axelg89 April 17, 2008 Report April 17, 2008 min bil har trummor fram och den levererades med 8a.Kanske dock annorlunda på de senare// Axel Citera
JohnB April 17, 2008 Report April 17, 2008 Är detta godkänt?Visst. Finns til og med 69 428 SCJ med trumbroms utan servo John Citera
winnerpatric cmc162 April 17, 2008 Author Report April 17, 2008 Ok. Tackar för snabba svar. Blev lite lugnare nu Citera
CMC 1061 Berra April 19, 2008 Report April 19, 2008 Hejsan. Är inte hundra på att detta är rätt. Bilar som har privat import är det inga problem med trumbromsar. Kan ha skivor med inget hinder. Men bilar som Ford tror eller återförsäljare för Ford var tvugna att sätta dit skivor. Rätta mig gärna om jag har fel. Så har jag fått lärt mig. Och det brukar vara ett bra tecken att se om bilen är privat eller Ford import.Hoppas det var fel allt som jag skrev.Berra Citera
MrTurbo_1645 April 19, 2008 Report April 19, 2008 Hört liknande som Berra skrev.Jag kör trummor fram just nu men har ett litet projekt på jobbet som kan lösa det problemet. Citera
JanneJ April 19, 2008 Report April 19, 2008 Jag kör trummor fram just nu men har ett litet projekt på jobbet som kan lösa det problemet. Körde en 67:a cab med trummor för ett tag sedan. Jag förstår att trummor fram klassas som ett problem... Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 19, 2008 Report April 19, 2008 Trummor fram monterades egentligen som standard på alla gamla Mustanger, vanligast är att det är skivor på någon form av GT bilar, inte heller alla Muskelmaskinervar utrustade med skivor. Egentligen ett option som många andra delar, det ärinte något problem att besikta en V8a med trummorom det är en import för eget bruk. (DET GLADA SEXTIOTALET) I Sverige var man tvingad som återförsäljare av Ford Mustang genom dåvarade trafiksäkerhetsregler. Auktoriserad FORD försäljare typ Ostermans Ford ellerKindvals att importera och sälja med den s.k GT versionens bromsar, d.v.s. skivor. Man påstod då att vi hade ett vägnät som inte passade förMustanger, det är därför alla s.k. svensksålda Mustangerär utrustade med säkerhetspacket, speciella HD stötdämpare,exportstag, skivbromsar, mycket vanligt var också att man monterade Rally pak, golvkonsoll och 4växlad manuell i en del bilar som FORD sålde, bör tillägas att det redan här förekommerMustanger som inte är sålda av Ford utan av importörer. Det är den s.k. säkerhetsversionen som ligger till grund i bilprovningens papper, motoralternativet V8 gör att det måste vara skivor fram och fembult, o.b.s. regeln används egentligen idag bara vid ombygg från 6a till V8a idag. En sak till med trumbromsar, dom är inte alls dåliga, det ärvi som är dåliga på att sköta och underhålla denna typ,bra trumbromsar ger garnterat näsavtryck på insidan avvindrutan. bla,bla ,bla, bla, bla. Citera
CMC 1061 Berra April 19, 2008 Report April 19, 2008 Vad roligt. Att jag inte hade så mycket fel.Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 19, 2008 Report April 19, 2008 NEJ Berra.Du har inte haft några fel ännu, tycker att du är rätthela tiden, fortsätt på det spåret. Citera
pools April 19, 2008 Report April 19, 2008 Hej!Min Musse är egentligen X-kodad, vilket betyder att jag har en 390 GT-motormen en tvåportare. (numera en 4-portare) Jag har fått för mig att man byggdedenna konstiga bestyckning för att man överskred en viss HK-gräns för attbehöva ha skivbromsar fram. Därför skulle man alltså kunna sätta ett billigarepris på bilen utrustad med trummbromsar fram. Är jag ute och cyklar nu, eller?Mvh. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 19, 2008 Report April 19, 2008 På sätt och vis kan man tycka att det borde vara såefter som skivbromsar var ett tillval, men i alla lägen så är det bromsar något som man måste ha,priset borde inte påverkas i försäljningsyfte fastvisst klingar det lite extra om det är skivbromsar. Citera
MrTurbo_1645 April 19, 2008 Report April 19, 2008 Jag kör trummor fram just nu men har ett litet projekt på jobbet som kan lösa det problemet. Körde en 67:a cab med trummor för ett tag sedan. Jag förstår att trummor fram klassas som ett problem...[/quote:32d96n5h]Det är inget "problem" så länge du inte behöver stanna snabbt... Jag skall "bara" hitta bromsskivor på ca 320mm i diameter och rätt tjocklek som har rätt bultcirkel samt bygga fästen för fyrkolvs bembo-ok i alu... Blir nog nästa vinter.Edit; En ledtråd; Citera
CMC 1061 Berra April 20, 2008 Report April 20, 2008 Busigt busigt Mr turbo. Det där det gillar jag. Hoppas du gör ett spännande repotage om detta byte. Är själv inne på detta. Och skulle vilja göra bak med. Berra Citera
MrTurbo_1645 April 20, 2008 Report April 20, 2008 Vi har lite "test-produkter" liggande på jobbet jag tänkte titta närmare på. Nya sådana där e lite dyrt. Men ett par om som gått 10mil för test är nästan gratis... Men finns som sagt ingen möjlighet att bråka med det nu, skall snoka och planera lite inför nästa vinter. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.