Jump to content

Är detta ett förstärkt stötdämpartorn?


Peter CMC1869

Recommended Posts

Jag ser ingen bild.

Synd för jag har två bilar med originalförstärkta stötdämpartorn både tidig om du menar tidig 67 -68 och sen 69-70 variant.

Link to comment
Share on other sites

Nu såg jag bilderna!

Ser helt rätt ut för årsmodell 67-68. Värre än så är det inte på de tidiga BB-bilarna. Jag vet inte hur det ser ut på -68 1/2 CJ

Link to comment
Share on other sites

Plåten som går runt hela tornen kom först våren 68. Innan var det den svetsade varianten.

http://www.scodemustang.com/s_shocktower.php

Ingen som har en bild på ett oförstärkt?

Blev också lite nyfiken... mina ser ut som på din bild men jag har en vanlig 68 (SB) vad jag vet... visserligen med Heavy duty Suspension, men förstärkta torn borde väl inte ingå där? Kanske är bytt nån gång...

Link to comment
Share on other sites

Hur ser ett torn ut som inte är förstärkt? Här ar en bild på hur förstärkningen såg ut fram till våren -68 Finns den breda svetsen på en oförstärkt?

Det ska sitta en extra plåt runtom tornet

Hitta en bild hur det ser ut 1969[/quote:18b9jqeq]

Denne forsterkning finns i 2 olika versioner. Dom er snarlika, men ej helt lika...

John

Link to comment
Share on other sites

Ser inte så ut.

Den breda svetsen er i mitt tycke inte orginalt från Ford. Har sett flera 68 S-code Musser uten den breda svetsen. Tror detta er nåt som er en såkalad ESAB forsterkning gjort av nån tidligare egare ;)

Snodde en bild från et forum medlem ;)

Forsterkningen kom inte før i Mars 68 på produksjonsbilene. Om din bil er tilverkad føre, så har den troligen inte dessa. Det finns even 68 1/2, 69 og 70 Mustanger med forsterkning på bara ena siden, biler som skulle ha hatt detta men inte har det(428 CJ/SCJ), 6 sylinder Musse med forstekning osv.......

Så her ska det se ut på en 68 1/2, 69 og 1970 Mustang med forsterkningsplåt. Joda , det finns varianter av forsterkningsplåten.

Link to comment
Share on other sites

Snodde en bild från et forum medlem ;)

Forsterkningen kom inte før i Mars 68 på produksjonsbilene. Om din bil er tilverkad føre, så har den troligen inte dessa..

Du snodde bilden från en som snott den av Mike :lol:

Bilen (inte min ännu. köper den inte innan jag kan verifiera att den är en äkta S-code) är tillverkad 5 April 68.

Link to comment
Share on other sites

Snodde en bild från et forum medlem ;)

Forsterkningen kom inte før i Mars 68 på produksjonsbilene. Om din bil er tilverkad føre, så har den troligen inte dessa..

Du snodde bilden från en som snott den av Mike :lol:

Bilen (inte min ännu. köper den inte innan jag kan verifiera att den är en äkta S-code) är tillverkad 5 April 68.[/quote:6r6pxm1f]

Mike who :?::lol:

John

Link to comment
Share on other sites

[quote="John Bakke"]Ser inte så ut.

Den breda svetsen er i mitt tycke inte orginalt från Ford. Har sett flera 68 S-code Musser uten den breda svetsen. Tror detta er nåt som er en såkalad ESAB forsterkning gjort av nån tidligare egare ;)

Jag vet inte hur du menar men den breda svetsen som ses på bilderna var den så kallade förstärkning för BB som gällde på årsmodell -67 och tidig -68.

De runtomvikta kanterna kom först senare och fanns både på BB och Bossmustangerna. Att det ser hemsvetsat ut kan bero på att kvalitetskraven inte var högre än så. Kan säkert vara originalsvetsning, ser likadant ut på min -67a BB som är garanterat orörd innan jag lade vantarna på den.

Eller så menade du samma sak :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...