Laslo July 29, 2007 Report July 29, 2007 Ni som dragit ny elhärva till mussen, var har ni köpt kopplingstråd ifrån?ELFA har ju förståss, men det fanns som mest 9 färger att välja mellan.Sen vet jag inte, ELFA brukar ju vara rätt dyra också. Citera
Leffe N cmc712 August 1, 2007 Report August 1, 2007 Würth har det mesta när det gäller "bil-kabel", lite osäker om dom säljer till privatpersoner... http://www.wurth.se/ Citera
Laslo August 1, 2007 Author Report August 1, 2007 Just nu är de flesta tips guld värda, så tack. :-) Citera
-MAnge- August 1, 2007 Report August 1, 2007 jag köpte en 100 meter röd och svart 1.5mm2 för 200 styck på kjell.com, sen så sätter jag markeringar så som dessa http://jula.se/Butik/default.asp?OrderI ... 8&dept_id= för att skilja dem från varandra. // Mange Citera
Laslo August 1, 2007 Author Report August 1, 2007 Gäller o ha tungan rätt i mun då va? Jag har gett iden en tanke, men jag ska nog köra olikafärgade kablar."Just in case"Nelco.se har 10 olika färger, i några olika grovlekar.Dom verkar mest lovande hittils. Ja förutom att dom inte skriver ut priser på webben. Citera
-MAnge- August 2, 2007 Report August 2, 2007 summerfunktionen är väldigt användbar när man är lite osäker.jag kör 1.5 mm2 på allt utom lysena där kör jag 2.5 fick tippset av en kompis som installerar el i båtar. Citera
ht67 cmc 1502 August 4, 2007 Report August 4, 2007 Jag frågade efter också efter olikfärgade kablar för ett par år sedan för att dra om en del i Mussen men det fanns ingen bra lev. då.Fortfarande intressant för de som inte vill köpa hela härvor. Citera
Laslo August 4, 2007 Author Report August 4, 2007 Personligen kommer jag att gå ifrån allt som heter orginal, så en ny härva är inget bra alternativ. Verkar inte finnas allt för mycket kunskap på elsidan rent generellt verkar det som. Kanske är den här "magic"-faktorn som skrämmer folk. :-)Själv är jag mer handfallen när det kommer till det mekaniska. :-)Är helt överlycklig när jag lyckats renovera mina gamla trumbromsar. Hehe.Fasar över när jag ska till o byta vattenpump... Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 4, 2007 Report August 4, 2007 Hej.Elkablar köper ni på skroten, ta från någon äldre FordTysk, Engelsk, Amerikan, härvorna har massor av färgeroch räcker till mer än man behöver. Billigt är det också. Citera
Laslo August 4, 2007 Author Report August 4, 2007 Det var ju en uppenbar och smart lösning.. Får ta o kika runt lite när jag är på skroten nästa gång. Citera
Freddy berg August 5, 2007 Report August 5, 2007 drog om al el i min bil i vinter köpte kabel på ELFA de har ioförsig inte så många färger men det räcker. e ju inte så mycket el i dessa gamla bilarna. köp mycket krympslang bara och skaffa en riktig lödkolv. använd inte kabelskor om du inte måste! skapar bara problem längre fram. MVH Freddy berg Citera
Laslo August 5, 2007 Author Report August 5, 2007 Det första jag kommer att göra är att flytta bort säkringsdosan från det totalt idiotiska stället det sitter på nu. Citera
Freddy berg August 5, 2007 Report August 5, 2007 jo det gjorde jag med. min säkringar till lampor och tuta. finner man under huven.. och resten ligger under mittkonssolen. nya morderna säkringa förstås. och den e allt avsäkrat inte bara tre grejer som det va i orginal elsystemet!!!! Citera
Recommended Posts