Jump to content

Plötsligt känns det där med miljöbil lite mer lockande....


tomasaxel

Recommended Posts

Jag skulle köpa/byta direkt........Fan vill ha. är så trött på soppa priser, kör även diesel och där börjar det kännas tungt även fast den drar lite mindre..............Är så less........Ge mig alternativ.

etanol = inget miljöval..... :twisted::twisted::twisted:

El o diesel vore nått.....

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle köpa/byta direkt........Fan vill ha. är så trött på soppa priser, kör även diesel och där börjar det kännas tungt även fast den drar lite mindre..............Är så less........Ge mig alternativ.

etanol = inget miljöval..... :twisted::twisted::twisted:

El o diesel vore nått.....

Samma här, lägger ca 3500 kr i soppa varje månad. Dessa pengar skulle lätt finansiera det högre priset på miljö-modellen.

Link to comment
Share on other sites

Hmm,

Jag skulle nog också sakna ljudet - varför ha en sådan bil om den låter som en fjärt. Då kan jag lika bra köra en Smart, för den passar bättre till detta rent utseendemässigt. :D

Skämt åsido.

Jag ser tyvärr inte el-bilen som ett ersättningsalternativ idag så länge vi har den energipolitik vi har. Elen ska tillverkas den också.... och idag jobbar vi i fel riktning i utvecklandet av tillverkningssättet av vår el.

Gjorde en större research på detta med bilmotorn för många år sedan och det verkar inte som att villkoren/utgångsläget för bilarna förändrats nämvärt.

Vi kunde åka till Månen redan på 60 talet (tror vi i alla fall), allting blir mindre och snålare, men bilen har inte förändrats i samma riktning. Redan Modell T på 10 talet hade en bränsleförbrukning motsvarande dagens otto-motor.

Konspirationsteorierna haglar, men nog har oljebolagen fortfarande för mycket att säga till om här tyvärr.

Vi måste komma fram till nåt bättre och använda våra förnybara resurser mer.

Lokala initiativ som raps (kallpressad då givetvis), metanol (kräver förvisso tillsotts energi), solen (el), vinden (el), och havets vågor (el) och vattnet i sig för att få vätgas kanske. Bränslecellen finns också.

Detta är bara några exempel.

Idag hanterar vi detta ganska viktiga samhällsproblem som någon liten hobbyverksamhet likt i tråden nämnda projekt, eller andra.

GM gjorde en "höghastighetsbil med sportbilskaraktär" redan på åttitalet - vad blev det av den....

Jag är definitivt ingen miljöfanatiker, inte med de bilar jag har i verkstan.

Men när världens östra delar, med all rätt, gör sig påminda ivrigt jagandes I-landsstatus så kan den klene inse att vi står inför en energisituation som JAG tycker är oroande åtminstone. Både för miljön och för bränsletillgången.

Vi kan inte fortsätta köra på fossila bränslen, det tror jag vi alla nog motvilligt inser. Sen tycker jag nog ändå utgiften är underordnande - men inte försumbar dock.

MEN alla initiativ likt nämnda Musse är giiiivetvis bra. ;)

Link to comment
Share on other sites

El eller etanol är det som gäller. Bensin och diesel är fossila bränslen och same shit.

El-mustangen var jäkligt läcker och helt klart ett alternativ, skulle dock hellre ha en V8 som gick på 100% etanol för ljudets skull.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är konstigt. När vissa mäniskor skapar ingerörernas dröm, och den inte kommer ut på marknaden. Vart tog Smokey Younicks.Skapelse vägen? Den som hade namnet Hot vapor. Visst det var en fosil brännare. Men dorg så otroligt lite bränsle. Avgaser det fanns knappt några utan katalysator. Man undrar när tekniken finns. Sen så finns det en svensk. Som har skapat en motor som det kommer ut endast vatten. Vart tog den vägen. Sedan en annan svensk. Som har byggt någon typ av ugn. Som man använder gamla däck. Och man får ut ren rå olja ur. Driver sin egen energi plus att den kan ge energi till en mindre stad. Och ändå få ut ren olja. Vart är dessa gubbars uppfiningar? Allt finns redan. Det är bara våra politiker som håller på och fejkar oss hela tiden. En av gubbarna hade skrivit avtal Med ett buss bolag. Isverge för lokal trafik. Men när politikerna fick höra detta så förstörde man detta.

Fy fan för politiker. Det är dom som är dom största miljö förstörare. Dom trickar oss att skaffa ditt och datt. Sedan pung slår dom allt och alla.

Nä jag kommer över min döda kropp att alldrig skaffa en el bil.

Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Inte ens under vapenhot skulle jag byta ut min GT mot en eldriven! Att plocka bort V8an och det mullrande ljudet skulle vara som att sätta på en uppblåsbar docka. Hemskt att det verkar finnas folk här som är beredda på att göra det :shock:
Uppblåsbar docka?????? Nä prova Realdoll istället.....

http://www.realdoll.com

Link to comment
Share on other sites

Inte ens under vapenhot skulle jag byta ut min GT mot en eldriven! Att plocka bort V8an och det mullrande ljudet skulle vara som att sätta på en uppblåsbar docka. Hemskt att det verkar finnas folk här som är beredda på att göra det :shock:
Uppblåsbar docka?????? Nä prova Realdoll istället.....

http://www.realdoll.com

Realdoll - ja jag har varit där å tittat :shock::oops:

Verkar vara minst lika dyra som ett vanligt fruntimmer - vad är grejen :?:

Jovisst nu kom jag på - Dolle:en snackar inte så mycket å behöver inte åka till Ullared :roll:

Herrejösses - för dom pengaran får jag 150 pållar till i kusen. Lätt val för en gammal gubbe :lol:

Link to comment
Share on other sites

Inte ens under vapenhot skulle jag byta ut min GT mot en eldriven! Att plocka bort V8an och det mullrande ljudet skulle vara som att sätta på en uppblåsbar docka. Hemskt att det verkar finnas folk här som är beredda på att göra det :shock:
Uppblåsbar docka?????? Nä prova Realdoll istället.....

http://www.realdoll.com

Realdoll - ja jag har varit där å tittat :shock::oops:

Verkar vara minst lika dyra som ett vanligt fruntimmer - vad är grejen :?:

Jovisst nu kom jag på - Dolle:en snackar inte så mycket å behöver inte åka till Ullared :roll:

Herrejösses - för dom pengaran får jag 150 pållar till i kusen. Lätt val för en gammal gubbe :lol:[/quote:sbp6i4go]Hahahahaha.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...