Chili October 17, 2008 Report October 17, 2008 En diskussion kom upp under "Träffar" forumet då jag skapat en ny tråd för Stinsenträffen nästa vecka. Det hade tidigare skapats en tråd som heter "ny mötesplats norr om stockholm" där det skrivits om att träffas norr om stan. Skriver nu här istället för att inte förstöra träfforumet ytterligare ;-)Nu är det ju som så att jag ju är helt ny här på forumet och även i CMC så jag har inte riktigt koll på hur ni har upplägget här. Anledningen till att jag skapade en ny tråd var för att jag personligen tyckte att det var mer lättöverskådligt att skapa en ny tråd för aktuell träff än att behöva bläddra 5 sidor för att se om man pratar om gamla träffar eller om det är någon som skriver om en ny samling.På andra forum är det brukligt att det är uppdelat på så sätt att under "träffar" skriver man om aktuell träff med plats och datum i rubriken, då kan de som är intresserade just det datumet gå in och kolla mer på när och hur. man vet då också om det kommer några till veckoträffen. Istället för att sen ha en massa sidor lång tråd där det skrivs blandat om kommande träffar och hur det var på förra så kan man även skapa en tråd för "eftersnack" som ligger i samma nivå som träffar.Men no hard feelings för min del ta bort min tråd så fogar jag mig i ledet Citera
JH October 17, 2008 Report October 17, 2008 Ach då, bry dig inte... jag vet inte riktigt vad du pratar om, men din åsikt låter vettig. Struktur och ordning är inte fel.Är du ny så välkommen till kaos i världsrymden....... anarki och polsk riksdag råder ibland. Citera
CMC 1061 Berra October 17, 2008 Report October 17, 2008 Du ska inte bli ledsen Chilli. Inte menat personligt riktat till dig. Men grejen är eftersom detta är nytt med Stinsen. Så är det bra att följa den tråd som finns. Annars så blir det att hoppa runt och svårt att följa med vad som händer och sker. Därför är det bättre att låta dom som startade upp Stinsen träffen att komma med nyheterna eller att man har något att komma med själv. På denna tråd som finns redan. Sedan så är det bara att trycka på femman som sidan visar. Så slipper du bläddra sida för sida. Jätte enkelt Tycker jag. Och du är hjärtligt välkommen här på forumet och på Stinsen. Hoppas att alla vi som är där kan jobba fram något stort av detta. Det verkar som det finns intresse för detta. Kom ihåg inga hard feelings från någon av oss finns. Bara snälla goa killar och tjejer.Berra Citera
Guest my little pony October 17, 2008 Report October 17, 2008 Hej alla glada norra sthlm mustangvänner......jag håller med alla föregående inlägg...självklart är det lättast att vi har ett inlägg under träffar....jobbigt o söka all info på flera träfftrådar o det blir nog rättså rörigt.......det tror nog jag alla tycker....för min del har träff platsen blivit just nu en central knytpunkt för alla norrom stan.......innan vi hittar kanske än bättre om mängden vill.....Men om RUBRIKEN på fröberg träffinlägg för den träffplatsen kanske vi kan gemensamt be honom ändra RUBRIKEN på TRÄFF plats ..tråden....inte vet jag...det va bara ett förslag.....att permantera Stinsens nya träffplats....hoppas ni förstår vad jag menar....Jag tycker det är jättekul o se nästan 20 MUSTANGER på en träffplats norr om stan.....låt oss hålla liv i detta...vad månne det då bli till våren då det kommer säkert ut 20 till renoverade mussar norr om stan...jag vet flera som kämpar med sina klenoder....och vill visa upp dom....Så mitt måtto, i detta ,kämpa tillsammans så blir vi alla starka.....Vi ska ha kul tillsammans...MVH MED ETT GNÄGG "my little pony" Citera
Per Berglund October 17, 2008 Report October 17, 2008 HejEtt alternativ som går att göra på sektion "Träffar" är att det helt enkelt inte går att svara på inläggen.Det går att ställa in systemet på många sättVarje träff har bra 1 inlägg punkt slut Jag tycker det inte alls bra ut att föra långa diskussioner i dessa trådar. Den som gör inlägget ansvar då också för att informationen är korrekt och får även möjlighet att redigera eller radera sitt egen inlägg.Eftersnack kan göras under exempelvis "Övrigt"Bara ett förslag från mig alltså! Citera
ThomasX October 17, 2008 Report October 17, 2008 HejsanEn tråd för varje träff låter rimligt tycker jag. Känns som det kan bli svårt att få översikt över vilka träffar som är på g annars. Känns också naturligt att man i tråden för en specifik träff kan ställa frågor om den, och att ha eftersnacket däri faller sig ju ganska naturligt också.Om man har en träff som återkommer varje vecka så kan man ju göra en tråd för det om man vill, det är ju bara att skriva i trådrubriken då.De som arrangerar träffen skapar tråden som inbjudan, är väl också det rimligaste. Självklart skriver man i trådens rubrik att det är en träff på gång och vilket/vilka datum. Jag noterade nu att rubriken "Ny mötesplats i norra stockholm" faktiskt var två träffar, inte diskussion om en ny mötesplats, som jag trodde.Just my fifty cents Thomas Citera
Corvette October 17, 2008 Report October 17, 2008 asch gör de som känns rätt för dig Chilli så gör jag... Citera
Chili October 17, 2008 Author Report October 17, 2008 Berra: Jag är inte ledsen, jag är glad som fan... Men helt klart det finns en del poänger med att bara ha en tråd för varje träff, men det kan ibland bli svårt att veta vad som är aktuellt eller ej....Men ett förslag (till från mig......) är att varför inte lägga upp dom fasta veckoträffarna såsomVeckoträff Stockholm Söder-VegaVeckoträff Stockholm Norr-StinsenVeckoträff EskilstunaVeckoträff osvoch lägga dom som "highlighted" dvs dom ligger alltid överst i forumskatalogen då är lättare att hitta dom, personligen så tycker jag att de måste då ha en rubrik som heter något i stil med just Veckoträff.....De extraträffar engångsträffar skrivs som vanliga inlägg och hamnar då under dessa vilka sköter sig själv i hierarkin genom att senaste hamnar överst (men under veckoträffarna)Då riskar inte veckoträffarna att ramla ner på listan i de lägen det är 10 nya engångsträffar runt om i landet på g.Tjing!!! Citera
CMC 1061 Berra October 18, 2008 Report October 18, 2008 Detta har en poäng. Tycker jag. Grejen just med stinsen träffen. Är vad jag tror att den fortfarande är under försök. Vilket jag hoppas den inte skall vara i framtiden. Utan en Riktig veckoträff. Hoppas att Fröberg Eller My litle pony kan bistå, med ett bättre svar. Än jag gjort nu. Eftersom jag vet nog lika lite som du i detta. Tror det börjar bli tid till att göra något åt det snart. Berra Citera
Recommended Posts