Jump to content

Recommended Posts

Saxat från nätet:

"Restaurang Mustangen vid Slussens tunnelbanestation är rastlokal för t-bane- och bussförare. En snabb fika, en cigarrett, innan det är dags att gå på skiftet."

Ni som finns i närheten kanske kan höja den till högre höjder då. Om ni gör

den till er stamkrog så höjs ju klassen direkt. Gör ett "avtal" med ägaren om

att träffas där ett par gånger i månaden, så får folk se vilken klass restaurangen

har. Jag menar med alla snygga bilar som står parkerade utanför. :D:D

Då måste ju ägaren se till att ha en stjärnkock också. Med så mycket prominenta

gäster. ;) Det vore ju synd om ett kvarterskrog med det namnet inte hade gott

rykte.

Mvh.

Ja, idén är toppen,men det är bara det att det finns liksom ingenstans att parkera.

Närmaste gatbiten utanför är buss-fil.

Men det är klart,nästan allt är förhandlingsbart,vi kan ta en bit av slussplan/södermalmstorg å göra till uppställningsplats.jag menar om vi ställer 40-50 fina bilar där ett par timmar varannan vecka,vad gör det?

Det borde väl uppskattas?? :)

Ja, idén är toppen,men det är bara det att det finns liksom ingenstans att parkera.

Men det är klart,nästan allt är förhandlingsbart,vi kan ta en bit av slussplan/södermalmstorg å göra till uppställningsplats.jag menar om vi ställer 40-50 fina bilar där ett par timmar varannan vecka,vad gör det?

vi kanske kan hitta några polismästare som är mustangentusiaster...

Pappa och mamma var ute och åkte HD med större delen av regionens knuttar nere i sydfrankrike för några år sedan. De var lite över 100 högljydda trimmade cyklar som vrålade uppför alperna. Rondeller blockerades liksom korsningar och på besökslistan stog 4 barer +1 som blev spontanbesök.

Knuttarna var tillslut så packade att de knappt kunde balansera hojjarna i farter under 30 och mina föräldrar (snälla svenskar =)) frågade en av knuttarna vad polisen tyckte om dessa upptåg. Svaret blev:"tre av oss är poliser"

Jämfört med 100 vrålfulla motorcyklister borde det vara enkelt att få upp några mussar på slussplan, för det är en grym ide på träffplats. Tror jag ska ta och besöka resturangen någon dag och proväta :)

vi kanske kan hitta några polismästare som är mustangentusiaster...

Pappa och mamma var ute och åkte HD med större delen av regionens knuttar nere i sydfrankrike för några år sedan. De var lite över 100 högljydda trimmade cyklar som vrålade uppför alperna. Rondeller blockerades liksom korsningar och på besökslistan stog 4 barer +1 som blev spontanbesök.

Knuttarna var tillslut så packade att de knappt kunde balansera hojjarna i farter under 30 och mina föräldrar (snälla svenskar =)) frågade en av knuttarna vad polisen tyckte om dessa upptåg. Svaret blev:"tre av oss är poliser"

Jämfört med 100 vrålfulla motorcyklister borde det vara enkelt att få upp några mussar på slussplan, för det är en grym ide på träffplats. Tror jag ska ta och besöka resturangen någon dag och proväta :)

Jo,men tyvärr är det nog som Fröberg säger,man måste nog jobba på SL,eller jag menar,vara anställd ( ....jobba?) 8)

vore skitkul att sno lite plats och ställa upp bilarna där :) Vi kanske kan göra en liten utställning där ett par dagar under sommaren :)

Sista fredagen varje månad i samband med Svea cruisingen kan vi ställa upp våra bilar vid slussen i ett par timma och låta folk dregla. Så kan vi sälja in klubben i samma veva :)

Vore kul :)

Gammal busschaufför som jag e´(1989-1999) så kan jag säga att jag ätit där tusentals ggr. Lunchrestaurang av den sämre kalibern.....

Men jag har inte tänkt på namnet faktiskt......Nu var det ett tag sedan jag slutade med busseriet iofs och på den tiden med usel lön så var Mussen fortfarande en dröm..... :lol:

fan jag mins dom där när jag var liten, man var livrädd för dom. :oops:

MVH Lasse. 8)

dom är ju fullständigt livsfarliga :D

var nere i gbg och körde moppe för något år sedan, körde från sthlm till gbg. Var klart överlastad med bla 20 liter vin i en flyttlåda, inte direkt bekvämt och lätt att göra snabba manövrar. I Gbg hade jag jämt göra med att hålla koll på alla de där i staden där jag aldrig förut kört, känndes som om de alla hade ett gemensamt mål, att krossa mig :roll::roll:

En fördel med dom gammla spårvangnarna var att man måste vara stendöv för att inte höra dom komma. :D

Men dom nya moderna dom är livsfarliga dom smyger sig på en som ett illvilligt fruntimmer och man hoppar högt när dom trycker på starkljuds

tutorna som dom har, dom borde förbjudas. :shock::P:P

Ja det är inte trevligt med alla bussar i Sthlm som luktar tre

dagars fylla och cyklister, ja vad ska man säga om dom skjuta dom är ett sätt. :D:D:D

köra över dom med en ångvält ett annat sätt man kann också ha dom

som kylarprydnad hängande i kofångare och dingla. :D:D:D

Man sprejar dom röda så blir det vacker juldekoration och på sommaren

klär man dom med björkris och vips så har man en sommarbil. :P:P

MVH Lasse. 8)

Kanske dags att starta kampanjen "Cykelfri innerstad" ;)

Det ställer jag upp på!!

I Eskilstuna har politikerna smalnat av alla gator, och gjort det näst intill omöjligt att komma fram med bil, än mindre med dom ledbussar och brandbilar osv som behöver komma fram... trafiken sniiiiglar sig fram, och våra politiker har gjort detta för miljön.... !!!!

Har alldeles nyss insett vilken miljö man pratat om, CYKLISTERNAS !!

För dom kommer från när och fjärran rakt genom rondeller och korsningar...

Cykelfri innerstad, jag är med på det !!!!

Ja du Uffe. Jag tror att det gäller hela Sverige. att politekerna gjort för alla cyklister. Fast för våra skatte pengar. Som vi betalar. Som vägskatt. Visst är det bra. Att dom använder dessa pengar på detta sätt. Då kan dom skita i att använda pengerna till bilismen. Kanske kan användas till att hitta på nya sattyg för billismen. Varför ska inte cyklister betala vägskatt. Dom ska ha cykelbanor. (Och ha egna lagar tror dom.) Det vore rättvist om dom ska få betala lite dom med. Där har ni varför jag är för spårvagnar. Då blir dom bortsanerade. För dom fattar inte att en spårvagn inte stannar som bilar och bussar. Då kanske vi kan få tillbaka våra rätta gator. Som dom var från början. Så det går att köra. Inte bara köa. Köa Det är miljövänligt det.

Sedan tyckte jag Bobbys inlägg var fyndigt. Spåra ur. Mycket bra, gillar humor med ironi. Det är min grej.

Berra