CMC 1061 Berra February 29, 2008 Report February 29, 2008 Skriv och tala om årets första prov tur. Så jag får bli mycket avundsjuk på er. Eftersom jag inte kan komma ut med min bil i år.Berra Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Sorry våren har välinte kommit i hela sverige. Men berätta gärna om din scoter tur då. En annan sitter i stort sett fast inomhus. och kommer inte ut på ett tag. Fatta hur tråkigt det är. Har fått klåda överallt av att ha för lite att göra.Berra Citera
Dr Frelin February 29, 2008 Report February 29, 2008 ok, det lät ju inte så kul, bjuder på en bild så länge Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Ap frän bild. Älskar att få se sådanna saker.Berra Citera
Svedis February 29, 2008 Report February 29, 2008 Vadå vår?? Jag väntar fortfarande på första snön!! Har ju bytt hydraulcylindrar till plogen i "vinter". Citera
Pelle cmc 375 February 29, 2008 Report February 29, 2008 Kom just hem och satt mig som vanligt och kolla forumet, hajar till på rubriken, och drar mig till minnes att jag såg en nercabbad MB i borås i dag och säger det till Frugan varpå hon sa att hon sett en nercabbad Golf här hemma. Så visst har våren kommit till Borås och Huskvarna! Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Jätte roliga svar. Men jag tycker synd om dig som har bytt hydral kolvar.Själv så jobbar jag med snö. Och fick inte heller någonting att göra.Denna vinter. Pga av att jag har opererat mig i ryggen. Känns som man sitter i ett fängelse. Får inte köra bil tack vare medecinen jag använder.Så stå på er och skriv mycket jag måste få nåt att läsa. Tack på förhand Berra Citera
Svedis February 29, 2008 Report February 29, 2008 Om ingen snö, vill vi ha lite halka. Bakpå har jag en hydraulisk sandspridare från -80 som nu är som ny! Men var är halkan?? (Krya på dig) Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Tack. Vet du en sån har jag kört och plogat och sandat med inne i våran så kallade huvudstad. på tidigt 80 tal. Funkade faktisgt riktigt bra. Men den var inte lika smidig som en bond traktor. Men var perfekt parkvägar. Det gick att blåsa på lite. Så det lite ös på snön när man kom farande. Fast jag fick klagomål på mig rån allmänheten. men det var stört kul. Berra Citera
Svedis February 29, 2008 Report February 29, 2008 Får väl bjuda på en bondtraktor oxå! Fast snökedjorna tog jag inte på i år! Citera
Pelle cmc 375 February 29, 2008 Report February 29, 2008 Får väl bidra med en vinterbild från 80 talet när vi hade vintrar här nere oxå. Har jobbat med snöröjning åt vägverket i över 20 år, men saknar det inte, nu kan man ju önska sig en vit jul utan att behöva ut och jobba!Och då blir den ju inte vit pga det man bör ha till sillen Citera
Simon G February 29, 2008 Report February 29, 2008 Angående våren så såg jag den första tusselagon idag. Men än kan det komma snö :D Citera
Svedis February 29, 2008 Report February 29, 2008 Tack. Vet du en sån har jag kört och plogat och sandat med inne i våran så kallade huvudstad. på tidigt 80 tal. Funkade faktisgt riktigt bra. BerraBerra, min är en av de 40 som tillverkades. En -81 som förre ägaren förvärvade 1988. Gick i Stockholm! Kanske den du körde?????Dekalen i original!! Citera
Lassemålare CMC 2071 March 1, 2008 Report March 1, 2008 Jag Kan inte hålla mig var 14 dag tar jag ut Hästen och rastar den.Här i Stockholm har vi inte haft någon vinter alls. Kunde faktiskt haft bilen på ställd hela vintern Då komunen inte saltat någon gång i vinter. Fast nu svär jag väl i kyrkan MEN. PÅ Ekerö Måste man salta Vi är ju en kommun av öar och det betyder att man får extremtmycket isbildning på våra vägar tack vare allt vattnet runt om kring oss.MVH Lasse Citera
CMC 1061 Berra March 1, 2008 Author Report March 1, 2008 Tack svedis. Det kan vara möjligt att jag har kört just din valp.Och märket det kan man inte sluta att komma ihåg. För vackrare innerstad. Roliga bilder. snacka att man har blivit nostalgisk ju äldre man blir. Det är lite skrämande. Själv tyckte jag som ung. Att alla som snackade om förr. Var super nördar. Nu sitter man där själv Ack Ack.Hur ska detta sluta. Tack än gång för allt ni har och bjuda på. Läser det med största nöja.Berra Citera
CMC 1061 Berra March 15, 2008 Author Report March 15, 2008 Nytt hopp har väkts. Med mycket tur kommer jag ut med min bil.Känner att tillfrisknar mycket bra efter min operation. Men har haft rädsla att åka ner till mitt garage. Men har träffat på en gammal vän. Som är sugen på att hjälpa mig att skruva. Så vi tog ett litet snack i gårkväll.Och kommer att försöka tt få den rullande. Vet inte om jag kommer att sätta på dom nya topparna. Men fixa bakaxeln är prio ett. Har fått tag i en smed. Med plasma skärare. Så att jag kan fixa ordning mina hyllor som ligger mot bladfjädrarna. + Att jag kommer at fixa nya fästen för stagen så att axeln inte kan rotera en gång till. Börjar att känna det är värt att leva igen. Tungt att veta det blir inget i år. Men tack alla som skriver lovar att det har hjälpt. Så nu är det bara att köra på.Berra Citera
CMC-49 March 15, 2008 Report March 15, 2008 Yes! så blev det dags för den första ordentliga provturen efter Vinterns arbete som har inneburit att byta ut 6an mot V8a och allt annat som det dragit med sig,,, Det funkar blev första tvätt och vax ochså för i år.. Så nu e det bara o glida igenom SBP Och sommaren Citera
CMC 1061 Berra March 15, 2008 Author Report March 15, 2008 Härligt. Hoppas att du får njuta efter allt slit som det har inneburit.Förresten så ser bilen jäkligt skaplig ut. Skön blå culör på färgen. Känns som man badar. Frän bil.Berra Citera
Ronnie S March 16, 2008 Report March 16, 2008 Skön blå culör på färgen. Känns som man badar.BerraVisst är det en snygg färg. Jag är ju förstås partisk eftersom min Mustang har samma kulör. Gulfstream aqua heter den, så även namnet gör att man tänker på vatten. Citera
Pelle cmc 375 March 16, 2008 Report March 16, 2008 Som ämnet säger så är väl våren här! 10 plusgrader och sol, som gjort för premiärtur, visserligen inte nercabbat men härligt ändå. Nu hoppas vi på en lång härlig sommar! Citera
CMC 1061 Berra March 16, 2008 Author Report March 16, 2008 Hejsan Pelle cmc 375. Häriliga bilder. Mycket schysst vy med bilen lite snett utkörd från garaget. Känner hur det pillar till i kroppen.Måste försöka få ut bilen i allafall. Få strunta i topp byte i år.Så finns det stora chanser att komma ut. Kan ni fatta hur grön av avund jag ser på dessa bilder och berättelser som ni bjuder på.Och alla ska ha tack för att ni tar er tid skriver. Det ger mig verkligen punsch att komma igång.Tack Berra Citera
streetsaleen March 17, 2008 Report March 17, 2008 Fan idag kom den förbannade snön tillbaka o jag som hade hoppats på att det skulle va vårväder ända fram till sommarn Citera
Recommended Posts