Jump to content

Import av en mach1 1969.W 351 från USA . VAD GÄLLER vid bes


Guest my little pony

Recommended Posts

Guest my little pony

Hej jag är sugen och importera en mach1 mustang 1969 från USA,

den har en motor enligt uppgift 351 Windsor, vad kan man utläsa av

VIN:NR

Vad ska jag tänka på och vad behövs vid besiktning?

Jag har ett par frågor som jag vill ha svar på? Svara mig gärna med svar angående vilken punkt ni svarar.......Följande frågor gäller:

Vad betyder detta VIN nr ? #9T02L208115

Förklara gärna med nr för nr?

Vad gäller vid besiktning:

1 - Bilbälten fram?

2 - Bilbälten bak?

3 - Blinkers färg fram?

4 - Blinkers färg bak?

5 - Hastighetsmätaren km/h eller går det med miles?

6 - Bromstest?

7 - Ljudtest?

8 - Däckdimensioner?

9 - Typintyg? Som överrensstämmer med chassinummer eller mer?

10 - Eller vad ska jag tänka på mer vid import av bilen?

Svar önskas med vad ni kan inte med gissningar........

MVH "MY LITTLE PONY"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Tack för ditt svar o kunnande......jag bara undrar vad kan hända om jag skulle fortsätta med att importera denna bil hit till sverige...skulle den gå igenom i besiktningen? om den skulle vara byggd som med en V8??

Vad ,händer på besiktningen...?

Måste den vara förstärkt på nått vis eller intyg vad fordras? Från vem?

Tacksam för svar:

MVH "MY LITTLE PONY"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej o tack för era inlägg hitills......jo jag börjar o bli fundersam på denna bil som jag har hittat...kanske inge för mig.....tur att ni finns......

men den som vet om det går att få igenom en med V8 i Sveriges bilbesiktning eller är det kört....tacksam för svar:

MVH MY LITTLE PONY"

Link to comment
Share on other sites

Hej o tack för era inlägg hitills......jo jag börjar o bli fundersam på denna bil som jag har hittat...kanske inge för mig.....tur att ni finns......

men den som vet om det går att få igenom en med V8 i Sveriges bilbesiktning eller är det kört....tacksam för svar:

MVH MY LITTLE PONY"

Beror på hur kunnig besiktningsgubben och hans intresse ;)

För övrigt kan den vara konverterad med 5bultsspindel och kanske till och med skivor fram vilket gör den säkrare än orginal som förmodligen hade trumbromsar fram.

Link to comment
Share on other sites

:D Hej! Jag har precis importerat en Mach1-69 till Sverige. Jag tycker ABSOLUT att du ska köpa en V8 bil från början. Anledningarna till det är att det blir mycket, mycket enklare även om det nu kanske känns som du är väldigt sugen på denna bil. Det är så mycket extra arbete som tillkommer som man aldrig tänker på när man ska byta motor. Förutom alla regler som ska följas måste du ju tänka på att ha en växellåda som passar, kabelstam för V8, andra motorfästen, annan mellanaxel, kylare,startmotor, generator mm. mm. :D Om den bil du kollar på redan har en 351w trots att det ska vara en 6:a i den bör du inte heller köpa bilen eftersom du kommer få problem, kanske redan innan reg. bes eftersom bilen ska vara nära original för att du ska få importera den med den låga 12% momsen för veteranbilar.

Kolla efter en PÅLITLIG kontakt MED REFERENSER när du ska ha hjälp att leta upp samt undersöka en bil i Usa. Ta gärna tips från andra på detta forum. Läs på ordentligt om vilken bil du letar efter så att du inte ångrar dig senare. Ställ de krav du kommit fram till, till den som ska leta upp bilen åt dig, tex. vilken modell,motor,låda, skick. En okrockad bil utan rost är alltid att föredra. :D

En Mach1:a från 1969 har aldrig en 6:a eller 302:a utan är H-kodad för 351w 2V, M-kodad för 351w 4V, S-kodad för 390, Q-kodad för 428 och R-kodad för 428 med Ram Air (shaker hood). Body Code ska vara 63C, annars är det ingen äkta Mach1:a Vanliga Options på dessa bilar är Power Steering, Power Front Disc Brakes, Folding Back Seat men a/c är inte så vanligt. :D

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej o tack för era svar....jag tyckte jag hade hittat en fräsch MUSSE over

there...det var som en mach1 med V8 o såg jävligt fin ut...men enligt VIN:nr så var det ju en tillverkad bil med 6:a( från början...så jag hoppar nog den för det verkar ju struligt här o besikta den.....får väl leta vidare...

