Jump to content

Bakvagnen kastar i sidled


lars 64 1/2

Recommended Posts

har en 65a som är Gt clonad och därför sänkt ca 2 tum samt försedd med 5 blads fjädrar och kraftiga dämpare som pga sänkningen blir ganska liggande,jag har 17x7 fälgar med 225 däck (fullt i hjulhusen).

Nu mitt problem!

Om jag trycker plattan i mattan och drar ur bilen så inträffar följande när 3ans växel går i att bilen kastar med bakvagnen i sidled , detta är särskilt kännbart om jag släpper av på gasen.Bilen är uppbyggd på detta sätt för 20 år sen men felet har kommit nu.har nån någon ide?

dessutom skulle jag vilja veta vad ingjutningarna på bakaxeln betyder,jag saknar idbrickan.

i centrum vid yoken står det: CROW-A 02234

I överkant (upp o ner) står det:

DIF

c70W

4025A

27

Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Min bil "ormade" sig i bakvagnen vid gaspådrag/ släpp, det visade sig att bakaxeln stod snett jämfört med framaxeln. Hjulbasen på vänstersidan var 10 mm längre än högersidan. Efter att ha lossat bakaxeln från fjädern och justerat fram axeln blev det helt perfekt.

Vid en hjulinställning kallas detta värdet Trustvinkel.

Link to comment
Share on other sites

Later improved carrier for the 8" found in 67 and up

Note the presence of fill plug, and that the casting number is moved to the outside of case, while other previous 8 and 9 inch carriers it has always been on the inside.The number here is the familiar C7OW-4025-A.

CROW-A säger bara vilken pinionsupport du har, och är inte särskilt intressant. Hittar inget specifikt om just den modellen.

Link to comment
Share on other sites

i centrum vid yoken står det: CROW-A 02234

Är Du säker på att det är ett R?

Siffrorna 02234 säger mig ingenting.

I överkant (upp o ner) står det:

DIF

c70W

4025A

27

DIF = Dearborn Iron Foundry

C7OW-4025-A = gjut-/designnummer för ett 8-tums bakaxelhus

C7 = Designad 1967

O = Ursprungligen designad för Fairlane

W = Axlar

4025 = basnummer för bakaxelhul

A = 1:a revisionen

27 har jag inget bra förslag på.

Link to comment
Share on other sites

Är bakaxeln sänkt med gummiklossar? Jag har klossar och på min satt den löst och rörde sig hit och dit. OM du har klossar så titta om den är ordentligt åtdragen? Verkar som om man har sänkt med klossar så måste man kolla ofta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...