M Pigg April 11, 2008 Report April 11, 2008 Tänkte beställa någon av dessa, men vet inte vilket som är snyggast, hel chromat eller polerat på en silverfärgad Musse? Citera
Daniel Strand April 11, 2008 Report April 11, 2008 Skulle nog gå med den polerade. Den kromade passar nog bättre på en mörk bil. Själv har jag den kromade på min (dark candy apple red) Citera
Gäst April 11, 2008 Report April 11, 2008 Bilderna ger väl inte rättvisa....? Lite svårt att se skillnaden.Krom - blir lite av "pimpad" och väldigt modernt. Polerade - tror jag håller sig längre - modemässigt. Färgen på bilen - har givetvis betydelse. Mörk bil = Kromat visar sig mer. Ljus bil = polerat eller mörka fälgar.... Jepp så är det.... Citera
AJ April 11, 2008 Report April 11, 2008 Varför inte svarta ? Annars skulle jag gå på chrome, polerade ser alltid ut som dammiga chrome :-) Citera
evert cmc1622 April 11, 2008 Report April 11, 2008 Hade kromade fälgar samma som på bilden på min andre Mustang GT 97:a. Dom tyckte jag var jätte snygga 18x9 fram-18x10 bak var dimensionen.lite bredare kromkant bak.Min andre Mustang var rödmetallic passade bra med kromat till den färgen. Citera
M Pigg April 12, 2008 Author Report April 12, 2008 Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"? Citera
mill April 12, 2008 Report April 12, 2008 Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?Tror det blir bra med polerade. Om du lägger in dem i ngt annat format (tex jpg) så ordnar det sig nog automatiskt med bilderna. Citera
mill April 12, 2008 Report April 12, 2008 och förresten så finns det en fräsig finess där man kan skapa omröstningar, så kolla i nederkanten nästa gång du skapar en ny tråd garanterat fler som ger sin röst då! Citera
LelleStang April 12, 2008 Report April 12, 2008 Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt.Lycka till Citera
mill April 12, 2008 Report April 12, 2008 Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt.Lycka tillJa definitivt, fälgar är enbart smak och tycke, finns inget "rätt", även om man kanske kan se trender i vad andra tycker. Ang bilen ovan så håller jag med fullständigt!(har själv antracitgrå, så är kanske inte helt opartisk) Citera
pools April 12, 2008 Report April 12, 2008 Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt.Lycka tillVarför inte lacka fälgarna i samma färg som bilen Skulle bli skitsnyggt Silverfälgar till en silverbil Mvh. Citera
Gäst April 12, 2008 Report April 12, 2008 Håller med LelleStang...... grått (som på bilden) "glimmrande" pools idé med samma färg... nej för f-n - då kan lika gärna köpa en PV 57:a med målade (ja just det) vita fälgar... å bilen är vit. Sicken tur att vi uppleverer mode, estetik, känsla, ljus, färg osv osv så olika. ja annars kunde ju vi ju alla åka i en röd lada....... Citera
ThomasFB April 13, 2008 Report April 13, 2008 Förr hette det i.a.f "If it don't run- CHROME IT!"- tolka det hur som helst Citera
M Pigg April 13, 2008 Author Report April 13, 2008 Det blev nästan samma färg som bilen i alla fall Dessa är från Ford Racing Parts och är silverfärgade. Tycker dom ser helt ok ut . Nu i efterhand så tycker jag att svarta eller grå är snygga också ju mer man tittar. Men silver blir nog bra också. Citera
CMC 1061 Berra April 13, 2008 Report April 13, 2008 Helt okay. Och blir du trött på färgen bara att måla om.Berra Citera
M Pigg April 13, 2008 Author Report April 13, 2008 Hoppas bara att orginaldäcken jag har som är 235/50-18 passar fälgen även om den är 8,5" bred, någon som vet? Eller kommer fälgkanten sticka utanför däckskanten. Jag vill hellre ha tvärtom med tanke på att man annars skadar fälgen ganska lätt. Citera
CMC 1061 Berra April 14, 2008 Report April 14, 2008 Det verkar lite smalt. Fast jag är inte helt hundra. Men jag tror att du skulle ha tagit en dim större.Berra Citera
mill April 14, 2008 Report April 14, 2008 Kan inte svara på om 235 funkar, men 255 är "standard" på 8,5"-9". Citera
Peter /Cobra April 14, 2008 Report April 14, 2008 8,5 tum är ju ~215mm så det ska nog funka utmärkt. Citera
Recommended Posts