Jump to content

Recommended Posts

jag tror det är första gone in 60 seconds från 1974

Vadå första :?: den riktiga menar Du väl ;) Man slipper i alla fall se Nicolas Cage i originalfilmen :D

Jag köpte "The Junkman" i Örebro när det var veteranmarknad där för någon månad sedan, fast den var inget vidare om man ska vara ärlig :roll: Men om jag snubblar över "Deadline Auto Theft" så köper jag den också, Toby Halicki var utan tvivel "The Car Crash King" och ingen har varit i närheten sedan han dödades 1989, av en fallande kraftledningsstolpe under inspelningen av "Gone in 60 Seconds 2".

jag tycker originalet är bra mycket bättre och roligare än nyinspelningen med cage.

tycker tom. att den gula mustangen är ballare än den dom använde i nyinspelningen..

Hej.

Köpte den första filmen för en tid sedan, är man uppväxt under

åren då den filmen gjordes så är den kult, född senare eller

under åren den gjordes så förstår jag att den inte är så häftig. :?

Konstigt nog så är fortfarande Bullit en film som går hem och den

är ändå gjord 1968. 8)

Men till er som inte skaffat den första Gone filmen, gör det, den

har idag massor med extra matrial på DVDn. ;)

Men till er som inte skaffat den första Gone filmen, gör det, den har idag massor med extra matrial på DVDn. ;)

Jag har den här på hyllan, den är ju GIVEN i en mustangägares samling! :--

Det är absolut original-versionen Gone in 60 seconds i musikvideon men den låten passar inte alls in i handlingen. De skulle lagt in en rocklåt istället.

Ang själva filmen, har jag den också MED svensk text och ursprungliga bakgrundsmusiken. ;)

jag tycker Bullit e lite långtråkig i början av filmen :(

långtråkig måhända, men så snyggt filmad, fina miljöer mm.[/quote:2wphg1tx]

Jo det kan jag hålla med om att det är, men det hade ju inte skadat me lite fler biljakter :D

långtråkig måhända, men så snyggt filmad, fina miljöer mm.[/quote:2t313lpl]

Jo det kan jag hålla med om att det är, men det hade ju inte skadat me lite fler biljakter :D[/quote:2t313lpl]

true true :D

långtråkig måhända, men så snyggt filmad, fina miljöer mm.[/quote:j1cmnr26]

Jo det kan jag hålla med om att det är, men det hade ju inte skadat me lite fler biljakter :D[/quote:j1cmnr26]

Det var den första riktiga biljakt som filmades, vi fick till och med se just biljaktsscenen på en svenskalektion på gymnasiet på 70-talet. (Det var något pm filmkunskap eller vad nu läraren kallade det.) Och på den tiden fanns ju inte CGI så man var faktiskt tvungna att filma allt och inte sitta och pilla i datorn som man kan göra nu.

Visst, man hade biljakter i Åsa-Nissefilmerna också, men de spelade liksom i en annan division (Div. VIII, gärdsgårdserien, ungefär)

• 2 weeks later...
Är det ingen som har orginal "Gone in 60 sec" med Sv.text som vill sälja en kopia.....???

Vore mycket tacksam! :D

Jag har också original-versionen med svensk text + original bakgrundsmusik. Visserligen inspelad från tv5 i början av 90-talet men sevärd med godkänd kvalitet och överflyttad till DVD.

Den nyare versionen av originalfilmen som släpptes på DVD med änkan där hon presenterar sin makes film, är musiken inte alls detsamma som föregående versionen samt soundtracket med texten Gone in 60 seconds, är inte kvar.

jag tror det är första gone in 60 seconds från 1974

Vadå första :?: den riktiga menar Du väl ;) Man slipper i alla fall se Nicolas Cage i originalfilmen :D

Jag köpte "The Junkman" i Örebro när det var veteranmarknad där för någon månad sedan, fast den var inget vidare om man ska vara ärlig :roll: Men om jag snubblar över "Deadline Auto Theft" så köper jag den också, Toby Halicki var utan tvivel "The Car Crash King" och ingen har varit i närheten sedan han dödades 1989, av en fallande kraftledningsstolpe under inspelningen av "Gone in 60 Seconds 2".[/quote

Är det inte så här: Mustangen har varit varit filmstjärna i 44 år medverkart i över 500 STORA filmer i olika skepnader det finns bara några få skådisar som klarat det