Simon G August 27, 2007 Report August 27, 2007 Har länge letat efter en GT-ljuddämpare till min 05 V6.. och ser med jämna mellanrum ett par på Ebay (tex. Take off Oem). Men de flesta skickar inte utanför USA. Och då undrar jag om det finns nåt smidigt sätt att komma runt detta. Jag har funderat på om alla som tar hem containrar skulle kunna ordna frakten? Skulle de funka.. och hur gör jag i så fall?Jag har också hittat Take-Offs hos http://www.v6mustangstuff.com men då är ju de samma problem här. Nån som har någon lösning?/SimonEdit: Klantigt värre! LJUDDÄMPARE ska de ju vara... Citera
PC cmc1834 August 27, 2007 Report August 27, 2007 Det här kanske är en lösning för dig .De erbjuder en postbox i USA.http://www.jetcarrier.com/default.asp?lang=46Paul Citera
Simon G August 27, 2007 Author Report August 27, 2007 Jaha.. låter lite för bra tycker jag. Nån som har testat? /Simon Citera
Tommyax August 27, 2007 Report August 27, 2007 Har reggat mig där, men inte använt det ännu, fått rekomendationer från folk jag känner, det skall funka bra.,Tommy Citera
Robban cmc 1103 August 28, 2007 Report August 28, 2007 Skicka ett brev till säljaren och fråga om han kan tänka sig att skicka till Sverige. Många skickar till dig fastän att du inte bor i USA. Citera
Simon G August 28, 2007 Author Report August 28, 2007 Skicka ett brev till säljaren och fråga om han kan tänka sig att skicka till Sverige. Många skickar till dig fastän att du inte bor i USA.Jag har skickat ett meddelande till säljaren och jag väntar fortfarande på svar. Annars kanske det blir den där postboxtjänsten./Simon Citera
olf_ironpower August 30, 2007 Report August 30, 2007 Hej jag har konto på jetcarrier och det fungerar utmärkt. Dessutom får du själv fyllai tullvärdet så man brukar få bra pris på grejjorna med lite fiffel. Min kompis tog hem ett helt kompressorkit till en honda (jackson Racing) tror det kostade nära 3000 dollar men det gick igenom tullen till ett värde av 300 dollar.. Så vill du ha hem dämparna så regga dig där! Citera
Janne Holm CMC1740 August 30, 2007 Report August 30, 2007 Hej jag har konto på jetcarrier och det fungerar utmärkt. Dessutom får du själv fyllai tullvärdet så man brukar få bra pris på grejjorna med lite fiffel. Min kompis tog hem ett helt kompressorkit till en honda (jackson Racing) tror det kostade nära 3000 dollar men det gick igenom tullen till ett värde av 300 dollar.. Så vill du ha hem dämparna så regga dig där!Låter klockrent bra Innebär väl också att man momsar för 300$ och inte 3000$ Citera
Janne Holm CMC1740 August 30, 2007 Report August 30, 2007 Hej jag har konto på jetcarrier och det fungerar utmärkt. Dessutom får du själv fyllai tullvärdet så man brukar få bra pris på grejjorna med lite fiffel. Min kompis tog hem ett helt kompressorkit till en honda (jackson Racing) tror det kostade nära 3000 dollar men det gick igenom tullen till ett värde av 300 dollar.. Så vill du ha hem dämparna så regga dig där!Låter klockrent bra Innebär väl också att man momsar för 300$ och inte 3000$ Citera
Simon G August 30, 2007 Author Report August 30, 2007 Låter ju bra... ingen risk att åka på nån baksmälla för de sen eller? /Simon Citera
Tommyax August 31, 2007 Report August 31, 2007 Den enda fällan är om tullen av nån anledning kollar innehållet och prislappen sitter på,,,,, då får det efterföljd.Tommy Citera
Peter CMC1869 August 31, 2007 Report August 31, 2007 Hur länge kan sakerna ligga i "postboxen" innan de måste gå? Kan man samla på sig prylar under några veckor och skicka allt tillsammans? Packar dom om det eller blir det ett kolli per leverans till boxen? Citera
olf_ironpower September 3, 2007 Report September 3, 2007 om du skickar efter grejor som kommer till "boxen" samma vecka så slår dom ihop frakten så det blir billigare annars skickar dom varje torsdag.Du får ju inte en låda som dom farvarar paketen i utan det är bara attt du finns med i deras listor på terminalen igentligen. Citera
Recommended Posts