Jump to content

San Francisco


wind

Recommended Posts

Är det någon som känner till några mustangbutiker i San Francisco-området? Tänker då på såna som säljer delar till gamla Mustanger eller motordelar. Verkar som om de flesta ligger i LA eller ännu längre söderut. Och det är ju rätt så långt dit.

Den enda jag hittat är Sacramento-Mustang.

Åker över kring påsk och det vore ju synd och skam att inte fylla resväskorna duktigt på vägen hem...Tacksam för alla tips och ideeer.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju bra att Summit fanns så nära, ca 35 mil, det hade jag missat helt. Kan ju bli en bra dagsutflykt. Och så stannar jag till hos Sacramento mustang på vägen.

Bara två månader kvar - sen är jag där! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tack för tipsen. Var själv på Mustang Plus och Summit. Mycket trevligt bemötande och bra service hos bägge. Jag rekommenderar bägge två om ni är i närheten.

Fulla resväskor och resan är nästan betald :)

PS Fick 10% rabatt hos Mustangs Plus eftersom jag kände (till) Tord - vår ordförande...

Link to comment
Share on other sites

PS Fick 10% rabatt hos Mustangs Plus eftersom jag kände (till) Tord - vår ordförande...

Vadå Tord...Ordförande? Inte i CMC väl? Eller har det hänt något med Pontus Jyrell som har gått mig totalt förbi?

Enligt rubrik "Klubben" på CMC:s hemsida står Pontus som Ordförande och Tord som Vice Ordförande. Har någon förändring på denna position nyligen skett så är det kanske dags att uppdatera...eller?

Om jag inte missminner mej brukar det väl fungera som så inom föreningar, bolag och stiftelser o.s.v att om Ordföranden av någon anledning slutar (kan vara dödsfall, sjukdom etc) brukar Vice Ordförande träda in som Ordförande fram till nästa årsmöte. En ny vice ordförande utses (direkt) av styrelsen.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Mvh

Bosse

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Hej allihopa, är också lite road av denna tråden... Har nämligen fått tillfället att åka över gratis nästa vecka för att inhandla en Thunderbird -56 cab år far min som tyvärr :lol: är bortrest i nästa vecka hehe

Ni som varit där, vad måste man bara besöka (har tidigare för länge sedan varit där och besökt chinatown, fishermans warf och alcatraz) och är nu mera ute efter de bilrelaterade evenemangen...

Har fixat ett internationellt körkort men har förstått att det fortfarande kommer att bli svårt att försäkra bilen på mig, under 21 och utlänning :lol: Någon som har koll på företag som försäkrar med de villkoren?. Att hyra bil är tydlöigen sågott som omöjligt, bara riktiga sunkfirmor som kan hyra ut även om det tydligen är lagligt att hyra om man är under 21.

Ang. tidigare fråga så vet jag av tidigare erfarenheter att Hertz hyr ut musse cabbar (V6 dock).

Hoppas på mängder av bra tips ;)

Mvh Axel

Link to comment
Share on other sites

Har skickat efter grejor från california mustang i San Jose.Dom har delar till gamla mustanger med.Här är länken:

http://www.cal-mustang.com/contact.aspx

tackar för idéen, ska besökas.

Nu bär det av imorgon, min renovering är sågott som klar när det kommer till delar och min ekonomi håller inte riktigt för att köpa mer nöjes-prylar inför nästa vinter vilket innebär att det verkar bli tomt på Ford delar i bagaget hem.

Om det är någon som vill ha hem något smått från NPD eller MU så får ni säga till så tar jag med det hem åt er. Med smått menar jag inte en 8-71 och en dörr :roll::-- utan snarare dekaler, skruvar och liknande.

Mvh Axel

Link to comment
Share on other sites

Enligt rubrik "Klubben" på CMC:s hemsida står Pontus som Ordförande och Tord som Vice Ordförande. Har någon förändring på denna position nyligen skett så är det kanske dags att uppdatera...eller?

Hej Bosse & alla andra

Nej det har inte skett någon förändring i positionerna.

Pontus Cmcs ordförande.

Tord Vice.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...