Knugen Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 När jag plockade ner växellådan kollade en "växellådsspecialist" på den och när jag frågade hur mycket man kunde öka motoreffektan innan lådan behövde bytas så sa han ungefär "trimma? tänk inte tanken..."Nån som vet lite mer om detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Det beror rätt mycket på vilken låda du har... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knugen Posted December 2, 2006 Author Report Share Posted December 2, 2006 glömde det, har en GT -01 med en tremec 3650 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielG Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 http://www.tremec.com/English/products/TR-3650.aspden säger 360 ft-lbs. En del säger att de har närmare 500 hk och den har inte gått sönder, andra säger att de kört sönder ett flertal med originalmotor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David_gävle Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 sen har vi dett magiska svaret: det beror helt om du kör på gatan eller strippen och hur du kör den.Hur mycket har du tänkt trimma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesch Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 http://www.tremec.com/English/products/TR-3650.aspden säger 360 ft-lbs. En del säger att de har närmare 500 hk och den har inte gått sönder, andra säger att de kört sönder ett flertal med originalmotor.Du kan nog trimma rätt mycket, sålänge du kör på vanliga däck och vanligt chassi. Men börjar du pilla med det så blir det värre, då får du ju fäste o det tar stryk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Sen beror det på om du "kan" köra med en manuell låda, och hur du i så fall gör det. Fullgasväxlingar inte rekommenderat t.ex... /Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knugen Posted December 4, 2006 Author Report Share Posted December 4, 2006 Blir körning på gatan med vanliga däck och vanligt chassi. Vet inte riktigt hur mycket jag vill trimma den. Vore kul om den stack iväg lite snabbare... Nån som har nåt tips på en relativt billig effektökning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 har du inte bytt utväxling så kan du börja med det. Billigt, och ger absolut mest "bang for the buck" utan att egentligen trimma nånting. Dessutom ett bra ställe att börja på inför vidare utvecklingar i framtiden... passa på att byta/renovera diffen när du ändå är igång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas-cmc 1562 Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Jag tänker definitivt testa hållbarheten på dessa TR3650 nästa år. 700hp/+800Nm vrid + slicks och drag chassie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimsss Posted December 11, 2006 Report Share Posted December 11, 2006 Min 3a är kass....Kör med tremec 3650....Blir en t-56 när pengar trillar in.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 Posted December 11, 2006 Report Share Posted December 11, 2006 Att skaffa en shortshifter kan ju också vara en bra idé... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.