JanneJ October 31, 2007 Report October 31, 2007 Originalinsuget på min bil väger 18 kg! Ett Edelbrock väger 6,5 kg....11,5 kg mindre, högt upp, långt fram, mums. Citera
fast_back October 31, 2007 Report October 31, 2007 trevligt!nån som har koll på vad ett par alu-toppar väger gentemot ett par av gjutjärn?och hur mkt mer väger en 351w än en 302? Citera
Nenne October 31, 2007 Report October 31, 2007 Originalinsuget på min bil väger 18 kg! Lättviktare! Mitt insug tynger skalan till 37 kg. Citera
JanneJ October 31, 2007 Author Report October 31, 2007 trevligt!nån som har koll på vad ett par alu-toppar väger gentemot ett par av gjutjärn?och hur mkt mer väger en 351w än en 302?kolla här: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... light=vikt Citera
fast_back October 31, 2007 Report October 31, 2007 trevligt!nån som har koll på vad ett par alu-toppar väger gentemot ett par av gjutjärn?och hur mkt mer väger en 351w än en 302?kolla här: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... light=vikt[/quote:33mjzun5]ah, tackar!stod inget om alu-toppar dock.. Citera
Nenne October 31, 2007 Report October 31, 2007 Aluminium väger ungefär en tredjedel av vad stål/gjutjärn gör. Citera
Ingo November 1, 2007 Report November 1, 2007 Originalinsuget på min bil väger 18 kg! Lättviktare! Mitt insug tynger skalan till 37 kg.Jo på FE motorn är det ingen barnlek att lyfta av orginalinsuget... Citera
Morst November 12, 2007 Report November 12, 2007 Originalinsuget på min bil väger 18 kg! Lättviktare! Mitt insug tynger skalan till 37 kg.Jo på FE motorn är det ingen barnlek att lyfta av orginalinsuget... Åh, fy för den lede! Heavy ass insug med andra ord! 37 kg insug lär man nog inte demontera hur som helst nej. Citera
Nenne November 12, 2007 Report November 12, 2007 Originalinsuget på min bil väger 18 kg! Lättviktare! Mitt insug tynger skalan till 37 kg.Jo på FE motorn är det ingen barnlek att lyfta av orginalinsuget... Åh, fy för den lede! Heavy ass insug med andra ord! 37 kg insug lär man nog inte demontera hur som helst nej. Inte med motorn i bilen i alla fall, motorlyft rekommenderas. Citera
Ingo November 13, 2007 Report November 13, 2007 värst med Fe motorn är ju att man måste bort med ventilkåpor stötstänger och en massa annat jox.Jag lyfte av mit på plats i sunlinermotorrummet,men det var inte kul.En kompis som lyfte av sitt höll inte på att få bort det,så han trodde han glömt någon bult.. ,men med hett temprament och bindgalen av ilska lyckades han få bort insuget.Han var desto nöjdare när han monterade dubbelförgasar insuget av aluminium...Jag lyfte på mitt på motorstödet,men satte en extra förstärkning med en planka under medbringaren fram(för eljest misstänkte jag att allt skulle rasa ihop) Citera
Recommended Posts