Jump to content

Recommended Posts

Kikade lite mera nu.

Jag tror faktiskt att det enda jag tycker är finare på den nya är inredningen. 197an är nog snäppet värre tror jag :)

Och jämför man nya mussen med camaron ja då är det givet, camaron slår med hästlängder den ser riktigt brutal ut. :oops:

Från "Ford Mustangs | Mustang GT, Cobra, Saleen & More - Muscle Mustangs & Fast Fords Magazine" (Det som jag fetstilat låter ju ganska trevligt :-), trots att det kanske blir lite "dyrt")

"After much anticipation, Ford Motor Company revealed the 2010 Mustang to the public at the popular Barker Hangar in Santa Monica, California, which plays host to some of the most exclusive events in and around Tinsel town. But the hangar wasn't the focus at this gala event, it was the incredible 2010 Mustang, which proved to be the star of the show.

For 2010, Ford gave the S197 platform a Hollywood makover, fashioned with all new skin, more horsepower, a refined interior and improved safety and suspension. The lines are simply amazing--you can see the retro, but it's modern, both stylistically and mechanically.

Under the hood you'll find 315 horsepower and 325 lb-ft of torque, along with a redline that has been bumped to 6,500 rpm. (The base V6 produces 210 hp and 240 lb-ft of torque.) If you're looking for more power, we speculate the Shelby, (which is slated to be introduced in January), will fill your need. However, Ford stated that it will offer a Ford Racing Performance Parts dealer-installed blower for the GT model that will retain the original powertrain warranty.

Moving on, the GT suspension has an increased spring rate that is coupled with shock and anti-roll bar tuning to produce flatter handling, better control and reduced understeer. And there are many new options and features, including a factory-installed glass roof, 17 wheels and tires on the V6 and 18- and 19-inchers on the GT. Additionally, ABS, TCS and AdvanceTrac (Ford's Electronic Stability Control) is standard. Other features (some optional) include "capless" fuel fill, covered cup holders, dual-zone temperature control and SYNC (with 911 assist and vehicle health report), rear sequential tail lights, next generation navigation with 8-inch screen, rear video and much more.

The interior space is refined from the previous model with a newly designed one-piece soft-touch instrument panel, new steering wheel, full 360-degree gauge bezels, soft armrests and a new console design. There is also new seating with unique sew styles and coordinating door inserts. There is a variety of color options. You'll also find a locking console lid, improved ambient lighting and some new shifter handles.

Overall, we love the latest Pony car. Ford emblazoned the iconic Mustang with a modern touch, yet it maintained the classic styling that Mustang owners have come to love. From new-look grill, to the power-bulge hood, sharp lines and the sequential taillights, the 2010 Mustang is a home run. Once again, Ford got it right. Its engineers and designer listen to the Mustang community and the solution is spot on. This is a winner in our book but there's more to come. Be sure to check out the March 2009 issue of MM&FF for a closer look at the 2010 Stang, and in short term we'll have a full drive report and performance testing."

Jag tycker att den exteriöra designen är ett klart steg tillbaka! Från att göra en drastisk retromodell till att "fega ur"! Tycker den nya designen är blek, bakifrån ser den ut som en Passat! Fronten, med sin Shelby inspirerade look, är alldeles för tam! Dom skulle "yxat" till den lite mer! Interiören är däremot ett steg framåt. Att göra bilen bättre chassimässigt är naturligtvis bra, MEN DEN SER FÖR TAM UT!!!!!

Mina 2 cent...

2010 Ford Mustang - A Closer Look

(bland annat kvinnlig kvalitetskontroll av inredningen :-) )

Team Mustang customizes a 2010 Ford Mustang GT at the L.A. Auto Show.

Börjar hålla med lite...

Tänker också på instrumentpanel/ventilationsgaller som ser lite tamare ut också och automat-låde-spaken har inte den där brutala flygplans-gasreglage-looken utan samma där, som en "vanlig" bil. :(

Det är för mycket finlir, en "riktig" musse ska se ut att vara designad med en yxa. Hittar knappt några bilder på bilen bakifrån, möjligtvis för att baken är så ful att designern förtjänar en pungspark?

• 4 weeks later...

Med tanke på att nya femnollan kommer om ett år, så skulle jag aldrig köpa den med 4.6:an. Priset kommer höjas marginellt och bilen kommer ha 400hk orginal. Tror att dom första med 4.6:an kommer vara rätt kalla på marknaden sen.

Så om ett år så kanske man är Musseägare igen, tills dess kör jag SRT-0 och Z06 :--

Tja,,

Well, den har väl sina ljuspunkter men jag har kikat runt och min åsikt är att den bakdelen är det värsta jag sett, ser helt "B" ut, plastigt och fult... (tamt) som en blandning mellan en gammal Peugeot 407 + Jetta + Citroen C5... fy fan :evil::evil::evil:

http://www.armyvehicles.dk/images/peugeot407_1.jpg

http://l.yimg.com/img.autos.yahoo.com/i ... rear_x.jpg

http://www.citroencarlease.com/wp-conte ... 5-rear.jpg

Som flera andra sagt, det ser ut som en "Svenssonbil" och vem vill ha det? :--

Mvh Jonas

Nya Mustangen ser lite "degig" ut i baken. Känns som de vill göra den mer modern/euro vilket inte alltid är bra, köpte ju Mussen för att den ser ut som en jänk ;) . 400 hk orginal är dock aldrig fel.

• 2 weeks later...

Efter lite koll så kommer jag garanterat köpa en 2011 GT med 5.0L motorn, eller möjligen nya GT500. Även den kommer att komma med alublock 2011. Så köp inte gen 1 av nya GT500:an, vänta på uppdaterade modellen!

Speciellt då man flyttar över nu i februari och öppnar Speedshop i Miami, då behöver man bara betala 400k för en splitt ny GT500 :--

Så om det är nån som är sugen på en splitt ny GT med nära 0 mil och inte vill betala överpris här så är det bara höra av er. har en polare där som äger en Ford dealer och kan fixa schysta deals. Samt att jag kommer bo där och kan ordna med leverans och liknande.

Så om det är nån som är sugen på en splitt ny GT med nära 0 mil och inte vill betala överpris här så är det bara höra av er. har en polare där som äger en Ford dealer och kan fixa schysta deals.