Jump to content

Featured Replies

comment_62991
:D Jag har skickat en hastighetsmätare och en temp. mätare till denna firma tidigare. Bra resultat med de brukar ha mycket att göra så om du har bråttom får du komma överens med dom om en leveranstid. :D

http://www.instrumentjige.se/

Mvh.Mats Nilsson

Ser dyrt ut... ?

Ja, dyrare än att köpa en vajer förstås! Jag menade ett alternativ till att köpa en ny mätare. Har för mig det brukar kosta en knapp tusing lite beroende på vad det är för fel.

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

comment_63017

Ibland kan Wiren vara för kraftigt böjd. Då kan det räcka med att räta ut böjen. Så den blir mjukare. Det får inte vara en knäck då är den förbrukad. Eller är det som Lasse säger att den repat upp sig. Brukar vara vanligt fel. Du kan även kolla mätaren med borrmaskinen. Tabort wiren vid lådan. Ta bort drevet om det följer med wiren ut. Skruva fast chucken försiktigt så wiren fastnar. Kör sedan sakta. Ben någon kolla mätaren om den hoppar. Försök att hålla wiren så rak som det bara går. Känn allra först om den går lätt för hand. Så inga konstigheter intraffar.

Ett billigt sätt att kolla om mätaren är okay.

Berra

  • 7 months later...
comment_74226

Nej, ingen olja vad jag kan komma ihåg. Bytte driven gear på min

67:a för några år sedan efter jag satt i en Detroit Locker med 3.89:1

utväxling. Lossa vajern bakom instrumentbrädan och vid lådan. Ta bort vajern och kolla att inga böjningar finns. Sätt fast den övre änden

i en borrmaskin och lyssna. Om oljud, låt några droppar olja rinna ned från övre delen och kör igen i borrmaskin. Om ljudet försvinner montera tillbaka vajern. Om oljudet finns kvar byt kabeln. Kolla driven gear

när du har den ute samtidigt.

Lycka till!

Mvh Bosse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...