Jump to content

Recommended Posts

Jag drar till Florida på tjänsteresa imorgon bitti.

Är man lite om sig och kring sig kan man ju se till att få med lite bildelar i väskan när man åker hem....

Är kanske inte så vanligt att släpa grenrör i resväskan, men vad gör man inte när den gamla Chevan läcker avgaser som ett såll.....

Tycker det är oerhört dåligt att inte ett avgassystem räcker längre än 57 år!!

Ska i och för sig passa på att inhandla en Diablo Predator till Mussen också....

Ska va borta 10 dar, sen kommer några roliga dar i garaget !!

Och sen kan man trolla bort otrevliga ljud, som bältesvarningspling och annat onödigt.... eller att man har nyckeln i garageläge.....

Eller att det tar en sekund innan man får reaktion på "plattan i golvet" !!

Sen kanske man kan skruva lite för mycket på vissa inställningar... Det får man försöka låta bli med :?

Jag drar till Florida på tjänsteresa imorgon bitti.

Och sen kan man trolla bort otrevliga ljud, som bältesvarningspling och annat onödigt.... eller att man har nyckeln i garageläge.....

Eller att det tar en sekund innan man får reaktion på "plattan i golvet" !!

Sen kanske man kan skruva lite för mycket på vissa inställningar... Det får man försöka låta bli med :?

Jag tror jag vet vart du ska ! Tror du att du kommer ha tid att hitta Musse prylar :lol: Nåja, har du kollat upp köpställen ? Passa på å köp luftfilter samtidigt, brukar vara paketpris !

Jag undrar bara hur du ska få bort otrevliga ljud, gasrespons osv ? Med Predatorn ? Går inte med min iallfall.

Å fan, det är jag som blandat ihop saker som vanligt..... skallen är full med drivrutiner och disksystem.....

Jorå det är EMC world jag ska på? Du då?

Å fan, det är jag som blandat ihop saker som vanligt..... skallen är full med drivrutiner och disksystem.....

Jorå det är EMC world jag ska på? Du då?

Tyvärr inte denna gång, har väl inte varit tillräckligt snäll :( Ni blir nog väl omhändertagna ändå. Fast det hade ju varit kul å ta en tripp till Steeda t ex. Nästa gång kanske. Hoppas du hittar något roligt till dina bilar.

• 2 weeks later...

Jag betalade 375 *1.06 = 397 dolares = ca 2750 sek. för DIABLON.

Fastnade i security check i Orlando med Cheva grenrören i ryggan !! Allt för att spara vikt i resväskorna.. ( 2 stycken).

Tjänstemannen kollade på ryggan, på mig, på ryggan, på mig, sen spreds ett stort leende i ansiktet, och han sa HÖGT: hey, MUFFLERS

-SECURITY CHECK!!

Fick stiga åt sidan. Sen sniffade på dom efter sprängmedel, sen var det grönt, var inte det vanligaste folk hade i handbagaget sa dom med stort leende !!

Där hade Du flyt, jag fick lämna ifrån mig en flasköppnare i form av en skiftnyckel vid ett tillfälle, de tyckte att den var så tung att den kunde användas som vapen :!:

Å andra sidan så missade de en fällkniv två gånger när jag reste hem i september :!:

Jag fick igenom mitt Fidanza aluminium svänghjul i handbagaget, men inte utan att de gnälldes lite. Som tur var så var supervisorn som tillkallades väldigt bilintresserad, så han frågade bara vilken bil det var till, och vad jag körde med den.

Ursprungligen tjafsade de om att jag minsann kunde döda någon med det, men trots att man inte vill argumentera för mycket så sa jag då att det kunde jag minsann göra med både händer och laptop också i så fall... Surt att behövt lämna det, om de inte släppt på mig, jag hade det ju i handbagaget för att jag redan hade max övervikt på resten, o det var det sista som behövdes för att få ut bilen :D

/Jocke

Det är ju betydligt lättare att slå ihjäl nån med ett par grenrör. Jag hade deutom aldrig en tanke på att dom kunde snott mina rör pga attack risken... hmm..... kanske bättre att betala övervikt nästa gång......

Eller så får man ta en väska till, maxvikt är 32 kg per väska om jag inte minns fel. Sedan beror det väl på vilken typ av biljett man reser på hur många väskor man får ta med "gratis".

Svänghjul i handväskan, grenrör i kavajfickan, skiftnycklar i bakfickan!!! Och ni funderar över säkerhetskontrollen!! :--

Strumpan och tandborsten i innerfickan kan jag tänka??

Men nyfiken vad ni hade i 30 kg resväska?? Nya toppar eller ??

:--

Jag hade vid ett tillfälle bland annat en massa kabelhärvor, det måste ha sett ut som en hemmagjord bomb när de lyste genom den. Fast de öppnade aldrig väskan så de kanske förstod vad det var när de såg resten av bildelarna på bildskärmen: bussningar, bromsslangar, knoppar till instrumentbrädan, "lejontassar", startspärr, servoslangar, kataloger, etc, etc. Totalt en STOR resväska full med delar till en 1960 Ford Sunliner. Vadå kläder :?: Det kan man väl köpa när man kommer hem :?::D :D :D

precis, jag till och med kastade gamla kalsonger och strumpor i takt med att dom blev skitiga !! Till förmån för just, bildelar.

Mina BÅDA väskor tillsammans vägde 59 pounds dvs ca 30 kilo. Strax under heavy-gräns. Men då vägde mitt handbagage ca 15 också.....

Jag betalade 375 *1.06 = 397 dolares = ca 2750 sek. för DIABLON.

Fastnade i security check i Orlando med Cheva grenrören i ryggan !! Allt för att spara vikt i resväskorna.. ( 2 stycken).

Tjänstemannen kollade på ryggan, på mig, på ryggan, på mig, sen spreds ett stort leende i ansiktet, och han sa HÖGT: hey, MUFFLERS

-SECURITY CHECK!!

Fick stiga åt sidan. Sen sniffade på dom efter sprängmedel, sen var det grönt, var inte det vanligaste folk hade i handbagaget sa dom med stort leende !!

Då kommer dom inte i håg "Norrbaggen" med 2 grenrør til 428 Cobra jet, 1 vevaxel, 2 toppar + en orginal oljekyl og en ny dashpad til samma. Dom frågade var resten av bilen var :lol:

Detta va i 2002.

Security checken tok 3 timmar. Puh. Fikk ge från meg diverse sprayburkar... :roll:

John

Misslyckades i Denver med en beg. förgasare i den incheckade resväskan.

En kvinnlig säkerhetskontrollant som inte visste vad en förgasare vad, ringde till kaptenen på Lufthansaplanet och frågade om han ville ha med en manick som luktade bensin...

Gissa vad han tyckte!?

Fick tyvärr beskedet först uppe i luften.

"- Mister, er väska är inte med planet p g a att man funnit ett "illegal item" i den vid genomlysningen i Denver".

Halva kabinen höll på att sätta plastmaten i vrångstrupen!!!

Lyckades med hjälp av en kompis få ut den från flygplatsen och fick den senare skickad till mig på ... ett annat sätt!

Resan efter gick dock en kylare och en radio igenom.

Ge aldrig upp!