Jump to content

Köpråd GT -05a


Ola.L

Recommended Posts

Hej,

Var ute idag och provkörde en mustang gt automat.

Har kollat på just den nya modellen sen den kom ut och äntligen börjar det närma sig!

Tänkte bara kolla om det är nåt speciellt man ska tänka på.

Är farthållare och ac standard?

Annars är det en svart som gäller. Gärna med 19-20" svarta fälgar med lite "djup" i.

Automat.

shaker 500 eller 1000? Frågan är om det finns lika många högtalare installerade i coupen? Är högtalarna i hathyllan lika stora på båda "paketen"?

Mvh Ola

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som jag förstått så är det samma högtalare i båda paketen. Enda skillnaden är att i 1000 är det baslådan i skuffen. Jag är dock inte helt säker. Shaker 1000 låter jäkla bra för att vara ett orginal system.

Link to comment
Share on other sites

Personligen skulle jag satsa på en 06'a, en del som är fixat där. Tankningen bla.

... som de flesta ändå tycker är ett litet problem :D

AC och farthållare är standard vad jag vet.

ngt att tänka på annars? tja jag är en av dem som inte skulle köpa en som varit krockad i USA när det är så enkelt att kolla upp. Be om chassinumret (VIN-numret) och kolla upp Carfax (www.carfax.com).

Link to comment
Share on other sites

Är det bara tankningen som är fixad?

Läst igenom alla trådarna som har varit intressanta sedan -05. Hittat en del om att motorhuven börjar fladdra i höga farter, upptäckte det själv idag och undrar mest varför?

Känns konstigt att en motorhuv gör så menar jag.

//Ola

Link to comment
Share on other sites

Personligen struntar jag fullständigt i tankningen då den inte ens är bra på 06 och nyare enligt vad jag hört. Det går att tanka dessa bilar med lite övning. Det som däremot är långt värre är spindelleder och fjäderbenslagringar. Dessa verkar hålla max 5000 mil sedan har man 10 000kr i bara delar att hosta upp. Något att ta med i beräkningarna kanske...

Link to comment
Share on other sites

Är det bara tankningen som är fixad?

Läst igenom alla trådarna som har varit intressanta sedan -05. Hittat en del om att motorhuven börjar fladdra i höga farter, upptäckte det själv idag och undrar mest varför?

Känns konstigt att en motorhuv gör så menar jag.

//Ola

Hej!

Har själv läst det, men har inte fått något sådant på min.

Har orginalhuven ännu dock.

Link to comment
Share on other sites

Ringde folksam och hörde vad försäkringen skulle landa på. Rätt kul att mustangen var lika dyr som min gammla bmw 325:D

Sitter och funderar på fälgar, tycket svarta 20" är brutalt läckra. Men hur bekväm blir bilen att köra? Den jag provkörde hade 18" med 50 eller 55 i profil och den kändes skön :D

Någon som har 19" på sin musse?

Link to comment
Share on other sites

Ringde folksam och hörde vad försäkringen skulle landa på. Rätt kul att mustangen var lika dyr som min gammla bmw 325:D

Sitter och funderar på fälgar, tycket svarta 20" är brutalt läckra. Men hur bekväm blir bilen att köra? Den jag provkörde hade 18" med 50 eller 55 i profil och den kändes skön :D

Någon som har 19" på sin musse?

Jag har 17"/18" på min, och har provkört 20" också. Jag hade personligen inte orkat med 20" i längden -- tyckte det var för hårt. Tyckte det gav "fel" look också, men det är ju väldigt personligt vad man gillar. För mig är 18" den perfekta storleken iaf -- bekvämt och man får ändå en hel del gummi (mao lite mer klassisk Mustang-look). 22" har jag sett en del har på Blocket, och det ser förjävligt ut ;)

Link to comment
Share on other sites

22" är det inte tal om ens. Tycker med att det ser förjävligt ut.

18" var bekvämt men ser ändå lite litet ut i mitt tycke. 20" är stoort vilken resulterar i profilen blir liten. 19" kanske hade varit optimalt:D

Link to comment
Share on other sites

22" är det inte tal om ens. Tycker med att det ser förjävligt ut.

18" var bekvämt men ser ändå lite litet ut i mitt tycke. 20" är stoort vilken resulterar i profilen blir liten. 19" kanske hade varit optimalt:D

Kan nämna att jag var lite inne på att sätta gamla 14" eller 15" på ett tag för att få en riktig klassisk muskelbilslook. Det visade sig vara rätt svårt att hitta passande fälgar, samt att de var hutlöst dyra. Visst, självklart försämrad väghållning, men sjukt snyggt.

Link to comment
Share on other sites

åh fyfan vad groteskt. Men som du säger, respekt.

