Jump to content

Featured Replies

comment_36566

Pga mycket jobb och en renovering av hus så skulle jag behöva hjälp med tipps på några som kan hjälpa mig med renovering av min bil.

Jag har en (T5) Mustang -70 cab som jag har rostlagat eller rättare sagt byggt ihop. Karossen är nästan klar, "bara" blästring, riktning och lack kvar. Det är det jag behöver hjälp med.

Har frågat på några ställen, men skulle vilja fråga fler. Det är mycket pengar det handlar om så man vill ju att det blir bra.

Helst i mellan Sverige.

  • 2 weeks later...
comment_36818
Coolt med en T5:a. Det kan väl inte finnas många i sverige? Bara 59st T5 cabbar byggdes 1970.

Lycka till med renoveringen.

Va är inte T5 bara en beteckning för att den är nysåld i Tyskland? Dom gillade ju inte Mustang namnet med tanke på vad de planen åstadkommit under världskriget ju

/Terner

comment_36820
Coolt med en T5:a. Det kan väl inte finnas många i sverige? Bara 59st T5 cabbar byggdes 1970.

Lycka till med renoveringen.

Va är inte T5 bara en beteckning för att den är nysåld i Tyskland? Dom gillade ju inte Mustang namnet med tanke på vad de planen åstadkommit under världskriget ju

/Terner

Det handlade om att namnet Mustang ägdes av 2 andra företag. Ett som tillverkade Lastbilar (Krupp) och ett som tillverkade motorcyklar (Kreidler). Ford blev erbjudna att "köpa in sig" på namnet för 10.000$ men valde att kalla Mustangerna för T5 istället (projektnamnet för Mustang i början).

I princip är det samma bil men med andra emblem.

Men dom är ovanliga så därför tyckte jag det var coolt :lol:

  • 10 months later...
  • Author
comment_47971

Tänkte att jag skulle informera vad som hände med min T5:a.

Jag fick en del tips på var man kunde lacka och blästra bilen och tack för det. Jag kollade upp några ställen men det slutade med att jag valde Lars Oscarssons tips. Så jag lastade upp karossen på släpet och drog iväg till Nynäshamn. Nämligen till LGHAB där jag träffade Lennart en mycket trevlig man. Han tyckte det skulle bli kul att blästra och lacka T5:an.

Vi har kommit överens om att han har hela vintern på sig och det är väll inte så smart men nu är den i alla fall blästrad och klar för första lagret färg. Jag har ju inte sett slutresultatet så jag vet ju inte om jag kan rekomendera firman än, men det som hänt hittills är bara positivt.

Medans karossen är hos Lennart så kan jag koncentrera mig på inredning, motor och dyligt.

  • 6 months later...
  • Author
comment_58720

Jaha. Nu har man hämtat T5:an. Lackad och klar.

Resultatet som LGHAB har gjort är enastående så jag kan värkligen rekomendera dom.

Att det har tagit tid är mera en uppgörelse mellan mig och Lennart på LGHAB så jag skulle få tid till att renovera motor, låda och bakaxel mm.

Det ända som inte blev som jag hade tänkt var att det bidde inte Grabber Orange. Den bidde gulare.

Anledningen är att jag hade gett Lennart fel färgkod. Han ringde och tyckte att den blev lite för gul och jag åkte dit och föll pladask för den guloranga färgen. Jag tycker att den blev helball. Den skiftar mellan gul och orange.

Bild? OK då.

  • 4 months later...
  • Author
comment_65814

Tack för alla uppmuntringar.

Ska jag vara ärlig så är planerna att bilen ska rulla i sommar men vara klar till nästa sommar.

Jag saknar cab, inredningen bör kläs om, allt krom och rostfritt bör bytas eller fixas till. mm, mm.

Men den som är nyfiken och har vägarna förbi :D är välkommen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...