mobcharge September 30, 2003 Report September 30, 2003 Hej har lite frågor som någon kanske kan hjälpa mig med, kan tyckas dumt men frågar man inte så får man inget veta 1: hur mkt kostar det att lacka om en musse, inget flash, bara en fin vanlig röd färg.2. måste man riva ut allt? motor,fönster, hela inredningen(insturment etc etc) eller? verkar ju en smula tidskrävande..tackar på förhand. Citera
Hampus cmc1125 September 30, 2003 Report September 30, 2003 Jag ska lacka om min 70HT i Grabber Orange. Det går på 15000 ex moms. Då lackas den både invändigt och utvändigt, d.v.s. insida av huv, dörrar och bagagelucka. Jag har plockat bort kromlister, emblem och i stort sätt allt som satt löst. det jag behöll på var i stort sett det som behövdes för att köra till lackverkstaden, backspeglar och dörrhandtag, det får lackeraren fixa. Fönster ska du inte behöva plocka bort. Vad gäller inredningen plockade jag bort insidan av dörrarna och listerna på trösklarna. Motorrummet ska väl vara svart, så om du inte ska lackera om det så kan du nog lugnt låta motorn sitta i :wink: Kolla med en lackerare som verkar juste, och hör vad han säger. Ju mer du plockar bort själv desto billigare blir det ju. 15000:- ex moms tror jag är ett rätt bra riktvärde. Detta är naturligtvis exklusive eventuella plåtarbeten.Lycka tillMvh Hampus cmc 1125 Citera
mobcharge October 1, 2003 Author Report October 1, 2003 Oki, så strippa allt onödigt utvändigt, och i dörrar etc räcker.MYCKET bra, lite smidigare än att rycka allt, bilen är svart så jag behåller nog både bagage och insidan på motorhuv svart (även om bagage skall eg. lackas i bilens färg)är inte fråga om någon original renovering, mer än restaurering i min smak men just lack är jag 100% okunnig om.hur mkt underarbete krävs, räcker det att man sandar ner ytan så den är slät och fin, eller bör man blästra och dona? ska laga 2 rosthål i trösklar först, är det enda rost jag hittat.tack så hemskt mkt för hjälpen /M Citera
Pernolf cmc 558 October 1, 2003 Report October 1, 2003 Oki, så strippa allt onödigt utvändigt, och i dörrar etc räcker.MYCKET bra, lite smidigare än att rycka allt, bilen är svart så jag behåller nog både bagage och insidan på motorhuv svart (även om bagage skall eg. lackas i bilens färg)är inte fråga om någon original renovering, mer än restaurering i min smak men just lack är jag 100% okunnig om.hur mkt underarbete krävs, räcker det att man sandar ner ytan så den är slät och fin, eller bör man blästra och dona? ska laga 2 rosthål i trösklar först, är det enda rost jag hittat.tack så hemskt mkt för hjälpen /MSvetsa där det finns hål, resten tar lackeraren hand om..Spackling och slipning tar lackeraren hand om, man ska göra så mycket som möjligt själv, men det som lackeraren normalt gör är lika bra att låta han göra... Citera
Taifun38 October 3, 2003 Report October 3, 2003 Hvis du skal lakke bilen med motoren montert eller du har et nylakket motorrom se til å dekke motorrommet skikkelig under/over etc. Ellers vil det superfine renoverte og detaljerte motorrommet/motor få en lett overflate med bilens eksteriørfarge, ikke alltid like moro(kul) å åpne panseret etter en lakkering og oppdage dette! Citera
snock October 27, 2003 Report October 27, 2003 Att lacken ser hyfsad ut behöver inte alls betyda att bilen är rostfri. Tro mig, jag vet! Dessutom är det en bra idé att titta över tidigare lagningar, tycker jag. Jonas Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.