Jump to content

Önskelista Mustang 2010


grufman

Recommended Posts

Nästa Ford Mustang lär komma i och med årsmodell 2010. Vad önskar ni er för nymodigheter?

Jag har iallafall några önskemål:

1) bättre interiörkvalitet - sorry, den lämnar tyvärr ngt övrigt att önska. bättre känsla i dörrar, hantag, vred och material

2) Ny fräck design, den får gärna behålla retrostuket, men vara "tuffare"

3) Det skulle vara sjukt coolt med en seriellhybrid med elmotor som va så kraftfull att man kunde rita svarta streck precis överallt... fast det lär inte komma haha.

nå mer tips?

Link to comment
Share on other sites

Säger bara "nothing beats cubic inches"!!

Jag vill se en 400+ hästars sugmotor med lite volym! Åtminstone 6.0L eller nåt!

Och en "riktig" delad bakaxel för oss som gillar att köra bana, inte den där bolt-on patrasket som satt på förra generationens Cobra :?

Link to comment
Share on other sites

Säger bara "nothing beats cubic inches"!!

Jag vill se en 400+ hästars sugmotor med lite volym! Åtminstone 6.0L eller nåt!

Och en "riktig" delad bakaxel för oss som gillar att köra bana, inte den där bolt-on patrasket som satt på förra generationens Cobra :?

Vad var det som var dåligt med förra cobrabakaxeln?

Link to comment
Share on other sites

1. Hårdare bussningar.

2. Bort med alla barnsjukdommar. El, tank och plastdetaljer som går sönder.

3. Få in en Japan eller tysk som kan kolla över mappningen (nu får man väll stryk :) ).

4. En aning bättre bromsa.

5. Stjärtvärmare! :)

(6.) Dubbel Turbo, vore riktigt grymt, inga fantasi effektutag men runt 420hk vore nice. Men priset på Mussen skulle bli för dyrt.

Alla plast, skrammel och missmash med inpassning får man nästan räkna med då de nästan ger bort bilarna. Grymt mycket bil för pengarna!

Link to comment
Share on other sites

Inför 2010 vill jag ha:

- En sugmotor på 400 hk vore inte dumt. Fast den kanske kommer redan i Bossen ?

- Bromsar vore trevligt att ha !!!!

- Fjädrar som inte är 78 tum höga :? så man slipper sänka den det första man gör

- Lägre dollarkurs

hmmm, undrar om ovanstående inte stämmer på nya Camaron....... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Säger bara "nothing beats cubic inches"!!

Jag vill se en 400+ hästars sugmotor med lite volym! Åtminstone 6.0L eller nåt!

Och en "riktig" delad bakaxel för oss som gillar att köra bana, inte den där bolt-on patrasket som satt på förra generationens Cobra :?

Vad var det som var dåligt med förra cobrabakaxeln?

Bilen designades från början för att enbart ha stel bakaxel, sen kom dom på att Cobran skulle ha delad. Så då slängde dom ihop nåt bolt-on kit som funkade lite halvtaskigt. Folk kör fortare på banorna i USA (typ american iron) med den stela baken! Den sitter fast med typ 4 bultar i bilen, flexar, känns orolig "på gränsen". Bilen trivs helt enkelt inte med den. Min 06:a med 150kg mer vikt, stel bakaxel och lika många hästar är sjukt mycket snabbare på banan än min Cobra med fullt chassikit. Den hade allt, bromsar, coil-overs osv osv osv.

Detta är bara min åsikt då :)

Link to comment
Share on other sites

Säger bara "nothing beats cubic inches"!!

Jag vill se en 400+ hästars sugmotor med lite volym! Åtminstone 6.0L eller nåt!

Och en "riktig" delad bakaxel för oss som gillar att köra bana, inte den där bolt-on patrasket som satt på förra generationens Cobra :?

Vad var det som var dåligt med förra cobrabakaxeln?

Bilen designades från början för att enbart ha stel bakaxel, sen kom dom på att Cobran skulle ha delad. Så då slängde dom ihop nåt bolt-on kit som funkade lite halvtaskigt. Folk kör fortare på banorna i USA (typ american iron) med den stela baken! Den sitter fast med typ 4 bultar i bilen, flexar, känns orolig "på gränsen". Bilen trivs helt enkelt inte med den. Min 06:a med 150kg mer vikt, stel bakaxel och lika många hästar är sjukt mycket snabbare på banan än min Cobra med fullt chassikit. Den hade allt, bromsar, coil-overs osv osv osv.

