Jump to content

V6 vs. V8?


TJay

Frågan är självklart... V6a eller V8?  

6 members have voted

  1. 1. Frågan är självklart... V6a eller V8?

    • V6 för under 200 tusen
    • V8 för över 230 tusen


Recommended Posts

Börjar närma sig för köp av en Mustang inför sommaren. Har inte bestämt mig för vilken motor jag ska satsa på ännu. Just nu verkar det inte gå att få tag i en V8 under 230.000:-, är det då värt att satsa på en V6'a som man kan få tag i för under 200.000:- och som man då t.ex. kan köpa till finare fälgar till?? Tänkte be om lite motiveringar när det gäller bensinförbrukning, försäkring, nöje, andrahandsvärde och tillgänglighet? Mycket tacksam för tips!

Link to comment
Share on other sites

V8 bara V8 överväg inget annat senast vd Blockhusudden

träffade jag en musseägare med 6a den snittade 1,5 liter milen

det gör inte min V8 min vill ha 1.2-1.3. :o

Jag tror inte soppanförbrukningen är mindre på 6an än V8an. :shock:

Det blir ju inte så många mil på en sommarsäsong. :?

Dessutom KÄNSLAN ingen ide att försöka jämföra. : :P

När du skall byta upp dig, tja du ser ju själv på prisbilden. :shock:

Men men var och en blir lycklig på sitt sätt oavsett vad vi andra tycker så

måste du själv bestämma. :shock:

Men om du frågar mig nä nä ingen V6a :P

Det funkar inte att rösta. :?::?:

MVH Lasse 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag övervägde V6 också innan jag hade provat en V8:a, sen var det inget tvivel om att det var en V8:a jag skulle ha.

* Bensinförbrukningen skiljer nästan inte alls (kanske 1,1l/mil mot 1,2l/mil).

* Försäkringen är exakt samma för V6:a som för V8:a (iaf för mig, 27 år, Malmö centrum).

* Jag intalar mig att det är mkt lättare att sälja en V8:a också om man nu vill sälja den ngn gng i framtiden.

* Ja och sen så låter V8:an mkt bättre.

Nu när jag ändå har dig på tråden så kan jag råda dig att be om VIN-nummer (dvs chassinummer) av säljaren, och kolla upp den på www.carfax.com. Många av de "billiga" Mustangerna på Blocket har varit krockade, men säljs som om att de vore okrockade. Så om det nu är så lätt att kolla upp så är det dumt att inte göra det.

(omröstningsfunktionen funkar inte förresten)

Link to comment
Share on other sites

V8, inte köper du bilen som bruksbil heller? utan som en glidare. Jag resonerar som så att vill min musse ha 1,3-1,7 l/m så får han det, jag kör ju inte varje dag med den ändå.....

V8 är alltid V8, allt annat är så fel..... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Många tycker ju att man SKA ha V8, o jag e böjd att hålla med dem ibland, men jag kan bara säga att en V6a är en himla kul bil. :D Bränslemässigt är det väl marginell skillnad, jag snittar 1,2 l/mil med min automat, har dock haft nere den på 0,9 l/mil.

Dessutom kommer du att bli mer unik. Finns betydligt färre V6 än v8 som rullar iaf.

Våga vägra V8a! ;);)8)

Hälsningar

Simon

Link to comment
Share on other sites

Ja men jag rullar på landsväg på mellan 0.9 och 1.0 med min 302a

om jag håller mig under 110km. :D

Rekordet var mellan Ludvika och Västerås 0.8 men jag var alldrig över

95 km :D:D i den farten rullar man 1200 varv. :P

Det är väl inget fel på en V6a men liksom jaaaa, puhh. :shock:

Våga vägra sex. :oops::oops:

MVH Lasse 8)8)

Link to comment
Share on other sites

- Är ordet känsla viktigt för dig? Om ja = V8

- Uppskattar du att bilen låter fränt? Om ja = V8

- Vill du kunna sälja bilen lättare? Om ja = V8

- Lutar det ändå att du köper V6? Om ja = Köp riskokare

Mycket bra sammanfattning! :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Kommer ut från jobbet efter en stressig och strulig dag, vevar igång V8:an - alla beskymmer blåser rätt ut med det ljuvliga soundet. Mungiporna sträcker sig från öra till öra. :D

8:a - bättre en sex... ;)

//Håkan

Link to comment
Share on other sites

Efter ha lyssnat till allas sex snack här samt ännu en provkörning av V8an har jag kommit fram till att det är den som gäller =) Någon som känner sig otroligt snäll idag och har lust att kolla upp VIN: 1ZVFT82H555136179 åt mig? Ska åka och kolla på den imorgon... Tack för alla tips.

Link to comment
Share on other sites

Efter ha lyssnat till allas sex snack här samt ännu en provkörning av V8an har jag kommit fram till att det är den som gäller =) Någon som känner sig otroligt snäll idag och har lust att kolla upp VIN: 1ZVFT82H555136179 åt mig? Ska åka och kolla på den imorgon... Tack för alla tips.

Fråga Fröberg lite snällt så kan han nog hjälpa dig. vilken ska du titta på? Finns den på Blocket?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Samma problem, sexorna är rätt mycket billigare ju.

Bilen hade fått gå varje dag från jobb och liknande. Mest därför jag kollar på sexorna med. Men drog de bara 1dl mindre milen så? Tycker det låter lite skumt, 0.6liter större motor och ca 100hk mer?

Link to comment
Share on other sites

vad vill du veta förrutom att den är lime gold... :--

är ihopskruvad 2004-12-22... ;)

Hrmmmm... det officiella färgnamnet är Legend Lime kod: P1 ;);)

Men ska likna Lime Gold... 8)

läser bara vad Ford har i sin dator över den och då står det lime gold med intriör i Camel i Nudo/Aberdeen leather ihopskruvad i Flat Rock Michigan osv osv... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...