bjornpersson September 27, 2007 Report September 27, 2007 Hej!Någon som har ett inskannat samlat dokument på vikter, tankrymd etc inför registreringsbesiktning ? Citera
Janne Holm CMC1740 September 27, 2007 Report September 27, 2007 Det borde du fått med från USASka kolla vad jag har för något Citera
bjornpersson September 27, 2007 Author Report September 27, 2007 Tackar. Ska i och för sig besiktiga imorgon (fredag) kl 08:00 så om du inte är nattmänniska så behöver du inte leta . Kopia på regbevis skulle säkert duga .. Citera
Nenne September 27, 2007 Report September 27, 2007 SBP hade alla uppgifter när jag registreringsbesiktigade förra året. Så när registreringsbeviset kom med posten någon vecka senare, så visade det sig att jag var lycklig ägare till en 1969 Mustang "Sport Look". Det enda papper jag kommer ihåg att han var noga med var "Titlen". Kanske slängde han ett öga på tullpapperna, jag hade alla papper med mig men jag tror inte jag behövde rota fram något speciellt.Snubben på SBP hade vissa bekymmer med att identifiera min motor från motorkoden i chassinumret "R", men eftersom Boss 351 bara fanns 1971 (plus HO 1972) och min bil är en 69'a, så insåg han till slut att det bara fanns en motor kvar att välja på.Själva kontrollbesiktningen som gjordes i samband med registreringsbesiktningen vållade inga som helst bekymmer, läckande styrservo (Exxon Valdez klass), felställda strålkastare, en glappande kulbult, och ett par tre småsaker till som normalt skulle föranlett anmärkning och ombesiktning struntade han i. Citera
bjornpersson September 28, 2007 Author Report September 28, 2007 OK. Jag var inne i morse och fick tre anmärkningar:Reflexer bak satt för långt in (jag monterade dem själv strax innan besiktining).Chassienummer fanns endast i framrutan - måste finnas på karossen också. Bara att stansa in.Batterilådan för rostig - ingick tydligen i regbesiktning. Har ändå köpt en ny så det är väl bara att byta .. Tack för tipsen i övrigt! Citera
Janne Holm CMC1740 September 28, 2007 Report September 28, 2007 OK. Jag var inne i morse och fick tre anmärkningar:Reflexer bak satt för långt in (jag monterade dem själv strax innan besiktining).Chassienummer fanns endast i framrutan - måste finnas på karossen också. Bara att stansa in.Batterilådan för rostig - ingick tydligen i regbesiktning. Har ändå köpt en ny så det är väl bara att byta .. Tack för tipsen i övrigt!Skönt att det inte var så allvarliga anmärkningar Ett tips på reflexer jag har bytt ut backljusglasen till reflexerde som finns på Biltema bl.a. passar som handsken där Citera
bjornpersson September 28, 2007 Author Report September 28, 2007 Ahh .. perfekt!Backljus är ju ändå överflödigt Typsikt dock med reflexerna - när man väl gör sig till och klistrar dit ett par så hamnar de 7 cm för långt in från bilens ytterkant. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 28, 2007 Report September 28, 2007 Hej.Bilprovaren borde veta att det inte finns något stansatchassinummer synligt på 69-, det som finns är i framrutanoch på tillverkarens utrustningsdekal på förardörrens gavel. Skillnaden är att det är en dekal på 70-73 och en stansadplåt på 69. vart ville dom att du skulle stansa nummret. Ändrat av cmc383 Lars O, skrev till det som inte skrevsav mig om chassi nr, dåligt av mig att inte skriva attdet som finns stansat sitter dålt under skärminfästning. Citera
Janne Holm CMC1740 September 28, 2007 Report September 28, 2007 Hej.Bilprovaren borde veta att det inte finns något stansatchassinummer på 69-, det som finns är i framrutanoch på tillverkarens utrustningsdekal på förardörrens gavel. Skillnaden är att det är en dekal på 70-73 och en stansadplåt på 69. vart ville dom att du skulle stansa nummret. det finns ett stansat nummer om man skruvar bort framskärmenmen det vore kanske magstarkt att göra det på besiktningsplattanfast det vore ganska kul att göra det Citera
bjornpersson September 28, 2007 Author Report September 28, 2007 Hej.Bilprovaren borde veta att det inte finns något stansatchassinummer på 69-, det som finns är i framrutanoch på tillverkarens utrustningsdekal på förardörrens gavel. Skillnaden är att det är en dekal på 70-73 och en stansadplåt på 69. vart ville dom att du skulle stansa nummret. Han hade inget speciellt önskemål om var men det skulle vara en bärande del. Reservhjulet ? Citera
Leffe N cmc712 September 29, 2007 Report September 29, 2007 Vad jag har förstått så är det ett önskemål från "dom som bestämmer" att chassinummret ska stansas in i höger fjäderbenstorn (för att dom ska veta var dom ska börja leta någonstans) men stansar man in det någon annanstans väl synligt så är det inga problem. När jag regbesiktade så skrev han in var det satt någonstans i regbeviset. Citera
MrTurbo_1645 September 29, 2007 Report September 29, 2007 Ahh .. perfekt!Backljus är ju ändå överflödigt Typsikt dock med reflexerna - när man väl gör sig till och klistrar dit ett par så hamnar de 7 cm för långt in från bilens ytterkant.Jag har reflexer i backljusen när jag bes, när jag kommer hem tar jag bort dem igen. Snyggast så... Citera
bjornpersson September 30, 2007 Author Report September 30, 2007 Skönt att det inte var så allvarliga anmärkningar Ett tips på reflexer jag har bytt ut backljusglasen till reflexerde som finns på Biltema bl.a. passar som handsken därJag var till Biltema igår. Hittade bara en reflex med rätt diameter men den hade bara ett skruvhål i mitten. Är det den modellen du menade eller ska ja leta vidare ?Jag har för mig att jag sett liknande med två skruvhål men jag kan inte komma ihåg var. Citera
R Lenngren September 30, 2007 Report September 30, 2007 Jag regbes. utan extra reflexer, förklarade att de sitter inbyggda i de röda original bakljusen och att de var godkända i ursprungslandet. Det gick också bra vid förra bes. ( HT - 66 )mvh Rolf L Citera
Punkan September 30, 2007 Report September 30, 2007 Då hade du en förstående besiktningsman, det funkade inte för mig.Fick åka och ombesikta med reflexer. Citera
bjornpersson September 30, 2007 Author Report September 30, 2007 Nu är den nya hållaren på plats i alla fall. Får fixa till svetsjobbat sedan när motorn och framskärmen inte är i vägen. Får duga för besiktning så här!1 fel bort 2 kvar att åtgärda ... såg att Jula har stansverktyg för att stansa in ramnummer. Citera
Lygdman cmc813 September 30, 2007 Report September 30, 2007 Det är ju bara fragment kvar av den gamla batterihyllan...Ser ut som det spilts lite batterisyra nån gång i tiden Inte mycket jobb kvar nu innan ombesiktningen då Citera
bjornpersson September 30, 2007 Author Report September 30, 2007 Ja, fragment och fragment - den är ju i alla fall original .. arkeologiskt så kan det vara väldigt intressant! Citera
MrTurbo_1645 September 30, 2007 Report September 30, 2007 Denna var från -67 http://www.saab4fun.com/mustang04/image ... age18.htmlHoppas att den nya jag satte i håller i 40år nu då. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.