiktning va e det???....Nä men jag har lite kontakter....o installationen ser så snyggt ut så att man kan ta det för att det är orginal...skall försöka få upp lite bilder då o då...Men sen skall jag inte bes fören 2008.. :--:--

Blir spännande att följa bygget :D

Kliar lite i fingrarna ibland måste jag säga att skaffa ett liknade kit till min.

Lycka till med byggandet, anntar att du snart är klar vill väll test köra så snabbt som möjligt ;)

Mvh

MrV8

Det är klart du kommer...Bara o komma förbi en dag i garaget...Blir inte körning för än till sommaren...tyvärr.... :evil: ...Har sett din bil ett par gånger i malmö...ser riktigt bra ut ju...o låter fint...låter nästan som magnaflow lr har mitt öra fel??.. :--

  • 3 weeks later...

själv så ska jag se till å få bilen omlackad under vintern, fick den repad för nån månad sedan, och LF ville bara stå för 50% av lackkostnaden, så ja jagar nåns om kan göra de svart istället,

i övrigt ska den sänkas, riva maskin och byta kamdrivningen mm, troligen plocka på kompressor, byta koppling, bygga klart ljudbygget samt eventuellt ett annat kjolpaket i samband med lackningen, men just nu händer inte ett skit .........

  • 2 weeks later...

Hehe fan vilken snygg lägenhet på kompressorbilderna! :D

Hoppas du får mycket nöje med alla delar Patrik! Så får vi se hur snabbt du kör! De gick ju som sagt en 12a i min bil :)

Back to topic då.

Min bil kommer se ut som följande 2007:

Motor:

DSS Racing shortblock med smidda kolvar, stakar

Noduar Cast Vevaxel

Federal Mogul lager

Level 2 racepreppat block

Rubbet blueprintat och balanserat

ARP-bultar i hela motorn

DSS Racing ramlageröverfallsgördel

Originaltoppar med ventiler och kammar

FelPro topplockspackningar

Ford Racing högvolymsoljepump

Moroso 7qt oljetråg

180 grader termostat

Bränsle/Tändning

JDM Engineering bränslesystem

Dubbla cobra pumpar upp till 2x-6AN till ett Mallory Marine filter, sedan -6AN fram till railsen.

Fuel Rails är just nu okänt

Spridare Siemens Dekka 60lbs

Kenne Bell Boost a Pump

Kenne Bell Boost a Spark

Motorcraft 12c tändstift

SCT Pro Racer styrsystem för att mappa bilen

Insug

SCT Big Air Maf

BBK 75mm spjällhus

C&L Plenum

HP Performance Stage 1 twinturbo kit

Garrett T3/T4 hybridturbos 50mm

Chassie

QA1 Tubular K-member

QA1 Tubular A-armar

D&D motorsport coilovers

Lakewood dragracing lower control arms

Lakewood kardanring

Lakewood 50/50 dragracingstötdämpare bak

Bilstein dämpare fram

D&D motorsport caster/camberplates

Eaton Posi 31 spline diff

Superior 31 spline drivaxlar

Ford Racing 3.73 utväxling

Kenne Bell bakaxelgördel

Drivlina:

Energy Suspension växellåds+motorfästen

Centerforce dual friction koppling

Centerforce urtrampningslager

Fidanza svänghjul

Steeda clutch quadrant

Steeda adjustible clutch cable

Steeda firewall adjuster

Bromsar:

EBC Sport skivor runt om

EBC redstuff belägg runt om

SLP Line lock

Kaross:

2003 Cobra front

2003 Mach1 läpp

Saleen S281 vinge

Steeda cowl induction motorhuv

Black out covers för framlamporna

Svart toning på bakljusen

Inredning:

Innovate Motorsport LMA-1, LC-1

Autometer Z-series fuel pressure + boost

Steeda headlight switch

Autopower 6-punkt dragracingbur

Raidopower stolar i kolfiber (5kg/st)

Hjul:

Weld Pro Star 3,5x15 fram och 10x15 bak

Moroso OS2 frontrunners

M/T ET-Street 26x11,5x15

Vad säger ni gubbar? Kommer min bil gå igenom besiktningen i april? :twisted:

Andreas,

Har du nån uppfattning om hur mycket din bil kommer att väga, på ett ungefär?

