Jonas72 April 28, 2007 Report April 28, 2007 Hej!På baksidan av förgasaren hittar jag ett par grejjor som jag undrar över, vars ska dom här kopplas till?Själva "järnröret" som sitter på "4" har rostat av på mitten, behöver den ersättas eller kan jag bara trä på en slang utanpå?Mvh Jonas Citera
Toni CMC1361 April 29, 2007 Report April 29, 2007 "Järnröret", nr 4, ska gå ned till grenröret.Förgsaren suger luft genom det röret via chokehuset för att värma den spiralformade bimetalltråden som styr chokespjället.Vid stor motorbelastning (högt vacuum) påverkas även en liten kolv i chokehuset som hjälp.Vad 1, 2 och 3 är vet jag inte, men skulle vilja veta... Citera
Jonas72 April 29, 2007 Author Report April 29, 2007 Okey, tack! Men hur nödvändig är den egentligen? Ska bara starta upp motorn för att se så att allt är ok och jag antar att den inte behöver vara ikopplad för det? (nr 4 alltså)Nu återstår dom andra 3, någon som vill dela med sig av sin kunskap?Mvh Jonas Citera
Peter CMC1869 April 29, 2007 Report April 29, 2007 4:an hjälper till vid starten (om den fungerar fortfarande dvs) Du kan koppla ur den men kanske får hålla på och lirka lite med gasen innan bilen börjat få upp tempen lite.Dom andra har jag ingen susning om Citera
Jonas72 April 29, 2007 Author Report April 29, 2007 Hur monteras det här röret på grenröret? På mitt grenrör finns bara en liten "nippel" Kan inte förstå riktigt hur den ska sättas på plats, borde ju nästan vara nån gänga av nått slag? Citera
Ronnie S April 30, 2007 Report April 30, 2007 Nummer 3 och 4 är till choken, och ska båda ha "järnrör". Se här för lite bilder: http://www.shafersclassic.com/ford/manu ... mct001.htmNummer 1 och 2 känner jag inte till, tyvärr. Citera
Nenne April 30, 2007 Report April 30, 2007 Hur monteras det här röret på grenröret? På mitt grenrör finns bara en liten "nippel" Kan inte förstå riktigt hur den ska sättas på plats, borde ju nästan vara nån gänga av nått slag? Den här instruktionen borde ge dig en del svar:http://www.428cobrajet.com/files/choke- ... ebuild.pdf Citera
Jonas72 May 1, 2007 Author Report May 1, 2007 Ja det får man tacka för! Nu förstår jag hur 3:an och 4:an hänger ihop med varandra.Men då var det dom där förbaskade 1:an och 2:an Citera
Leffe N cmc712 May 2, 2007 Report May 2, 2007 Har du någon bild från en annan vinkel på förgasaren? Då kanske det blir lättare att se var anslutningarna går till... Citera
Olov May 2, 2007 Report May 2, 2007 1. borde vara vacum till fördelaren.. den ska tas ut i förgasarhalsen2. förmodligen en "dämpkolv".. som gör att motorn inte ska dyka direkt ner till tomgång när du släpper gasen... kolla om inte den påverkar gassjället... när man släpper gasen så ska den "stanna till" lite på ett par hundra varv högre än tomgången för att sen sjunka till tomgången.. på min -71 351cl är den elektrisk3. är till automatchoken... den ska anslutas i närheten av nr. 44. se nr 3 jag om du kollar på min bild här så kanske du hajjar.... min vacumanslutning (din nr1.) till fördelaren sitter mitt bakom automatchoken och min elektriska dämpkolv (din nr 2) sitter på andra sidan förgasarenOlov Citera
Jonas72 May 3, 2007 Author Report May 3, 2007 Kalas kalas! Får ta och beställa nya sånna där rör då, och nytt "filter" när man lix är på G.Har nog listat ut 1:an och 2:an själv, tror dom helt enkelt ska vara kopplade till varandra!Mvh Jonas Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.