Lassemålare CMC 2071 February 28, 2008 Report February 28, 2008 Tjena jag har setat några kvällar på Ebay i USA och handlat tillPållen.Men av bara farten så råkade jag köpa av en försäljare som inteaccepterade mitt PayPal bara för att det inte var Amrikanskt.Jag har mailat till dom och fått svaret att använda MONYORDER?????? men vad är det jag har inte en susning är det någon som vet??????? Tacksam för all hjälp jag kan få. MVH Lasse Citera
thirtyfour February 28, 2008 Report February 28, 2008 Tror det är att du ska skicka pengarna, men det gör man ju helst inte.Men har de Pay Pal angivet som betalningsmetod, så kan de ju inte neka dig för det är gällande worldwide så att säga.Men sen å andra sidan får man ha koll på var de kan/vill skicka, för accepterar de att skicka till Europa så ska de väl acceptera betalning via Pay Pal. Men annars så har du själv gjort en groda.Man får vara lite observant som internationell köpare.Ställ hellre en fråga för mycket en än för lite. Citera
mikeo cmc 748 February 28, 2008 Report February 28, 2008 moneyorder är en utländsk check som du skaffar på din bank. Checken kan bara lösas in av personen den är skriven på, tror du måste ha personens adress uppgifter mm. Sen skickar du bara checken till personen i ett brev. Har själv betalt med moneyorder 2ggr, det har funkat bra men det kosta lite extra för banken tar ut lite i avgift för checken iaf Swedbank.mike Citera
TonyV February 28, 2008 Report February 28, 2008 Eller så använder man sig av Western Union Money transfer http://www.westernunion.se/info/homePage.asp?country=SE Finns på Pressbyrån bl.a. Har använt mig av det själv. Fungerade bra. Men som alla betalningar utan "säkerhet" känns det lite lurigt.../Tony Citera
Pernolf cmc 558 February 28, 2008 Report February 28, 2008 märkligt att dom inte accepterar ditt paypal.Men fråga efter deras bankuppgifter. sen gr du bara en utlandsbetalning.fast, det kanske är en rätt stor avgift, då är det inte aktuellt om det handlar om småsaker. Citera
Lassemålare CMC 2071 February 28, 2008 Author Report February 28, 2008 Jag har sett att många säljare inte gillar Western union Mony transfermen,men Tänker skicka ett mejl och säga att jag betalar genom PayPal eller no deal Handlar om typ 25 dollar.funderarpå att avsluta den affären hittade samma emblem 30%billigare på ett annat ställe Mvh Lasse Citera
Lassemålare CMC 2071 February 28, 2008 Author Report February 28, 2008 Läste någon stans att man skulle kontakta PayPal om detvar någon som inte ville acceptera ens konto.som du sade Pernolf så ska det funka World wide. har hört att säljarna får bassning då. MVH Lasse Citera
Sven February 28, 2008 Report February 28, 2008 Nästan ingen Amerikanare ger ut sitt kontonummer hur som helst, oftast får det gå genom bankkontakter, står det i ebay att han accepterar PayPal så ska han också göra det, har själv aldrig haft problem och jag har köpt en hel del grejor på ebay.Sven Citera
Mohlin February 29, 2008 Report February 29, 2008 Se till att du har ett "VERIFIED" paypal-konto, annars är det många i US som nobbar betalnng! Citera
Dr Frelin February 29, 2008 Report February 29, 2008 Ett tips är ju att alltid kontakta säljaren innan man köper... speciellt på ebay... men som nån sa, har han skrivit att han accepterar paypal så får han stå för det, annars kan du nog häva köpet utan problem. Citera
Mohlin February 29, 2008 Report February 29, 2008 Ett tips är ju att alltid kontakta säljaren innan man köper... speciellt på ebay... men som nån sa, har han skrivit att han accepterar paypal så får han stå för det, annars kan du nog häva köpet utan problem. Som jag skrev ovan, det är väldigt vanligt att internationella köpare missar att det står VERIFIED paypal, och har man inte det så får man inte handla!Det betyder att man har ett kontokort bundet till sitt paypalkonto. Citera
Lassemålare CMC 2071 February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 jag har inte vad jag vet verifierat mitt konto men jag behöveraldrig skriva några siffror Paypal har mina siffror.Är det att varaa verifierad så är jag det. AHHHHHHH!!! Kom hem nu och upptäckte att mina nya framljus hadekommit, direkt i från soliga Kalifornien ( City of industris) mmmmKristall klara Najjjs. Nästa gång tomten kommer är det med öppet filter AHHHHH MVH Lasse Citera
Mohlin February 29, 2008 Report February 29, 2008 Behöver du föra över pengar till ditt paypal konto så är det ej verifierat, men om det automatiskt dras pengar från ditt kort så är det verifierat! Citera
Lassemålare CMC 2071 February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Det dras automatiskt. Det enda jag brukar göra är att med email fråga vad detkostar att skicka sakerna till Sverige. Vissa skriver ju inte ut vad det kostar( fast en del gör det) Men oftast är det bara några knapptryckningar sen är det klart. MVH Lasse Citera
Mohlin February 29, 2008 Report February 29, 2008 Då är det uselt om han inte accepterar paypal, det har bara hänt mig då jag har handlat för över 10-15.000:-Bara att klaga! Citera
FastMagnus February 29, 2008 Report February 29, 2008 paypal har 4 olika kort kopplat till sig minst. Min säljare accepterar inte mitt mastercard, men accepterar min lillebrors visa. Citera
Lassemålare CMC 2071 February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Jag har bara Visa till och med 2 st visa kopplade till PAYPAL Troligtvis bara en idiot till försäljar skall informera PayPal om företagetså får vi se vad som händer. Har handlat säkert 40 gånger på Ebay USA men aldrig haft detta problemförut, som sagt i bland får man fråga om frakten men inget annat. Mvh lasse Citera
Lassemålare CMC 2071 February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Enn sak är i alla fall klar handlar man på Ebay i USAså får man många e-mail, typ fan vad man är populär.Jag var ute och luftade pållen i dag det var SKIT SKÖNT och få höra och känna på motorn, Jag fick STÅ PÄLS AHHHHHH 8 CylindrarJag har åkt 1400 Kubiks renault hela vintern PUUUh.MVH Lasse Citera
Recommended Posts