NickeH cmc 600 September 16, 2008 Report September 16, 2008 Tänkte lägga ut lite bilder på mitt ständigt pågående projekt!Frågor och kommentarer är välkomna!Listar alla mods nedan! Ni får stå ut med engelskan då den bara är saxad från en amerikansk site!Besten! Current mods:Kenne Bell Stage III w/ 3 1/4" Pulley4" one-piece aluminum driveshaftKooks headersKooks X-pipe with race catsSTEEDA axle-back exhaustLower engine mountsEvolution ultimate suspension packageFRPP 3.73 gearsSoS gauge pillar pod and switch panelAutometer Nexus gauges (Boost, Fuel-pressure and wideband A/F)Raptor shiftlightGranatelli tyre-frier brake-lock kitMGW chrome cobra in dashMidwestautogear mirror covers (torch red)STEEDA Billet Hood StrutsNitto 555 255/45 18 (front)Nitto 555R 305/45 18 (rear)Kenne Bell Custom TuneSigned SAI dash-plaqueShelby GT500 sill platesSAI floor-mats Citera
jonte September 16, 2008 Report September 16, 2008 Mycket fin/brutal musse med den rätta looken! Och sen även Stage 3!!!GRATTIS! Citera
pineman September 17, 2008 Report September 17, 2008 Måste säga att jag gillade sista bilden bäst.....Fortsätt så.....Satans grym bil och sååååååååååååååå bra lackval..................... Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 Kul att ni gillar!Syftet har hela tiden varit att hålla bilen så nära originalet som möjligt, trots omfattande ombyggnad. Det är bla därför som huven saknar isolering. Har dessutom varit tvungen att på insidan av huven såga ( ) ur en ca 10 x 15 cm stor del för att få plats med kompressorn... Hade, när detta gjorts, bara 4 mm spel mellan kompressor och huv. I samband med att motorn lyftes för att utrustas med headers så installerades även nya motorfästen för att ge lite bättre utrymme!Och hustrun ÄR en riktig puma! Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 å fan du har klös i båda sakerna... Det kan du lita på! Citera
Fröberg September 17, 2008 Report September 17, 2008 Din bil är sä jävla grym Ursäkta språket. Citera
RoTe September 17, 2008 Report September 17, 2008 Din bil är sä jävla grym Instämmer! Nu tycker jag Nicke får fixa en film på hur den låter också. Citera
Chili September 17, 2008 Report September 17, 2008 Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? Hur grymt som helst Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan Citera
pineman September 17, 2008 Report September 17, 2008 Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? Hur grymt som helst Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan Hahaha...den var bra... Citera
Fröberg September 17, 2008 Report September 17, 2008 Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? Hur grymt som helst Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan Vi får hoppas att inte DIN fru går in och läser ibland... I alla fall, SNYGG bil (igen). Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? Hur grymt som helst Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan Vi får hoppas att inte din fru går in och läser ibland... I alla fall, SNYGG bil (igen).Klart att frugan ska läsa!Hon ÄR ju en läckerbit!Trust me, hon kan ta positiva kommentarer! Citera
Fröberg September 17, 2008 Report September 17, 2008 Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? Hur grymt som helst Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan Vi får hoppas att inte din fru går in och läser ibland... I alla fall, SNYGG bil (igen).Klart att frugan ska läsa!Hon ÄR ju en läckerbit!Trust me, hon kan ta positiva kommentarer! [/quote:3ou1bpn7]Syftade inte på din fru... Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 Shit, varför går man in och läser sådana här trådar? Hur grymt som helst Själv måste jag nu ju bygga om både bilen och frugan Vi får hoppas att inte din fru går in och läser ibland... I alla fall, SNYGG bil (igen).Klart att frugan ska läsa!Hon ÄR ju en läckerbit!Trust me, hon kan ta positiva kommentarer! [/quote:235zoblq]Syftade inte på din fru... [/quote:235zoblq]Aaah! Sorry! Läste lite snabbt där!Nåväl; Min fru blir nog gladare än vissa andras då... Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 För de som är intresserade kan jag berätta att nästa steg i projektet blir en Afco värmeväxlare, ny och större intercooler samt en del andra behållare i metall istället för plast. Värmen är ett seriöst problem vid det här laget!En annan detalj är att byta ut locken till behållarna... En skitsak, men det finns ett amerikanskt företag som tillverkar lock som får varje prylbög (=jag) att drägla! Firman är dessutom skyldig mig några spänn sen tidigare vilket underlättar!Hurst växelspak och vit knopp står också på listan. Ej hela deras shortshifter; har och gillar Steedas mer!Mycket vill ha mer... Citera
Fröberg September 17, 2008 Report September 17, 2008 Coolt!En fråga, hur ser bilprovningen på dom "små" ändringarn Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 Äsch, det är ju bara stajling... Blir ju inte så många extra pållar ju... Bilen är ju regad med kompressor så mina små förädlingar bör väl inte innebära så mycket... Hoppas jag... Citera
Chili September 17, 2008 Report September 17, 2008 Vad är det för skillnad på Hurst och Steedas Short Shifters?Har tänkt skaffa mig nåt sånt då jag tycker växellägena ligger alldeles för mycket åt personbilshållet.Ska erkänna att jag annars är ganska nöjd med bilen orginal (och även min fru....) och nej vissa saker lämnar jag inte access till: både Mustangnycklar och forumspwd är säkert inlåsta i kassaskåpet Citera
NickeH cmc 600 September 17, 2008 Author Report September 17, 2008 Vad är det för skillnad på Hurst och Steedas Short Shifters?Har tänkt skaffa mig nåt sånt då jag tycker växellägena ligger alldeles för mycket åt personbilshållet.Ska erkänna att jag annars är ganska nöjd med bilen orginal (och även min fru....) och nej vissa saker lämnar jag inte access till: både Mustangnycklar och forumspwd är säkert inlåsta i kassaskåpet Det jag gillar med Steeda, som jag har nu, och hade i min GT -05, är att de har en patenterad lösning på växellägena 2 till 3, vilket gör att det är OMÖJLIGT att missa den växlingen!Viktigt för mig då jag ibland sysslar med, hrm... Inspirerad körning! Citera
Chili September 17, 2008 Report September 17, 2008 Gott! Orginal så är det ganska svajigt just från 2an till 3an så det blir att kolla lite närmare på Steedas variant Citera
Jocke Ö September 18, 2008 Report September 18, 2008 Riktigt trevlig kärra!Du har kommit "aningen" längre än vad jag har hunnit med... Får väl göra något liknande när mina bitar börjar falla på plats. Är några efterlängtade paket på väg från Kooks just nu... Citera
NickeH cmc 600 September 18, 2008 Author Report September 18, 2008 Riktigt trevlig kärra!Du har kommit "aningen" längre än vad jag har hunnit med... Får väl göra något liknande när mina bitar börjar falla på plats. Är några efterlängtade paket på väg från Kooks just nu...Du kommer inte att bli missnöjd! Lite puligt att få headersena på plats dock... Motorn måste lyftas! Passa på och montera bättre motorfästen samtidigt! Ifall du får för dig att byta kompressor en dag...Vore kul att ses! Du ska inte på mälarregionens höstcruising? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.