Jump to content

Recommended Posts

Har länge letat efter en GT-ljuddämpare till min 05 V6.. och ser med jämna mellanrum ett par på Ebay (tex. Take off Oem). Men de flesta skickar inte utanför USA. Och då undrar jag om det finns nåt smidigt sätt att komma runt detta.

Jag har funderat på om alla som tar hem containrar skulle kunna ordna frakten? Skulle de funka.. och hur gör jag i så fall?

Jag har också hittat Take-Offs hos http://www.v6mustangstuff.com men då är ju de samma problem här. :(

Nån som har någon lösning?

/Simon

Edit: Klantigt värre! LJUDDÄMPARE ska de ju vara... ;)

Skicka ett brev till säljaren och fråga om han kan tänka sig att skicka till Sverige.

Många skickar till dig fastän att du inte bor i USA.

Jag har skickat ett meddelande till säljaren och jag väntar fortfarande på svar. Annars kanske det blir den där postboxtjänsten.

/Simon

Hej jag har konto på jetcarrier och det fungerar utmärkt. Dessutom får du själv fyllai tullvärdet så man brukar få bra pris på grejjorna med lite fiffel. :--

Min kompis tog hem ett helt kompressorkit till en honda (jackson Racing) tror det kostade nära 3000 dollar men det gick igenom tullen till ett värde av 300 dollar..

Så vill du ha hem dämparna så regga dig där!

Hej jag har konto på jetcarrier och det fungerar utmärkt. Dessutom får du själv fyllai tullvärdet så man brukar få bra pris på grejjorna med lite fiffel. :--

Min kompis tog hem ett helt kompressorkit till en honda (jackson Racing) tror det kostade nära 3000 dollar men det gick igenom tullen till ett värde av 300 dollar..

Låter klockrent bra :D

Innebär väl också att man momsar för 300$ och inte 3000$ :D

Låter klockrent bra :D

Innebär väl också att man momsar för 300$ och inte 3000$ :D

om du skickar efter grejor som kommer till "boxen" samma vecka så slår dom ihop frakten så det blir billigare annars skickar dom varje torsdag.

Du får ju inte en låda som dom farvarar paketen i utan det är bara attt du finns med i deras listor på terminalen igentligen.