Jump to content

Var går gränsen?


JanneJ

Recommended Posts

Kan inte säga annat än att jag lite fascinerad av hur dålig en bil kan vara men ändå förväntas kunna säljas.

Ok, jag har renoverat en Triumph som helt klart borde ha skrotats, krockad, bränd, ingen inredning, ingen drivlina....men var går gränsen?

Hittade den här hos en svensk förmedlare ( inget ont om denne ) men vem orkar ta sig an en sådan gigantisk helrenovering?

Jag kan nästan förstå att en del människor samlar på objekt som aldrig kommer att bli mer än objekt. Det kanske är drömmen om att en vacker dag kunna köra ut ur garaget för egen maskin som är själva poängen.

Vem vet? jag kanske inte hade behövt meka som en galning för att få min bil klar om jag hade nöjt mig med drömmen?

Bara gå där på bilutställningen och prata med folk och kunna säga - jo, jag har en mustang cab-70 därhemma, under renovering...

http://kent.hortlund.se/fomoco/fomoco57.htm

Link to comment
Share on other sites

Hur många har man inte träffat under årens lopp. Som går på utställningar, racing, små träffar, marknader. Och talar om hur andra bör göra, dom har en egen som förstås är under renovering, typ som det var dom som hade gjort hela tillställningen. Tyvär är det mycket sällan dom kommer ut med sina bilar. jag tror att saningen hinner ikapp dom. Alltså slutar det som oftast måste sälja. Men man ska inte rata andras idier, kan vara mycket bättre än dina egna. Så lyssna lär med en viss tysthet.

Det är min egen erfarenhet. Och bilden usch så mycket jobb.

Men det finns alltid köpare.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Kents affärsidé har alltid varit att ge bort en bil och mot denna gåva få nyttja containerplats för sina grejer, på vägen hit. Nu verkar han ta containern själv och så får man betala för den, och hans grejer åker med - det blir ju samma effekt..

Kent säljer normalt litteratur - ni har säkert sett honom på tex POWER Meet, och han är en riktigt bra kille!

Jag har själv nyttjat plats i hans egen container och har då mot en mkt blygsam avgift fått hem skrymmande grejer till Mussen.

Link to comment
Share on other sites

När man följde din länk John så fanns det en del gobitar, men frågan är om inte en av de bilar som står som sålda hos firman nu eventuellt är med på bild i "känd svensk motortidning". Under till salu... eller så liknar den bara den. Vore läckert att få renovera en sådan, inte riktigt min prisklass kanske, men drömma kan man ju alltid göra.

http://www.shelbymustang.com/photo.php? ... %20021.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...