Anledningen till att jag frågar är att vi sett problem med Centerforce DF koppling vid 1600 kg bil och slicks på preppad bana med ca 500 hk på hjulen. (10 psi ProCharger, bänkad.)

För mig så håller det bra med Centerforce DF och Fidanza svänghjul, men jag har kanske 270 hk och 1570 kg bil.

/Jocke

Andreas,

Har du nån uppfattning om hur mycket din bil kommer att väga, på ett ungefär?

Anledningen till att jag frågar är att vi sett problem med Centerforce DF koppling vid 1600 kg bil och slicks på preppad bana med ca 500 hk på hjulen. (10 psi ProCharger, bänkad.)

För mig så håller det bra med Centerforce DF och Fidanza svänghjul, men jag har kanske 270 hk och 1570 kg bil.

/Jocke

Jag har ingen aning tyvärr. Bilen är en rullande testbänk. Håller inte kopplingen måttet så får jag byta. Jag är dessutom sugen på att köra automat, en preppad C4.

Själv så har man sålt Cobran och gått över "to the dark side" och köpt en nästan ny Pontiac GTO :twisted:

Hursomhelst så ska den säljas sen ska det köpas en 05:a GT och den ska få värre behandling än min förra Cobra :--

Allt detta ska hinnas med innan nästa säsong.... :roll:

Själv så har man sålt Cobran och gått över "to the dark side" och köpt en nästan ny Pontiac GTO :twisted:

Hursomhelst så ska den säljas sen ska det köpas en 05:a GT och den ska få värre behandling än min förra Cobra :--

Allt detta ska hinnas med innan nästa säsong.... :roll:

GTO:n är ju hur cool som helst! såg en "judge" stripad rödorange utanför Keith Craft i Dallas förra året. Stod med ET Street Dragradialer på feta fälgar, var tydligen en bruksbil till en av killarna hos Keith.

LS1 och 6 vxl manuell eller? Vad tycker du om den?

/jocke

Själv så har man sålt Cobran och gått över "to the dark side" och köpt en nästan ny Pontiac GTO :twisted:

Hursomhelst så ska den säljas sen ska det köpas en 05:a GT och den ska få värre behandling än min förra Cobra :--

Allt detta ska hinnas med innan nästa säsong.... :roll:

GTO:n är ju hur cool som helst! såg en "judge" stripad rödorange utanför Keith Craft i Dallas förra året. Stod med ET Street Dragradialer på feta fälgar, var tydligen en bruksbil till en av killarna hos Keith.

LS1 och 6 vxl manuell eller? Vad tycker du om den?

/jocke

Stämmer bra det, skulle aldrig få för mig att ha auto i en sån här bil :--

Har inte kört just min än då den befinner sig i stilla havet nånstans :(

Men jag har kört en annan och oj oj oj vilken bil!! Kändes oehört välbyggd och mycket trevlig att köra!! Så fort den kommer så ska vinterdävken på och det ska köras!!

Det jag har tänkt att göra med min mustang är:

Ta ner framvagnen och bakvagnen för att blästra och lacka upp dom samt byta till polyuretanbussningar.

Montera 13" cobrabromsar fram samt renovera bakbromsarna så det blir nytt runt om.

Eibach Sportline fjädrar kommer monteras tillsammans med Tokico 5-vägs justerbara dämpare.

Även en hurst billet/plus shifter ska monteras och klarglas med svart insats fram.

Fälgar kommer bli Saleen Style Polished 9" breda fram och 10" breda bak, 18".

Eventuellt kommer ett catback system byggas eller köpas för att få lite mysigare ljud för orginal låter dom lite tamt.

Bilen i fråga är en gul Mustang GT från 1995 och målet i år är att få så rolig bil med effekten den har orginal...

Framtiden får utvisa vad som händer sen med den, hörde jag nån säga turbo? :twisted:

Bilder kommer senare då jag börjat med bilen samt fått hem lite grejer!

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...