Jump to content

Ang Regskylt


Janne64

Recommended Posts

Då jag varit kontakt med Vägverket och försökt beställa en mer Fyrkantig skylt till mussen att montera bak i min nyinköpta hållare så fick jag till svar att det enda dom kunde erbjuda var en avlång modell mindre skylt.

Har jag fel eller damen på vägverket , finns det en mer fyrkantig hållare så måste det väl även finnas skyltar dito. Som typ för Mc och Traktor.

Link to comment
Share on other sites

jag hade fyrkantig skylt tidigare men skaffade den lilla "usa" skylten när jag lackade om bilen.

Min åsikt är att den lilla skylten blir snyggare. Den fyrkantiga ser ut som ett par stora framtänder modell ekorre och stör linjerna tycker jag!

Link to comment
Share on other sites

jag hade fyrkantig skylt tidigare men skaffade den lilla "usa" skylten när jag lackade om bilen.

Min åsikt är att den lilla skylten blir snyggare. Den fyrkantiga ser ut som ett par stora framtänder modell ekorre och stör linjerna tycker jag!

Jag föredrar också den lilla USA-skylten istället för de gamla. Bra gjort att börja tillverka i sådan storlek.

Link to comment
Share on other sites

Om du tittar på den Viröda mussen ett par rader upp så ser du skylten jag vill ha tag på genom Vägverket men enligt dom så går det inte att få den längre utan bara den Avlånga lite mindre , och då passar inte MustangRamen . Eller hur ?

Link to comment
Share on other sites

Om du tittar på den Viröda mussen ett par rader upp så ser du skylten jag vill ha tag på genom Vägverket men enligt dom så går det inte att få den längre utan bara den Avlånga lite mindre , och då passar inte MustangRamen . Eller hur ?

Mustangram? Har den mått för en amerikansk nummerskylt? Då lär den lilla på nedre bilderna passa bättre än den fyrkantiga... blir en glipa på några cm på höjden bara. Löser man med en aluplåt etc...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej!

det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåt

Darne

Det ser ju lite b ut tycker jag nog allt..

Man kan ju korta ramen på sidorna så att den passar och använda två skruv uppe och två skruv nere av ramen.

Sedan fäster man två av dom i ram+skylt+bil, sen dom resterande två i bara ram+skylt, om man inte absolut vill borra två nya hål i bilen.

Eller, så köper man en icke-godkänd regskylt i rätt usa format (finns nån firma som tillverkar kommer inte ihåg vilken) och monterar, sedan är det bara att byta till sin vanliga när det är dags för besiktning.

Det är dom små detaljerna som gör det.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåt

Darne

Det ser ju lite b ut tycker jag nog allt..

Man kan ju korta ramen på sidorna så att den passar och använda två skruv uppe och två skruv nere av ramen.

Sedan fäster man två av dom i ram+skylt+bil, sen dom resterande två i bara ram+skylt, om man inte absolut vill borra två nya hål i bilen.

Eller, så köper man en icke-godkänd regskylt i rätt usa format (finns nån firma som tillverkar kommer inte ihåg vilken) och monterar, sedan är det bara att byta till sin vanliga när det är dags för besiktning.

Det är dom små detaljerna som gör det.. ;)

Istället för att köra med olagliga skyltar som snuten kan hugga en på så kan man ju skita i ramen?

Köra med falska skyltar (det är vad de kallar det) är inte värt böterna bara för en rams skull.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåt

Darne

Det ser ju lite b ut tycker jag nog allt..

Man kan ju korta ramen på sidorna så att den passar och använda två skruv uppe och två skruv nere av ramen.

Sedan fäster man två av dom i ram+skylt+bil, sen dom resterande två i bara ram+skylt, om man inte absolut vill borra två nya hål i bilen.

Eller, så köper man en icke-godkänd regskylt i rätt usa format (finns nån firma som tillverkar kommer inte ihåg vilken) och monterar, sedan är det bara att byta till sin vanliga när det är dags för besiktning.

Det är dom små detaljerna som gör det.. ;)

Istället för att köra med olagliga skyltar som snuten kan hugga en på så kan man ju skita i ramen?

Köra med falska skyltar (det är vad de kallar det) är inte värt böterna bara för en rams skull.[/quote:29sejh29]

det beror ju på hur mycket man tycker det är värt att vara snygg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Detta blev resultatet .

Jag köpte en plåt i aluminium och klippte till den så att den passade i min nya Ram och sedan limmade jag fast Reg-skylten med ett superstarkt Lim så nu sitter allt ihop och detta blev bra .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...