M Pigg May 24, 2008 Report May 24, 2008 Hämtade ut mussen igår Helt UNDERBART!!! Bilder kommer inom kort. Tänkte bara höra om det är normalt på manuella mustanger att kopplingen "tar" ganska högt upp. Bilen har bara gått 460 mil så det bör ju inte vara några konstigheter. Det slirar inte eller låter konstigt, men jag tänkte att det är bäst att fråga i alla fall. Citera
Roger P 2196 May 27, 2008 Report May 27, 2008 Jag tycker den tar ganska högt upp, fast jag börjar vänja mig med den nu...Klart man kör manuellt, automat är ju för pensionärer... Nej det är skönt med automat, kör själv det på min andra bil, fast roligare med manuell... Citera
Peter /Cobra May 28, 2008 Report May 28, 2008 Pedalläget är väl "självjusterande"? så det är säkert i sin ordning.Har du ingen dögång alls i pedalen så kan det vara värt att kolla upp så du inte behöver byta koppling fortare än nödvändigt. Citera
Corvette May 28, 2008 Report May 28, 2008 min tar inte högt... automat kan man ju inte köra de e ju inge kul... Citera
thirtyfour May 28, 2008 Report May 28, 2008 Manuellt ? Vi lever ju i 2000-talet ! Hmmm, automat är för permobilförare och handikappade.Du bad om det En riiiktig sportbil har manuell låda....Men jag ska nog också tillägga att min inte tar onormalt högt upp. Men sen å andra sidan kör jag 30-tals rod, och där kan man snacka hög pedalföring.... Kanske lite skadad där redan. Citera
mill May 28, 2008 Report May 28, 2008 Mustang är ju ingen sportbil, det är en muskelbil, och muskelbilar har automat Citera
RoTe May 28, 2008 Report May 28, 2008 Mustang är ju ingen sportbil, det är en muskelbil, och muskelbilar har automat Instämmer. En amerikansk V8 ska bara ha en automatlåda efter sig. Citera
pineman May 28, 2008 Report May 28, 2008 Automat............då struntar vi i vilket läge kopplingen tar i....... Citera
TJay May 28, 2008 Report May 28, 2008 Är på väg att köpa en V8a Musse. Ger mig in i diskussionen och måste säga, efter att ha provkört både en manuell och en automat idag, att jag iaf föll mycket hårdare för den manuella. Den manuella gav svar mycket snabbare medans automaten tog sin lilla tid på sig för att reagera. Går det säga att den "ska" ha automat, de är väl ändå upp till var och en? Citera
uffeg May 28, 2008 Report May 28, 2008 Är på väg att köpa en V8a Musse. Ger mig in i diskussionen och måste säga, efter att ha provkört både en manuell och en automat idag, att jag iaf föll mycket hårdare för den manuella. Den manuella gav svar mycket snabbare medans automaten tog sin lilla tid på sig för att reagera. Går det säga att den "ska" ha automat, de är väl ändå upp till var och en?Du har helt rätt... kan dock tillägga att jag var av den meningen att "jänkare ska ha automat" men när man får lite leklusta och far runt lite bland rondeller, lyktsolpar , trottoarkanter och annat, då vill man IIIINTE att bilen ska kicka plötsligt... Ska man leka och ha kontroll, då är det manuell som gäller....För den här bilen, speciellt om man "tunat" om den så den växlar lite rappare, är ENORMT snabb på att sticka iväg åt sidorna...Med manuell låda har man en betydligt mer lättkontrollerad bil... men automat är skönt på sitt vis !!! Citera
M Pigg May 28, 2008 Author Report May 28, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel. Citera
thirtyfour May 29, 2008 Report May 29, 2008 Först skulle vi kanske lägga över detta som en egen tråd: "Automatlåda eller Manuell"Till mitt inlägg:Mustang är ju ingen sportbil, det är en muskelbil, och muskelbilar har automat Men Mill, nu undrar jag om du har torrt på innan du kommenterar? För om man går till ursprunget så var det nog definitivt en sportbil som var tanken när Mr Iacocca gick lös på ritbordet. Corvetten hade ju gäckat honom länge (och det är ju Americas Only Sportscar enligt vissa).Muskelbilar ja, men det är en stor grupp som spänner från fullsize till compact, men nog är Mustangen medlem i sportbilskategorin.Ska man vara riktigt petig så är det dessutom en bil i klassen "Ponycar" som ju dessutom Ford var skapare av kan man väl säga.Kolla här, hämtat från en stor som du kallar "Muskelbils" sida "over there":The date was April 17, 1964. Intermediate sized muscle cars, with big block engines were gradually replacing the fullsized muscle car. Lee Iacocca, Ford's General Manager, had always invisioned a small sports car to be the next hot item in the street wars. Ford decided that