Jump to content

Featured Replies

comment_47599

Hej.

Original olackerade endast oljebehandlade det är därför dom rostar så in i baljan när dom blir några år. :(

Jag brukar spruta dom med dinitrol ML eller ett tunt lager med uderredsmassa, men ska man ligga på garagegolvet och krama dom så blir man ju smuttsig. :)

Men som jag skrev i början så är dom olackerade och behanlade med oljefilm. :?

Att spruta dinitrol in mellan bladen är faktiskt ett bra sätt att skydda nya från vatten som annars kommer in mellan bladen, bladen blir också lite smorda mot varandra, minimerar evetuellt gnisel långt in i framtiden. ;)

  • 2 months later...
comment_51278

Hej!

Har i USA sager de att original bladfjadrar var fosfaterade.

Tror att Eastwood har en farg som kopierar denna behandling.

Sjalv anvande jag Dupli-Color Cast Coat Iron DE 1651 Engine Enamel pa min 65:a GT350. Den ger den lite morka nyansen som jag tror att ganska lika original. Funkar bra pa en bil som anvands. Dessutom hade original en fargkod pa det undre lilla bladet. Tidiga bilar (65) hade fargklickar och senare (66) hade fargband eller fargklickar. Till exempel:

min GT350 har tva fargklickar, en gron och en gul pa varje fjader.

Markningen ar foljande: C4ZE 5556 S, 18 5E (vanster blad) och

75 5E (hoger blad). Dag 18, 1965 respective dag 75, 1965. E tror jag stod

for Eaton dvs. tillverkaren.

Mvh Bosse Sewallius

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...