Jump to content

Skillnad i soppatörst?


Hissnissen

Recommended Posts

Det beror nog mer på högerfoten än på vilken växellåda du väljer. Själv skulle jag inte kunna tänka mig en gatmustang med aut så länge jag klarar av att trycka ner en kopplingspedal...

//Jocke

Link to comment
Share on other sites

Tänker du på soppatörst...köp en Focus flexifuel..... :shock:

eller ska du ha den som bruksbil :? ...???? Dvs. köra till vardags åxo...???..Ja då är ingen Musse din bil....

Ja menar en dl hit eller dit --- när man ska svara upp mot en F, L eller AM :twisted: ....som vill testa....ja för smågrabbar i å keps i ;) .....Subaru, EVO, å Supra....kan vi låta hållas...å vara coola..... 8)

Å så.....automat....ja det kan vara bra om man ska snurra runt Stureplan...där kan foten vara bra å ha.... :oops:....... :roll:

Jepp så ere..... :--

Link to comment
Share on other sites

min 99ans gt cab ligger långkörning på litern eller strax under, blandat med en hel del snurrande i stan å en del vilda rödljus körningar er ca 1.2l/mil, dvs som mina volvo v70 bilar har dragit, vilket e då roligast, en framhjulsdriven volvo eller en mustang *manuelllåda i mitt fall* saken e solklar, alla borde åka mustang :) vad jag hört när ja letae mustang va attde inte va nån större soppa skillnad på auto/manuell med samma körsätt,

Link to comment
Share on other sites

Tänker du på soppatörst...köp en Focus flexifuel..... :shock:

eller ska du ha den som bruksbil :? ...???? Dvs. köra till vardags åxo...???..Ja då är ingen Musse din bil....

Ja menar en dl hit eller dit --- när man ska svara upp mot en F, L eller AM :twisted: ....som vill testa....ja för smågrabbar i å keps i ;) .....Subaru, EVO, å Supra....kan vi låta hållas...å vara coola..... 8)

Å så.....automat....ja det kan vara bra om man ska snurra runt Stureplan...där kan foten vara bra å ha.... :oops:....... :roll:

Jepp så ere..... :--

Håller med föregående talare!

Är man orolig för bensin ja då ska man nog titta på en annan bil!

Min bil drar lätt 2 liter milen om man kör hårt!

Link to comment
Share on other sites

Min bil drar lätt 2 liter milen om man kör hårt!

Det är billigt ... om man jämför med min lilla leksak :D

Sa lätt! :D

Får säkert upp den i 3 liter med.

Jag har inte räknat på det men kör lätt upp en tank på kort tid. :D

Link to comment
Share on other sites

Min bil drar lätt 2 liter milen om man kör hårt!

Det är billigt ... om man jämför med min lilla leksak :D

Sa lätt! :D

Får säkert upp den i 3 liter med.

Jag har inte räknat på det men kör lätt upp en tank på kort tid. :D

Tankar är till för att tömmas, och jag skulle inte bli förvånad om bensinen blir dålig om den får ligga för länge i tanken. Precis som en snaps blir förstörd om man håller på och lallar med den för länge :)

Jag kommer nog 28, 29, kanske 30 mil på en full tank (knappt 80 liter) om jag kör som en äldre dam på väg till söndagens högmässa. 8) Om jag kör hårt känns det i alla fall vääääääldigt lååååångt mellan bensinstationerna ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, den ska användas som bruks o bus. Men kommer inte gå mer än på helgerna.

Satt mest o jämförde med min Audi 100 S4 som jag hade förut, samma effekt ur 5 cyl 2,2lit turbo. i 200 kg tyngre bil. Samma 0-100. Men den var väldigt ekonomisk för 1800 kg fyrkrafsare med rödljusglädje....

Å andra sidan är Mussen 4000 billigare /år i förs.

Är i övrigt bra att veta att motorn drar "normalt" o inte häller ut hälften på vägen...

Tackar för svaren!

Link to comment
Share on other sites

Trodde ine man kunnde få upp dom här nya Mustang motorerna i mer än max 2 liter milen i en Musse :shock:

Min 96: har jag inte kommit upp i mer än staxt över 1,3 l/mil i snitt.

Har testat den under en långkörning vad den tog i konstant fart 200 km/h då drog den 1,3 l/mil. Under en 10 mils sträka som var våran test längd. För övrigt kan jag säga att den går perfekt att hålla den farten i tempo med går stadigt och motorn känns inte alls ansträngd av det, varvar ungefär 3800 rpm i den farten på 5:an.

Men skulle man vara inne istan och stämpla varje rödljus skulle jag kunna tänka mig att man kanske kan komma upp i 2 liter milen. Men 3 l/mil är det möjligt med dom här :shock:

Så oroa dig inte för bensinförbrukningen, dom är biliga i bränsletörst.

Kör du normal kommer du inte ligga mycket över litern.

Med andra ord som en vanlig ordinär V6 personbil.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Har nu köpt en Mustang GT -02 och kört en knapp vecka med den, blev manuel eftersom jag kan växla själv :--

Körde 35 mil idag i regnrusk och lyckades med 1.02 liter milen... Helt ok!

Med en del stadskörning men mest 110 / 90 väg.

Besökte hufvudstaden och båtmässan och fick nästan en Toyota Corolla i sidan, damen fick ett par fina lakritsremmar av mig som tack....

:--

Satt bakom en merca 300D i McDonals-kön, 4 ungdomansikten stirrade tillbaka och fick ett BRUUMM istället för hej, tokflinen berrättade det jag lärt mig nu.. Mustang V8 (med effektsystem) är attityd! :twisted:

Glad att jag har stereon, men den går mest när motorn är av ....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...