Jump to content

Däckstorlek


cabriolet

Recommended Posts

Jag tror inte att nån kör på fetare än jag just nu i alla fall...

Nitto 555 255/45-18 fram, 555R (dragradialer) 305/45-18 bak... Fyller ut hjulhusen väl..! Behöver dock för att få fäste för mina pållar!

Snyggast är 19" med lite lägre profil och olika bredd på både fälg och däck, bak respektive fram. (Kör du 35 profil bak bör du köra lite smalare däck fram och 40 profil, MEN du bör ha ungefär samma rull-diameter!)

20" blir lite för stort för min smak!

22" Hahaha!!! Ursäkta mig... Det är verkligen inget att skratta åt...

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte att nån kör på fetare än jag just nu i alla fall...

Nitto 555 255/45-18 fram, 555R (dragradialer) 305/45-18 bak... Fyller ut hjulhusen väl..! Behöver dock för att få fäste för mina pållar!

Snyggast är 19" med lite lägre profil och olika bredd på både fälg och däck, bak respektive fram. (Kör du 35 profil bak bör du köra lite smalare däck fram och 40 profil, MEN du bör ha ungefär samma rull-diameter!)

20" blir lite för stort för min smak!

22" Hahaha!!! Ursäkta mig... Det är verkligen inget att skratta åt...

jo då, jag :P kör me 275/45 "20 fram 315/45 "20 bak

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen 45 profil!?

Mina är betydligt mer ballonglika...

Vilket fabrikat kör du på?

Saleen standard på 05+ Mustanger är annars:

275/35/20 fram och 275/40/20 bak

CMC 863 har verkligen feta sulor på sin... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

hehe. Men kan nån förklara för mig varför mitt vänstra bakdäck sticker ut lite utanför skärmkanten men inte det högra där e det precis så det går innanför skärmkanten? :?

Så är det på alla Mustanger, mer eller mindre. Vet en som har spacer på ena sidan (på en 05:a) för att det ska se "rätt" ut. Jänkare och toleranser=nä

Link to comment
Share on other sites

hehe. Men kan nån förklara för mig varför mitt vänstra bakdäck sticker ut lite utanför skärmkanten men inte det högra där e det precis så det går innanför skärmkanten? :?

Så är det på alla Mustanger, mer eller mindre. Vet en som har spacer på ena sidan (på en 05:a) för att det ska se "rätt" ut. Jänkare och toleranser=nä

Jag har samma "problem"däcket går utanför på vänster sida.Farbror blå har till och med haft åsikter om detta och lite annat med förresten.Har 20 " 255/35-20 runt om.Med spacers.:boss

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen 45 profil!?

Mina är betydligt mer ballonglika...

Vilket fabrikat kör du på?

Jo är ganska säker på att det är 45. men jag kan ha fel.

Pirelli P Zero.[/quote:3bamft5i]

På din Garaget sida har du angett 35 profil, vilket det också ser ut att vara. 315/45-20 skulle knappt få plats i hjulhuset. Det ser snyggt ut på din bil!

255/35-20 är inte feta sulor... Det är stora fälgar med eltejp... :D

Jajaja... Innan ni sliter mig i bitar; min bil ser inte klok ut heller med traktordäck på... MEN... Jag har fäste!

Link to comment
Share on other sites

hehe. Men kan nån förklara för mig varför mitt vänstra bakdäck sticker ut lite utanför skärmkanten men inte det högra där e det precis så det går innanför skärmkanten? :?

Så är det på alla Mustanger, mer eller mindre. Vet en som har spacer på ena sidan (på en 05:a) för att det ska se "rätt" ut. Jänkare och toleranser=nä

Skaffa justerbart panhardstag? http://www.mustangforums.com/m_4518816/tm.htm

Innan ni sliter mig i bitar; min bil ser inte klok ut heller med traktordäck på... MEN... Jag har fäste!

Din bil ser precis ut som den ska göra. Så jäkla rätt retrostuk! Tiderna då eltejp runt fälgarna var häftigt är förbi!

Link to comment
Share on other sites

Mnja.... Det är solklart stora fälgar som gäller! Jag har åtminstone inte sett någon retrotrend med ballongdäck om vi tillåts exkludera Roddar. Det har väl aldrig varit så mycket 50, 60 o 70 talare (och nyare så klart) med stora bling bling fälgar som det är nu.

Link to comment
Share on other sites

... och jag som var sååååå nära att sätta 14" på min. Jag håller mig tills vidare till mina 17" och 18", men jag ska tamifan fixa mig ett par schyssta 14" eller 15" ngn gng!

Link to comment
Share on other sites

Mnja.... Det är solklart stora fälgar som gäller! Jag har åtminstone inte sett någon retrotrend med ballongdäck om vi tillåts exkludera Roddar. Det har väl aldrig varit så mycket 50, 60 o 70 talare (och nyare så klart) med stora bling bling fälgar som det är nu.

Vem tror du skapar trender? *host* 8):--;)

Finns inget tråkigare än att vara som alla andra...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
hehe. Men kan nån förklara för mig varför mitt vänstra bakdäck sticker ut lite utanför skärmkanten men inte det högra där e det precis så det går innanför skärmkanten? :?

Det är inte alltid jänkarnas skumma toleranser det beror på. Om du t ex har sänkt din bil så förändras avståndet mellan kaross och bakaxel vilket får till följd att axeln skjuts åt sidan av panhardstaget som förbinder kaross och axel. (samma problem med höjningar av t ex Jeepar fast då omvänt)

En sänkning minskar diagonalavståndet mellan axel och kaross och man bör därför korta panhardstaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
... och jag som var sååååå nära att sätta 14" på min. Jag håller mig tills vidare till mina 17" och 18", men jag ska tamifan fixa mig ett par schyssta 14" eller 15" ngn gng!

Är det NÅGON som sett någon bild med en ny Mustang med ballongdäck o typ 15" centerline (eller vad dom nu heter).

Sugen att gå på retro fullt ut...

Link to comment
Share on other sites

... och jag som var sååååå nära att sätta 14" på min. Jag håller mig tills vidare till mina 17" och 18", men jag ska tamifan fixa mig ett par schyssta 14" eller 15" ngn gng!

Är det NÅGON som sett någon bild med en ny Mustang med ballongdäck o typ 15" centerline (eller vad dom nu heter).

Sugen att gå på retro fullt ut...

Japp, finns på nätet. Dock har det inte varit de fälgar jag själv är ute efter, men det görs nya fälgar som ser ut som gamla.

Link to comment
Share on other sites

... och jag som var sååååå nära att sätta 14" på min. Jag håller mig tills vidare till mina 17" och 18", men jag ska tamifan fixa mig ett par schyssta 14" eller 15" ngn gng!

Är det NÅGON som sett någon bild med en ny Mustang med ballongdäck o typ 15" centerline (eller vad dom nu heter).

Sugen att gå på retro fullt ut...

Är det inte så att bromsskivorna inte klarar detta :?:

Rätta mig om jag har fel här :oops:

Men gå retro hela vägen och skaffa trumbromsar så går det :--:--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...