instead of improving their lackluster intermediate, they would do the competition one better and introduce a whole new breed of automobile, the pony car. Originally designed as a two seater in the European tradition, Iacocca realized that true success depended on volume sales. The pony car class that the Ford Mustang helped create is the only class of muscle car that still exists today.Comments: The Ford Mustang debuted as a simple sports car powered by a 170 cid six cylinder and a pair of V8's.Nu tillbaka till automatlåda vs. manuell :Flukta vad man hittar på Ford.com bland deras specifikationer om olika options:"So you never learned to drive a stick. Well, that doesn't mean you can't get your hands on a Mustang. The 5-speed automatic is an available option on all models."Hur ska man tolka det Slutligen håller jag fullt med, jag tycker ochså att en bekväm glidarjänkare ska ha en automatlåda eller frugans vardagsbil, ja.Men vill jag köra sportigt - manuell is the deal efter att ha testat båda ska tilläggas. OBS! ta nu allt detta som ett ironiskt/skämtsamt hugg på tidigare ursprungliga kommentar om manuell låda -för jag tycker slutligen att detta är upp till var och en givetvis - det viktigaste är att det är en "Musse". OBS! Citera
andreas-cmc 1562 May 29, 2008 Report May 29, 2008 Har ett Hurst shortshift kit liggandes för den som är sugen.Sjukt snyggt! Kromad spak med vit Hurst-knopp Info och bilder: http://www.fordmuscle.com/archives/2006 ... /index.php Citera
mill May 29, 2008 Report May 29, 2008 OBS! ta nu allt detta som ett ironiskt/skämtsamt hugg på tidigare ursprungliga kommentar om manuell låda -för jag tycker slutligen att detta är upp till var och en givetvis - det viktigaste är att det är en "Musse". OBS!absolut Citera
Corvette May 29, 2008 Report May 29, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman? Citera
P.Lq May 29, 2008 Report May 29, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman?Be dom hänga in en automatlåda istället så är problemet löst Tänk vad bra ,en fot och en hand ledig som du göra vad du vill med , varför göra det själv när någon eller något kan göra det åt dig , i det här fallet en automatlåda , halv kroppen har ju semester när du är ut och kör Citera
M Pigg May 29, 2008 Author Report May 29, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman?Ganska så snart tänkte jag ....... var det något speciellt du tänkte på? Citera
M Pigg May 29, 2008 Author Report May 29, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman?Be dom hänga in en automatlåda istället så är problemet löst Tänk vad bra ,en fot och en hand ledig som du göra vad du vill med , varför göra det själv när någon eller något kan göra det åt dig , i det här fallet en automatlåda , halv kroppen har ju semester när du är ut och kör [/quote:25lej16l]Jag har redan en amerikansk muskelbil med automat och jag vet att det är svårt att få kontroll över en 1700 kg tung bil med automat när man trycker på i kurvorna och vill leka lite. Dessutom har jag kört mussar med automat och gillar dem också ........men det är trots allt sportigare och roligare med manuellt enligt mig Citera
Corvette May 30, 2008 Report May 30, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman?Ganska så snart tänkte jag ....... var det något speciellt du tänkte på?[/quote:2pz2rze9]tänkte man kunde enkelt jämföra med min då som naturligtvis funkar kalas... Citera
M Pigg May 30, 2008 Author Report May 30, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman?Ganska så snart tänkte jag ....... var det något speciellt du tänkte på?tänkte man kunde enkelt jämföra med min då som naturligtvis funkar kalas... [/quote:3vnb27nz]Aha, jag förstår .....när ska du dit då? Citera
Corvette June 2, 2008 Report June 2, 2008 Tack för era svar, tänkte ändå lämna den till grufman för en service och då kan man ju höra med dem om det är normalt kopplingsspel.när ska du lämna in den på Grufman?Ganska så snart tänkte jag ....... var det något speciellt du tänkte på?tänkte man kunde enkelt jämföra med min då som naturligtvis funkar kalas... [/quote:3gggse20]Aha, jag förstår .....när ska du dit då?[/quote:3gggse20]du satt å lurade på det där och kom nog fram till att kopplingen tar högt bara det att jag aldrig tänkt på det tidigare... jag är numera där varje dag... och nu på sommaren e min musse här med... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.