Detta är bara min åsikt då :)

Ford verkar ha åkt på lite näsbrännor på det där med delade bakaxlar. Dom fixar lixom inte tekniken ordentligt. Navigatorn, Expedition och Explorer i senare årsmodeller har delad och det är och har varit en del strul med dom där bakvagnarna. Speciellt med läckande packboxar i och hjullager.

En annan bil som hade delad bakaxel var Ford Thunderbird. Den designen blev aldeles för dyr och modellen lades ner i och med modellår 97. Fin bil för övrigt faktiskt, rättså mustanglik om man jämför med samma mustangårsmodell. Så vi får väl se om det blir någon ny bakvagn.

Link to comment
Share on other sites

Inför 2010 vill jag ha:

Jag vill bara ha nått fint att titta på, nått som mullrar och nåt som e´nytt och fräscht samt att det finns en häst i grillen.....så får jag vara åsnan bakom ratten

Jag är en ganska enkel man...men så är det...

Link to comment
Share on other sites

Måste få tillägga nått lite löjligt, men för att citera ett amerikanskt forum:

(Fritt översatt)

"Förvaringsutrymmen i dörrarna som rymmer mer än enstaka atomer"

JA jag är bortskämd från de bilar jag haft innan (och bilar jag över huvudtaget kört) med att det går att lägga saker i dörrsidorna....

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Det man kan uttyda av dom där bilderna är att bilen går i "smalare" tecken.

1) Backspeglarna är smalare

2) Baklysena har 4 ribbor istället för 3, och dom är dessutom smalare

3) Fronten ser smalare ut, makes sense. Det verkar som att dom har kilat till den lite.

Kan bli mycket spännande.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Säga vad man vill men kvaliten liknar inget annat än billigt,

samma som vid försäljningsstarten 1965, den var redan då

byggd av idioter för idioter. :--

Utstrålningen är nog det vi alla fastat för, snygg i linjerna. 8)

Några av oss kanske får veta hur den ser ut om 45år,

inte JAG i alla fall, tvivlar på att det finns några som rullar. :cry:

Troligen finns bara de ex som stått på museum kvar. 8);)

Link to comment
Share on other sites

undrar mycket vad det är nått spännande under huven då den är så förhöjd... :roll:

sedan tycker jag den nya e ok sånär som på baklysena som de tydligen ska dra upp... men hoppas hoppas att de inte blir så...

Link to comment
Share on other sites

Säga vad man vill men kvaliten liknar inget annat än billigt,

samma som vid försäljningsstarten 1965, den var redan då

byggd av idioter för idioter. :--;)

Så då är vi alla Mustangvänner idioter. Det känns ganska skönt att vi

kommer fram till det. Jag vill definitivt fortsätta att vara en idiot.

Utstrålningen är nog det vi alla fastat för, snygg i linjerna. 8)

Några av oss kanske får veta hur den ser ut om 45år, ;)

Jag ser då verkligen fram emot att se den, jag är ju bara 57.

Troligen finns bara de ex som stått på museum kvar. 8);)

På det sättet som vi sköter om våra mer än 40-åriga bilar, så kommer dom

definitivt att finnas kvar på gatorna. Jag har då försäkrat mej om att min

son kommer att ta väl hand om min bil när jag är borta. (om 100 år)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tycker att den framifrån ser lite för mycket ut som en Dogde Ram Pickis.... som alltid så vänjer man sig väl... (finns väl en tidsepok i Mustanghistorien som jag inte kommer kunna ta till mig, men det är ju min personliga uppfattning)

Men vad jag skulle vilja ha på nya Mustangen (snygg interiör btw) så är det en headup display ala Corvette. Hade det på min "plastpulka" och tycket det var jävligt fräckt..

Link to comment
Share on other sites

Tycker att den framifrån ser lite för mycket ut som en Dogde Ram Pickis....

Om det är min avatar du syftar till, så vill jag bara säga att det är den absolut

fräckaste, snyggaste, och vackraste syn man nånsin får se! :--:--:--

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Om det är min avatar du syftar till, så vill jag bara säga att det är den absolut

fräckaste, snyggaste, och vackraste syn man nånsin får se! :--:--:--

Mvh.

Nope din avatar är hur vacker som helst, jag syftade på bilderna på den fläckiga 2010 Mustangen, speciellt denna, där man ser den höga motorhuven och de låga flyglarna med lågt satta lysen:

http://jalopnik.com/5047591/2010-shelby-gt500-convertible-spotted-less-disguised

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...