Jump to content

Delar från NPD


Anders CMC601

Recommended Posts

Hej,

Firman NPD i USA verkar ha bra kvalitet på de prylar de säljar och snabb service (katalogen kom hit till Sverige på 5 dagar).

Är det någon av Er som har beställt delar direkt från NPD? Om ja är jag mycket tacksam för ev erfarenheter.

Tack på förhand.

Mvh/Anders

Link to comment
Share on other sites

HAR UNDER TRE ÅRS TID GJORT MINA BESTÄLLNINGAR DÄRIFRÅN.HAR ALDRIG VARIT NÅGRA PROBLEM.DE SKICKAR ORDERN SAMMA DAG DU BESTÄLLER,HELG SOM VARDAG.ENDA NEGATIVA MED MINA BESTÄLLNINGAR HAR VARIT HANTERINGEN I SVERIGE,SOM KAN TA VECKOR UPP TILL EN MÅNAD.SOM SNABBAST HAR DELARNA VARIT VID YTTERDÖRREN PÅ ÅTTA DAGAR.FRÅN FAXAD BESTÄLLNING TILL MOTTAGET GODS. HAR VARIT LITE OLIKA SÄTT ATT TULLA DELARNA.BÄST VAR NÄR DET KOM MED POSTEN.DÅ BETALAR MAN ALLT VID AVHÄMTNING.GICK SNABBAST.NU HAR SCHENKER HAND OM FRAKTEN,DÅ MÅSTE DET TULLAS INNAN DET LÄMNAR TULLEN. I FÖRVÄG ALLTSÅ.LITE TUNGARBETAT,MEN DET ÄR VÄL DEN SVENSKA BYRÅKRATIN.

SÅ BESTÄLL PÅ BARA !

Link to comment
Share on other sites

Instämmer att NPD har bra grejor och en snabb service, jag har e-mail kontakt med en kille på NPD och får då snabba svar och offerter. Jag beställer dock alltid varorna till en god vän i USA som tar hand om det innan jag själv ordnar med frakt hem. Frakten i USA är gratis om varornas pris överstiger 300$.

JL

Link to comment
Share on other sites

Tack för de uppgifterna!!!

Katalog är beställd!!!

Då är det bara att vänta för att sedan ev. prova med en beställning

för att se om de lever upp till era påståenden.

Link to comment
Share on other sites

Hade tänkt beställa fästen för fjäderbladen till min 65a hos Mustangplus

men backade ur då frakten skulle gå på över $150 kollade genom att lägga till lite mer prylar men frakten stiger mer än vad prylarna kostar. Kan man inte få dom att skicka med båt? Hur mycket brukar era frakter kosta?

Link to comment
Share on other sites

$150 dollar måste du missupfattat när det gäller frakten

På deras sida kan du inte få några uppgifter om bra frakt då den bara gäller UPS.

Flygfrakt med fraktbolaget BAX kan inte kosta mer än ca 100-200kr för ett par "Spring shackles" om det är det du menar?

Väll i Sverige får du sedan betala minst 4-500 i avgifter på BAX och sen får du knalla över till tullen och pröjsa 3.5% i tull och sist 25% i moms.

Så de fasta kostnaderna är dyrare i detta fall.

Ska du handla hem nått själv så lönar det sig defenetivt att ta hem så mycket du har råd med.

Frakten blir mindre per $ ju mer du handlar.

Skicka med båt är inte heller någon ide om du inte har någon kontakt som skickar annat material.

Mustangsplus har i princip aldrig skickat med båt efter samtal med Jim Young som är deras exportansvarig.

Det mesta går med flyg.

Nyligen arrrangerade jag en beställning därifrån med 9 andra här på klubben.

Totalt kostade hela den sändningen 67.000 kr

I detta var frakten 7.000kr

Vi är på gång snart igen att göra sammbeställning från någon firma.

Ej MustangsPlus denna gång

När det gäller kvalite' på material så spelar det igentligen ingen roll varifrån man handlar.

Alla kör med i princip samma delar från samma tillverkare.

NPD har jag bara hör gott om men de är jättestora så kontakten är lite opersonlig.

KOLLA NOGA DE OFFERTER SOM FIRMORNA SKICKAR!!

Amerikanare är ett slarvigt folkslag! :?

Link to comment
Share on other sites

Jag prövade nu oxå och får samma prisbild men det vore ju bra om det finns andra billigare fraktbolag. Ska man inte använda deras on line shopping? Du pratar om en personlig kontakt. Jag har inte så brått med mina prylar men det blir ganska mycket, bla Cab, klädsel, mattor dörrsidor alla lampor instumenthus mm mm mm hur bär man sig åt för att få reda på totalpriset innan man beställer slutgiltigt?

Link to comment
Share on other sites

Har du inte bråttom så går det utmärkt med båt.

T.ex går det att med BAX få grejjerna skickade med båt.

Det kan ta mellan 2,3-4 veckor att få hem det. Beror lite på då det ska samlastas med annat gods.

Du kan aldrig få en fraktkostnad i förväg utan leverantören kan bara gissa sig till vad det kan bli.

Det handlar om volym/vikt vid beräkning. Dessutom hur många gånger det måste gå med lastbil mellan terminaler och vart du bor mm.mm

Container är det enda man kan få ett ganska nogrannt pris på direkt

40fot container från USA kostar med BAX ca $1000

En 20fotare kostar $8-900 så där är skillnaden liten

Nu vet jag att frakterna nästa månad kommer stiga jättemycket.

Hörde att det blir +$5-600 för en container

En regel jag kör när man tar hem stora beställningar är 15% av inköpsvärdet

Det stämmer hyffsat.

Men har du knaper ekonomi ska du inte hålla på själv.

Spar ihop så det känns säkert.

Link to comment
Share on other sites

Nej jag ska inte köpa Mussedelarna för mina sista slantar, det finns nog en "reserv" i hushållskassan jag kan ta om frakten blir dyrare än beräknat, men man vill ju gärna ha det billigaste alternativet ändå, så kan man ju köpa mer delar eller nåt annat kul för pengarna man sparar.

Link to comment
Share on other sites

Ja det är rätt Håkan!

Fraktbeställningen måste göras av leverantören

Men betalningen av frakten kan man göra som privatperson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...