Men det kanske finns nån fräsch MACH1 1969 här inom gränserna....nån som vet om nån så kan ni väl maila till mig diskret om ni inte vill synas här på forumet....

MVH "MY LITTLE PONY"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

hej o tack för alla råd o tips ni lämnar......nu har jag ett nytt vin.nr.....vad betyder det....Det ska vara en Mach1 1969.....NR är..beskriv det gärna

som ni gjorde förrut.....#9R02H148337

Tacksam för svar.. MVH

"my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det är ingen mach 1. :cry:

Har tittat på en del 69 mach 1 på nätet alla

säger Sportsroof men ändrar du 2 till en 5

vips är det en mach 1. Kanske någon kan förklara detta

för oss.Var mach 1 ett utrustningspaket 69? :?:

Vin dekodern säger:

You entered: 9R02H148337

Model Year: 1969

Assembly Plant: San Jose, CA

Body Style: Sportsroof

Engine Code: 351 2V

Consecutive Unit Number: 148337

Du finner dekodern här::boss

http://www.musclecardrive.com/vin-decod ... ecoder.php

Lycka till :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Vad innerhåller då det Mach1 utrustningspacket mot en sportsroof?

Kul o få veta....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

:D Som jag sa tidigare går det inte se om denna bil är en Mach 1:a

Förra gången du frågade kunde vi nämligen utesluta detta pga. att en Mach1:a inte kan ha L som motorkod då de aldrig tillverkats med 6:a.

Nu är motorkoden H och detta kan då vara en Sportsroof eller en Mach 1:a :D

Det går inte att se i VIN numret om det är en Mach1:a förrän 1970 då koden blev 05 i VIN#. Därmed måste man se på skylten i dörren (door tag) och där ska stå 63C för en Mach1:a

Om door tagen saknas kan man endast vara säker genom att beställa en Marti Report. :D

Om det inte är en Mach1:a är det en Sportsroof 1969. Ordet fastback som de flesta använder för dessa modeller tog Ford bort fr.o.m 1969. Min besiktningsman som är godkänd av handelskammaren och som skrev ut ett intyg åt mig att det var en originalbil skrev också han felaktigt Fastback i sitt intyg förmodligen eftersom han läst på i en felaktig bok. :D

Lycka till! Stressa inte, läs på och kolla noga!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh. Mats Nilsson :D

Link to comment
Share on other sites

Ähh är det så noga om det är fastback sportsroof MachI som man köper

huvudsaken man köper något som man trivs med själv och kan njuta av

i många härliga mustangmil.

Oopps Idid it again sjöng någon

Självklart har jag förståelse för om någon just vill ha stämpeln med den extrautrustade mackI ;) men alla mustanger har sin charm ser man tillbaks på ponnytouren till rättvik där över 220 mustanger träffades på borlänge travbana för att umgås, fanns inte två lika :D

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Tack "bulan"....jag skriver ut inlägg efter inlägg för att läsa på..o tat gulpenna o stryker över det viktiga..angående vin.nr mm

har även varit inne o slagit på vin.nr på sajten angående detta info om olika bilar med utrustning o motorer o lådor mm...mycket bra..

tack jag lär mig så sakta men med mycket god hjälp av er alla...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Jag ägde en MachII en gång är den dubbelt så bra som MachI ;););)

Janne, en sådan fisk finns inte. Den mittmotorförsedda Mach II var en designstudie som inte har något med Mustang II Mach I att göra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...