Jump to content

nytt garage


Svedis

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Måste först vänta minst 4 månader efter att taket är på så betongen torkar ordentligt. Sedan blir det i sämsta fall en vattenbaserad 2-komponentfärg. Men helst lägger jag på (vet ej vad det heter) en degig massa som "målas" 10 cm upp på väggen som ett våtgolv. Krämen blir 2-4 mm tjock och ska vara toppen om man tvättar och oljar runt. Nackdelen är att man måste köpa hela tjänsten och priset är runt 400:-/m2

Link to comment
Share on other sites

Måste först vänta minst 4 månader efter att taket är på så betongen torkar ordentligt. Sedan blir det i sämsta fall en vattenbaserad 2-komponentfärg. Men helst lägger jag på (vet ej vad det heter) en degig massa som "målas" 10 cm upp på väggen som ett våtgolv. Krämen blir 2-4 mm tjock och ska vara toppen om man tvättar och oljar runt. Nackdelen är att man måste köpa hela tjänsten och priset är runt 400:-/m2

Men Svedis du som är så noga med dina bilar lär väl inte läcka någon

olja eller besin från dem. Så lägg parkett vetja :--:--

Link to comment
Share on other sites

När man snackat med byggare, kommer frågan hur det ska användas? Industriellt bruk eller hemmamek. Samt detta med tvättning! Ska du spola bilen är det bra om tätt i övergång mellan golv och vägg. Samma som i våtrum. Sedan oljespill, etc. Viktigt med bra golvbrunn och lutning åt det hållet!! Jag återkommer när jag vet lite om golvet ovan. Anledningen är, att en byggare med en förbannat massa egna lokaler har det i sitt eget garage! Han borde veta bättre än jag, resonerar jag. :--

( Men jä-ligt snyggt med klinkers!!)

Link to comment
Share on other sites

Nu ska jag iväg och gjuta platta åt polaren såhär på morgonkvisten och han undrade över färg.

Måste säga att det blir förjäkla bra med klinkers\granit så ska nog rekommendera det.

Riktigt snyggt Alabama Grill!

Enda som kvarstår nu är en 2tums rostfri stång från golv till tak och en kristallkrona.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Acredyr golven är väl beprövade har väl används i ca 20 år snart främst i storkök m.m. Nackdelen är att de är hiskligt dyra. personligen har jag lagt en

sorts färg som inte tål bensin så jag fär bättra med jämna mellanrum.

Men jag har gott om färgen men då jag anser mig hyfsat klar med vissa renoveringar blir det nog ett 2-komponentsepoxigolv som är genomskinligt

och som jag kan blanda i vilken färg jag vill i. Vi använder den för att stänga in fukten i btgplattan då det inte går att göra på annat sätt. ska testa den lite mer först för att se så det står emot bensin först.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det finns ett alternativ till den granit-klinker som rekommenderats som golvgeläggning, och det är att slipa och polera golvet med Husqvarna's Hiperfloor system. Det ger ett blankt betonggolv som tål allt, olja, vatten, tappade verktyg, domkraft - rubbet. Dammfritt, underhållsfritt och håller i evighet. Har det i en verkstad där vi jobbar med entreprenadmaskiner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommer bli riktigt stiligt detdär du !

Se till att få på pappen så snart som möjligt.. inge kul alls att lägga den när minusgraderna kommer.

I värsta fall blir man tvungen att gå med gasolbrännare så fogarna svetsas ihop riktigt.

Eller ja, allt beror ju på hur seriös man är. :P

Du som bygger eller har du några snickers hos dig?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att bli riktigt rejält det där. (dräggel dräggel).

Ett litet tips, det finns falsade plåttak som man kan lägga själv. Ungefär som klick-golv, taket heter click-fals. Tänkte använda det när jag får tid att bygga mitt garage. Kommer ev. också att lägga det på mitt hustak, om det går. Riktigt snyggt, och behöver aldrig läggas om, om man underhåller det.

Hejhej

Link to comment
Share on other sites

På stugan har jag ( tyvärr) 2-kupiga betongpannor, så det blir samma på garaget. Byggnadsnämnden vill så. Presenningarna kom på med regnet, så pappen fick vänta. På lördag blir det förmålning av väggpanelen ( riktig oljefärg!). :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...