Jump to content

Få fram V8a ljudet?


Ola.L

Recommended Posts

Låter ju mycket mindre än choppers t.ex.

dB är väl över gränsvärdet men det är väl densamma om du köper andra slutrör med mindredämpare på har jag för mig ( om du ska ta in den i landet så). Men just för att SLP inte har några dämpare alls är väl den stora grejen som den faller på skulle jag gissa.

Link to comment
Share on other sites

Hum, så det är olagligt?

Är det för ljudet blir för högt?

Ja du måste ha ljuddämpare. Men eftersom jag kört igenom besiktningen utan problem med Loud Mouth är det inte så stor risk... Sedan är det ju som du säger, busenkelt att byta system!

Loud Mouth låter typ ingenting tycker jag. Men jämfört med ljuddämpade system är det helt klart bättre. För att få mer ljud måste man köpa headers och sportkattar.

Link to comment
Share on other sites

hum.. Hade varit kul att höra det monterat på en annan musse innan man såfall slår till.

Det är bara dämparen man bytar va?

Någon som har köpt headers och sportkattar?

Borde bli lite effekt ökning med tycker man...

Link to comment
Share on other sites

hum.. Hade varit kul att höra det monterat på en annan musse innan man såfall slår till.

Det är bara dämparen man bytar va?

Någon som har köpt headers och sportkattar?

Borde bli lite effekt ökning med tycker man...

Skriv gärna var du bor så får du mer hjälp... Antar att du bor för långt från Uppsala? Annars får du självklart lyssna på min kärra.

Jag kör också med Longtube headers, race-kattar med X-pipa från Kooks och Steedas axle-back (med dämpare). Låter MYCKET och bra tycker jag!

Robban har hört...

Din låter SINNESJUKT manligt! :--8)

Lindes låter typ mitt mellan min och din. Högt men inte sjukt högt. :D

Link to comment
Share on other sites

äh gör egna bara o skit i kattarna så blir det som du vill ha det och om du inte kan så fråga någon som kan, bara ett förslag kör med 3" det ska jag ha till min nästa sommar, men det är klart om du inte bryr dig i pengarna och bara vill ha det så fort som möjligt så köp.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tittade under bilen och lade märke till att slutdämparna bara är klämda fast på rören.

Är det lagligt att ta av dem och köra raka rör?

Mvh Ola

Håller med dig Ola, varför lägga massa pengar på ljuddämpare, kapa en av bit av stuprännan, två rejäla slangklämmor.. och vips, du har världens V8 sound... :twisted:

// Håkan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...