Jump to content

Bakvinge


Gäst

Recommended Posts

Halloj igen

Känns lite tjatigt....

men jag tjatar på :--

Har en bil på gång i USA men den saknar bakspoiler/vinge.

Undrar då följdaktligen vad det kostar att köpa samt montera?

Klarar man det själv om man är händig?

En vanlig som sitter på nästan alla är den typ jag vill ha.

Se bild...

Link to comment
Share on other sites

hehe kul, jag vill ju bli av med min vinge ;) jag har planer på att ta bort den och lacka om eländet, alternativt skaffa en vinge som ser vettig ut. tycker bilen blir mkt renare utan vinge.

Jag tror man kan montera en sådan själv, tror den bara är iskruvad.

Link to comment
Share on other sites

Undrar då följdaktligen vad det kostar att köpa samt montera?

Klarar man det själv om man är händig?

Japp! Orginal är vingen fäster man med fyra skruvar plus dubbelhäftande tejp. Tänk på att det är viktigt att göra lacken riktigt ren och polera innan så att den dubbelhäftande tejpen fäster ordentligt.

En vanlig som sitter på nästan alla är den typ jag vill ha.

Se bild...

Jag har en sån över, men vill behålla den om man skulle få för sig att återställa bilen till orginalskick nån gång.

Men då det är fler än jag som bytt vinge kan du säkert hitta en beg till ett riktigt bra pris!

hehe kul, jag vill ju bli av med min vinge ;) jag har planer på att ta bort den och lacka om eländet, alternativt skaffa en vinge som ser vettig ut. tycker bilen blir mkt renare utan vinge.

Kolla hur det ser ut, utan vinge på kortet nedan... Jag tycker det är snyggare med vinge än utan. Men jag håller med om att orginalvingen är lite tråkig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, f-n vad smaken är olika, tyckte convertible så riktigt bra ut UTAN vinge. :?

Jag inser nu att jag inte ska hänga upp köpet på vinge eller inte, men kul att ta del av ideér och kommentarer.

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Ja, f-n vad smaken är olika, tyckte convertible så riktigt bra ut UTAN vinge.

Ja smaken är verkligen olika, och det är ju det som är kul!

Jag inser nu att jag inte ska hänga upp köpet på vinge eller inte, men kul att ta del av ideér och kommentarer.

Nej, det skall du inte göra! En vinge fixar du lätt i efterhand. Lägg krutet på att hitta rätt färg och modell.

Se det som en fördel att få en bil utan vinge, då kan du ju välja en efter eget tycke senare!

Link to comment
Share on other sites

Min är beställd med rear spoiler delete. känns lite tomt :roll: men clean...

Är lite sugen på street scene bak spoiler. går att montera utan att behöva borra. endast tejp :D .

// Micke.

Tycker det ser snyggt och cleant ut på din bil. Mer är inte alltid bättre, men det verkar en del tycka ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör kategorin av dom som tycker att det inte ser direkt bra ut utan vinge, som sagt, smaken är som baken.

Kommer nog att byta ut orginal vingen mot en Roush eller en GT 500 vinge.

Tycker inte du ska låta vingen avgöra vilken bil du köper, finns en uppsjö av olika vingar och många behöver du inte ens borra för att få fast(och dom sitter stenhårt).

Lycka till med köpet. :)

Link to comment
Share on other sites

Rätt bil ska ha vinge... en 740 klarar sig utan om man säger så! Men jag har förståelse för dom som tycker det ser stilrent ut utan vinge också... beror lite på hur man vill att resten av bilen ska se ut, helheten!

Link to comment
Share on other sites

Ingen som funderat över funktionen? Våra bilar ligger ju inte direkt slickade på vägen MED spoiler. Undrar hur dom uppträder är utan? Är övertygad att size matter. Se bild :D

Men det sköna i såna här kretsar är att man kan lägga logiken bakom sig och göra vad.f.n som helst, bara det ser ballt ut. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...