Ska antagligen till Hög i Löddeköpinge på tisdag. Fått reda på att det brukar vara packat med muskelbilar där på tisdagar:)

Link to comment
Share on other sites

Åkte nyss en liten nätt tur från Gävle till Östersund via Trondheim över de beryktat dåliga norska vägarna och det gick hur bra som helst med mina 20 tummare.....och dessutom har jag Ford Racing sportchassie på min.

Kan ju ha å göra med vem som sitter bredvid oxå.... :shock::P;)

Link to comment
Share on other sites

Ringde folksam och hörde vad försäkringen skulle landa på. Rätt kul att mustangen var lika dyr som min gammla bmw 325:D

Sitter och funderar på fälgar, tycket svarta 20" är brutalt läckra. Men hur bekväm blir bilen att köra? Den jag provkörde hade 18" med 50 eller 55 i profil och den kändes skön :D

Någon som har 19" på sin musse?

Jag har 17"/18" på min, och har provkört 20" också. Jag hade personligen inte orkat med 20" i längden -- tyckte det var för hårt. Tyckte det gav "fel" look också, men det är ju väldigt personligt vad man gillar. För mig är 18" den perfekta storleken iaf -- bekvämt och man får ändå en hel del gummi (mao lite mer klassisk Mustang-look). 22" har jag sett en del har på Blocket, och det ser förjävligt ut ;)

Benägen att hålle med. 18 eller 19 med bra däck (och inte för tunna) tror jag är optimalt. kankse heller inte för breda... men där slutar kanske det rationella till förmån för image å ego..... 8)8)8)

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju 19" med 255/45 däck. Det är ok att åka, lite spårar den såklart. Men jag tycker absolut inte att det är något som stör. Allt annat med bilen uppväger allt som möjligen kan gå fel. Så länge den morrar ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte bara luftfiltret... I mitt fall har jag mapp för 98 (93) oktan istället för original som går på bränsle som nästan är vatten. ;) Det gör ju viss skillnad. Men visst, 30hk går väl att diskutera... Jag har inte bromsat min.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte bara luftfiltret... I mitt fall har jag mapp för 98 (93) oktan istället för original som går på bränsle som nästan är vatten. ;) Det gör ju viss skillnad. Men visst, 30hk går väl att diskutera... Jag har inte bromsat min.

+ att mappningen också tar hänsyn till att den får mer luft och ändrar bräsnleblandning och tändning. Steeda säger t ex 38 RWHP med deras filter+elbow+tune. Tror jag inte på !

Jag såg förra veckan en manuell musse GT 05:a med Steeda kitet + underdrive pulleys + JBA axle back i en bromsning i en Rototest och den gav vid en fullgaskörning som bäst 279 RWHP. Med en annan mätning, där man ligger kvar längre vid varvtalen (som leverantörerna använder sig av) kom vi upp i 292 RWHP. Det går att ytterligare fintrimma och kanske hitta 10 RWHP till.

Frågan är ju förstås vad denna Musse gav orginal.

Med ovanstående + slicks körde denna bil 13,4xx sek på 402m vilket får anses vara väldigt bra.

Många bäckar små...........

Link to comment
Share on other sites

Ringde folksam och hörde vad försäkringen skulle landa på. Rätt kul att mustangen var lika dyr som min gammla bmw 325:D

Sitter och funderar på fälgar, tycket svarta 20" är brutalt läckra. Men hur bekväm blir bilen att köra? Den jag provkörde hade 18" med 50 eller 55 i profil och den kändes skön :D

Någon som har 19" på sin musse?

har 20´ med 295 bak och 245 fram har inga problem alls på vägen förutom när de blir dax för däck byte 8)

jag har 07 och har ej nått problem me tankning.

min är till salu fördendelen men jag har manuell.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt coola fälgar du har lumek, varför ska du sälja bilen?

Var inne på carfax och skulle kolla upp en bil. Efter slagit in chassi nr så var man tvungen att betala ju:( Kostar det 25dollar enbart eller tillkommer någon frakt med?

Vill inte bara knappa in mitt kort nr och hoppas på det bästa..

Finns det andra sidor som carfax fast som är free?

Link to comment
Share on other sites

Riktigt coola fälgar du har lumek, varför ska du sälja bilen?

Var inne på carfax och skulle kolla upp en bil. Efter slagit in chassi nr så var man tvungen att betala ju:( Kostar det 25dollar enbart eller tillkommer någon frakt med?

Vill inte bara knappa in mitt kort nr och hoppas på det bästa..

Finns det andra sidor som carfax fast som är free?

$25 är lite i sammanhanget om du ska köpa en bil för ca 200000+ kr. Mitt konto på carfax har desvärre gått ut, men det finns snälla människor här inne som har konto och som brukar hjälpa en kolla upp på carfax åt en, så du får hoppas att ngn av dem läser din tråd ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...