Jump to content

Torch Red ?????? Varför så få med denna lack?????


pineman

Recommended Posts

Efetr nu drygt två år som lycklig ägare till min musse så har jag undrat varför det är så få Torh Red ute på vägarna? Är det inte en så populär färg?

Vad förtäljer historien gällande lacker. finns det vissa årsmodeller som har någon lack/färg som nästan alla föredrar eller? Finns det kanske mode i att vissa modeller har vissa lacker?

Jag har alltid gillat röda bilar, tycker att en sportbil ska vara röd. Men smaken är som baken givetvis, men jag vore tacksam för en bra tråd om detta och ser gärna att ni laddar upp era bilar oavsett lack och motiverar varför ni har valt denna och kanske interiör färgen också.

Mera röda bilar på vägarna......... ps. 65:an är såld, hon va fin du !!!!!!!

MVh Pineman :lol:

Link to comment
Share on other sites

Röda bilar visst är de snygga och mussen passar jättebra med rött :D

Min var röd då jag hämtade den fast orginalfärgen är egentligen fesgul ;)

så jag lacka om den till en färg jag trivs med och har alltid tyckt

att grabberblue också är en passande färg på mussen :D

Innan renovering den gula färgen syns lite

Link to comment
Share on other sites

det kanske e för att Mustangen inte är en sportbil... :--

själv är jag blå freak... hojen är med blå och hjälmen köptes ny i år då jag hitta en blå med vita ränder så den matchar mussen... man e allt lite skadad... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Då är jag BÅDE OCH i såna fall. Dvs knäpp gånger två.

Har en RÖD 740 som vinterbil, en RÖD V70 som tjänstebil.

En blå musse, och funderar på att lacka min gamla Cheva blå....

Link to comment
Share on other sites

Här kan du se hur vanlig/ovanlig din bil är...

http://www.mustangheaven.com/Production ... ustang.htm

Efetr nu drygt två år som lycklig ägare till min musse så har jag undrat varför det är så få Torh Red ute på vägarna? Är det inte en så populär färg?

Vad förtäljer historien gällande lacker. finns det vissa årsmodeller som har någon lack/färg som nästan alla föredrar eller? Finns det kanske mode i att vissa modeller har vissa lacker?

Jag har alltid gillat röda bilar, tycker att en sportbil ska vara röd. Men smaken är som baken givetvis, men jag vore tacksam för en bra tråd om detta och ser gärna att ni laddar upp era bilar oavsett lack och motiverar varför ni har valt denna och kanske interiör färgen också.

Mera röda bilar på vägarna......... ps. 65:an är såld, hon va fin du !!!!!!!

MVh Pineman :lol:

Link to comment
Share on other sites

Min Mustang är grå (Mineral Gray)

Gillade den ihop me dom mörka lysena fram o bak och med toningen som var på sidorutorna förrut, tycker just den gråa färgen e lite speciell :P har fått många frågor om va det är för färg & fått fina kommentarer för att den färgen va väldigt snygg

annars så brukar det väl vara rätt vanligt me röda Mustanger för det mesta :D TYVÄRR SÅ E BILDKVALITEN INTE DEN BÄSTA :(

Link to comment
Share on other sites

Själv hade jag bestämt mig (oss) för en vit med röd klädsel men när vi kom till Exclusive Cars för att titta stod en Screaming Yellow och stal all uppmärsamhet så det blev en sådan. Nu är jag mycket nöjd med att vi har just en gul även om det är svårt att vara anonym när man nu är på det humöret. Extra kul är det eftersom Ford beslutat sluta med färgen f.o.m. 2007.

I USA finns Yellow Mustang Registry med över 6000 (!) registrerade medlemmar. Skickar "slide-show" från en träff för att läska med lite gul mustang-porr!!

http://www.nathansfiles.com/videos/YMR_Orlando.wmv

För ev intresserade hittas YMR här: http://www.yellowmustangregistry.com/index.html

MVH/ Magnus

Link to comment
Share on other sites

Jasså de e så de ligger till... min färg är alltså ovanligast. Legend Lime!!

Tanken när vi beställde var en Mineral Grey med röd klädsel, men eftersom nått klantarsel tappade "våran" container så blev de en Legend Lime som Von Brauns hade hemma.

Kan tillägga att det finns ett registry även för denna färg. Legend Lime Registry

/Simon

Link to comment
Share on other sites

asså tappade dom containern med eran bil i?` :shock: Fan va surt det måste va isf

Ja de var i alla fall det beskedet vi fick... därmed fick vi inte: rätt färg, manuell, abs, röd skinnklädsel mm...

Så de var ganska surt... :( Men jag är nöjd ändå! :D

/Simon

Här ni den

IMG_0955-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Här kan du se hur vanlig/ovanlig din bil är...

http://www.mustangheaven.com/Production ... ustang.htm

Snyggt framställd statistik! Finns den för 2006, tro?

På denna länk finns 2006 års produktion, torrt och tråkigt uppställd.

http://www.blueovalforums.com/forums/in ... ded&start=

För att återknyta till den ursprungliga tråden kan jag säga att trots 3 veckors ganska intensivt mustangåkande på sommarvägar i sydsverige i sommar har jag bara mött 2 av vår modell, båda svarta. Då blev det desto mer vinkande iofs.

MVH/Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...